Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A8 D2 Sedan

A8, 10 lat temu
Silnik 4.2 quattro 300KM 221kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 29 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Audi A8 D2 Sedan 4.2 quattro 300KM 221kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
5,00
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Nie tylko aluminium i luksusowe wykonanie, ale jak do tego dodać silnik i napęd quattro wraz ze znakomitą skrzynią biegów to trudno powiedzieć, co jest najbardziej zaskakujące. Powiedziałbym że całość jest idealnie harmonijna.
5,0
Całokształt
To nie jest skrzynia manualna, tylko automat, nie dało się wybrać tego w ocenie. Jestem bardzo zadowolony, jest to samochód najlepszy w każdej marce i w każdej cenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy, moc i spalanie na najwyższym możliwym poziomie. Ponadto o klasie tego silnika niech zaświadczy fakt przebiegu 290 000 km i nadal chodzi i wygląda jak prosto z fabryki. Jego klasa jest bezapelacyjnie wyższa niż wszystkie wysilone małe turba, a jakość i możliwości wychodzą dopiero na dobrej, bezpiecznej autostradzie. W jeździe codziennej zapewnia ogromny luksus bezwysiłkowej i prawie bezgłośnej pracy na niskich obrotach. Zużycie benzyny niewielkie, rzędu 7,7 litrów przy 90km, 10 l przy 140, 12 l przy 170. Jeśli ktoś chce pojechać 220, 240 czy 260 km/h to nie ma żadnego problemu , ale trzeba pamiętać o 3 rzeczach: 1 bezpieczna, pusta autostrada i dobre warunki (nie ryzykować!), 2 zużycie paliwa wynosi wtedy 16 lub więcej litrów i 3 własne ego w stosunku do ego innych użytkowników drogi. Najtrudniejsze w tym wszystkim jest spokojne podejście do kierowców jadących małymi dwu litrówkami i usiłującymi za cenę zdrowia i życia udowodnić, że oni też mają fajną brykę, a już na pewno są lepszymi kierowcami od nas. Robią to często nie tylko młodzi. To jest właśnie najtrudniejszy element jazdy takim samochodem jak Audi A8. Duży plus i uznanie dla Pań, które nie angażują się w tego typu nerwowe zachowania.
5,0
Skrzynia biegów
Działa elegancko, mam wersje Tiptronic, wbrew wielu opiniom jest to bardzo przydatne. Może parę słów na ten temat, bo widzę, że mało kto wie o co tutaj chodzi. Jeśli mamy włączony Tip-Tronic to skrzynia działa w trybie półautomatycznym. Oznacza to, że redukuje samoczynnie biegi przy hamowaniu, np. dojeżdżaniu do ronda (jeśli sami ich nie redukujemy), ale przy rozpędzaniu sami decydujemy kiedy wrzucić wyższy bieg. Tiptronic znakomicie działa jako normalne hamowanie silnikiem przy wytracaniu szybkości np. przed zakrętem, zjeżdżaniu z gór lub dojeżdżaniu do skrzyżowań. Oszczędza to hamulce i prawdopodobnie nieco redukuje zużycie paliwa (silnik przy hamowaniu silnikiem podobno nie bierze paliwa). Innymi słowy tam, gdzie użyłbyś hamulców używaj Tiptronica. Drugim zastosowaniem dla tej funkcji jest przygotowanie zredukowanego biegu do szybkiego rozpędzania. Jeśli np. jedziemy 70 km/h i normalnie jesteśmy na "czwórce", a silnik pracuje na niskich obrotach wrzucenie "dwójki" powoduje zwyżkę obrotów w zakres maksymalnego momentu i szybszą reakcję na pedał gazu. Na "dwójce" możemy ciągnąć od 20 do nawet ponad 160km/h. Więc możliwości przyspieszania są tutaj rewelacyjnie dobre, jak w samochodach sportowych. W trybie pełnego automatu skrzynia działa jedwabiście i potrafi dostosowywać się do stylu jazdy, np gdy często na przemian gazujemy i hamujemy (kręta droga) to przełączy się w jeden z trybów sportowych, redukując samoczynnie biegi po zdjęciu nogi z pedału gazu.
5,0
Układ jezdny
To Audi Quattro, nic dodać nic ująć. Fantastyczne prowadzenie, kosztem dość sztywnego zawieszenia, które na wertepach nie jest komfortowe i wtedy trzeba bardzo zwolnić. Opłaca się gdyż tak jeżdżąc prawie nic nie robię przy zawieszeniu od 4 lat. Na dobrych drogach komfort jazdy jest bardzo wysoki. Układ kierowniczy bardzo czuły i precyzyjny.
Komfort
5,0
Widoczność
Znakomita, szybko można się przyzwyczaić do wielkości i długości samochodu. Parkowanie na ciasnych miejskich parkingach nie jest jakimś specjalnie stresującym zajęciem.
5,0
Ergonomia
Wygoda jest wewnątrz na bardzo wysokim poziomie, wskaźniki czytelne, przełączniki pod ręką, pedały właściwej wielkości i w dobrej odległości od siebie. Fotele dadzą się regulować elektrycznie wraz z zagłówkami. Kierownica regulowana w pionie i poziomie elektrycznie. Pamięć 4 położeń foteli wraz z kierownicą i zewnętrznymi lusterkami. Na tylnych fotelach również pełna regulacja elektryczna, nawet zagłówków. Podgrzewania elektryczne wszystkich foteli. Regulacje klimy i radia bardzo wygodne i łatwe do nauczenia się.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Znakomita klima która potrafi chłodzić tak, że nie dmucha nigdzie zimnym powietrzem a wnętrze jest schłodzone. Dach elektryczny ma baterię solarną, dzięki której nigdy nie jest w środku gorąco gdy samochód stoi w słońcu nawet w bardzo upalny dzień. Wszystkie fotele są ogrzewane z 6-ma stopniami regulacji i czujnikami czy siedzi na nich pasażer. Nie ma tutaj absolutnie żadnych słabych punktów, wszystko jest rozwiązane rewelacyjnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogromna przestrzeń na nogi, na boki, na głowę i na tylnej kanapie. To jest samochód klasy S, w której przestrzeń musu być. I jest, nawet dla bardzo wysokich osób.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cichy samochód o podwójnych szybach bocznych, idealnym wytłumieniu, silnikiem prawie bezgłośnym na wolnych obrotach. Jadąc z zasuniętymi szybami i dachem można rozmawiać . szeptem. Najgłośniej szumi nie silnik ani nie opony tylko śmigiełko dmuchawy wentylacji. Zawieszenie również jest ciche i nie słychać go za bardzo na wybojach. Na dobrej drodze panuje w środku bardzo przyjemna cisza z szumem powietrza i delikatnym pomrukiem silnika w dalekim tle poniżej poziomu szeptu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jedyna rzecz droższa niż w naprawdę ekonomicznych autkach to cena paliwa, oczywiście. Jazda tym samochodem jest droższa od powiedzmy ekonomicznego dieselka o około 10 zł na 100 km. Samochód nie psuje się w zasadzie w ogóle. Ceny części bardzo przystępne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma lepszego samochodu w żadnej marce i w żadnej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W każdym samochodzie mogą sie one zdarzać, nawet nowym z salony i to jest normalne. W moim zepsuł się kabelek od oświetlenia schowka i było kilka nieuchronnych po przebiegu 280 000 km niewielkich przecieków na simeringach, poza tym wszystko pracuje jak prosto z fabryki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Całkowity brak jakichkolwiek poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.2 quattro 300KM 221kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Audi A8 D2

Liczba wpisów: 15

Audi A8 D2 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Audi A8 D2 Sedan