Układ elektryczny
: Czasem świruje samopoziomowanie świateł, ewent jakiś czujnik.
4,0
Całokształt
Pomimo swoich lat bardzo komfortowy samochód
Wrażenia
4,0
Silnik
V8 3.7 260 KM , widlasta ósemka ma przepiękny dzwiek jak i kulture pracy.
3,0
Skrzynia biegów
5 biegowy Tiptronik.
Zalety , to dosyć trwała konstrukcja, jednak wymaga dbania i odpowiedniej eksploatacji. Sporo egzemplarzy na rynku ze względu na wiek/przebieg oraz nie dbanie o takowy automat nadaję się do regeneracji - często występuje szarpanie. Koszt regeneracji od 4 do 6-7tyś zł. W moim egzemplarzu skrzynia pracuje prawidłowo, jest bardzo płynna , natomiast warto powiedzieć o niezbyt szybkiej jej reakcji - dosyć ospale redukuje, przełożenia są dosyć długie, na ostatnim biegu ok 2,900 obr przy 160km/h. Sumując skrzynia jest dobra do spokojnej jazdy , wtedy odwdzięcza się kulturą pracy - uczucie , że auto płynie , natomiast do szybkiej sportowej jazdy kompletnie się nie nadaje przy czym dosyć sporo obniżamy jej trwałość.
4,0
Układ jezdny
Dzięki napędowi Quattro i wielowachaczowemu zawieszeniu zarówno z przodu jak i z tyłu, samochód prowadzi się precyzyjnie i komfortowo. Reasumując wagę samochodu jak i jego wymiary , prowadzenie zasługuję na 5 minus - minus za fatalny promień skrę tu - wlasciwie auto nie zostalo stworzone na miasto , wiec ciezko to uznac jako wade,ale jest to klopotliwe przy eksploatacji.
5,0
Karoseria
Wykonana w całości z Aluminium.
Przez co niema mowy o korozji , nawet po wielu latach. Wiele osób twierdzi,że aluminium z wiekiem potrafi zamiast korodować , się utleniać - natomiast w moim egzemplarzu prawie 20 sto letnim, niema jakichkolwiek śladów , utleniania się korozji. Więc raczej włożył bym to między bajki.
Komfort
4,0
Widoczność
cofając do tyłu jest dosyć mała widoczność,natomiast sprawe poprawiają czujniki parkowania zarówno z przodu jak i z tyłu.
5,0
Ergonomia
wszystko jest pod ręką, we właściwym miejscu .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Autko posiada dwie nagrzewnice,bardzo szybko się nagrzewa,a klimatronik sprawuje się bdb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cięzko znaleść samochód by miał tyle miejsca jak i był zarówno tak komfortowy.
3,0
Wyciszenie
To jest jedyny minus według mnie tego samochodu. Moja wersja jest bogata, posiada podwójne szyby, mimo wszystko wyobrażałem sobie lepsze wyciszenie. Nie jest zle i własciwie przy 160km/h można normalnie rozmawiać. Ale tak naprawdę mega komforowo i cicho jest do 120 km/h , pózniej już wyraznie słychać odgłosy z podwozia - głownie opon, możliwe ,że ze względu na swój rozmiar 255.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rozrząd komplet. od 2,5-3tyś zł
kmpl zawieszenie od 3 do 4 tyś żł
filtr kabinowy 250zł
spalanie na poziomie 12-13l/100km w cyklu mieszanym przy oszczędnej jezdzie
8 świec,przewodów,cewek,8l oleju
drogie w eksploatacji ksenony,skrzynia automat, co po niektóra elektronika. Generalnie koszty utrzymanie są wysokie gdyby brać pod uwagę wartość rynkową jak i rocznik tego samochodu. Natomiast odpłaca śię wyposażeniem,komfortem i radością z jazdy.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz wymieniałem czujniki klocków hamulcowych, kilka razy wyskoczył mi błąd abs/esp - nie interesowałem się,ponieważ zdarzyło się to bardzo rzadko. Bywają czasem problemy z samopoziomowaniem reflektorów,pozatym auto bez awaryjne. oczywiście trzeba serwisować
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Naszczescie żadnej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.7 40V quattro 260KM 191kW
[l/100km]