Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A8 D2 Sedan

WiktorPe, 3 lata temu
Silnik 2.8 30V quattro 193KM 142kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 390 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A8 D2 Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW 1996-2000 - Oceń swoje auto
4,64
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Myślałem, że ten silnik będzie za słaby do A8 a okazał się być idealny do auta na co dzień :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Jeśli już miałbym coś tutaj napisać to droga wymiana wahaczy (jeśli chce się to zrobić porządnie) a i tak coś się na naszych pięknych drogach zaraz wybije ;)
5,0
Całokształt
Auto prawie idealne, przez co bardzo nudne ;) Samochód, do którego wsiadasz, jedziesz dowolną ilość kilometrów i wysiadasz niezirytowany niczym szczególnym a to dosyć istotne jeśli robi się trasy :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik sam w sobie świetny lecz nie pozbawiony wad. Kultura pracy na najwyższym poziomie, szumi jak na V przystało i w kabinie słychać go dopiero przy wyższych obrotach. Jest zupełnie wystarczający do tej budy więc na moc nie narzekam. Do codziennej jazdy bez szaleństw akurat :) Wadą jest to, że zawsze gdzieś musi ciec olej i czego się nie uszczelni to zaraz wyjdzie gdzieś indziej. Chyba już taki urok V-łek ;)
5,0
Skrzynia biegów
Tradycyjny hydrokinetyk z możliwością ręcznej zmiany biegów góra-dół. Nie mam zastrzeżeń. Niby nowoczesne dwusprzęgłówki dużo szybciej zmieniają biegi ale nic nie zastąpi bezawaryjności takiej klasycznej skrzyni. Płynna zmiana biegów bez szarpnięć więc jak dla mnie świetna.
5,0
Układ jezdny
Quattro pomaga autu świetnie kleić się do asfaltu i praktycznie przez cały czas człowiek czuje się bardzo bezpiecznie dzięki temu na drodze. Oczywiście szalejąc i przesadzając z prędkością w zakrętach odzywa się chyba największa wada wszelkich Audi czyli silnik przed przednią osią przez co podsterowność jest mocna. Nie przeszkadza to jednak w super zabawie na śniegu zimą gdzie nawet amator będzie miał frajdę z jazdy bokiem :)
5,0
Karoseria
Wiadomo, jedna z najmocniejszych stron tego auta i coś co często decyduję o nabyciu A8 a nie któregoś z konkurentów w klasie, którzy lubią być pognici. Tutaj mamy auto wykonane z aluminium więc nie zna czegoś takiego jak rdza. Jedynie trzeba uważać na przedni zderzak w przedlifcie (szczególnie w obniżonym aucie) gdyż lubią pękać a znalezienie takiego ładnego nie jest rzeczą łatwą i tanią :)
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólna widoczność na około jest świetna. To, że mamy tu do czynienia z nadwoziem typu sedan daje się we znaki przy parkowaniu tyłem, gdzie nie widać krawędzi auta więc wszystko się robi na wyczucie (no chyba, że ktoś ma czujniki parkowania to wtedy żaden problem). Okropnie małe lusterko prawe w przedlifcie.
4,0
Ergonomia
Ergonomia wzorowa poza jedną rzeczą. Zakres regulacji kierownicy jest mocno nie dzisiejszy i zawsze okazuje się do wygodnego ustawienia fotela być za daleko i za wysoko. Mam 180cm wzrostu więc raczej przeciętnie a już jest to dla mnie uciążliwe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacją i ogrzewanie działają rewelacyjnie. Jest to automatyczna klima, która dobrze dba o rozprowadzenie powietrza po kabinie więc wystarczy ustawić docelową wartość i nie interesuje nas obsługa. Plus za nawiewy w słupkach dla pasażerów z tyłu, w końcu to limuzyna :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma do czego się przyczepić. 4 osoby dorosłe jadą w tym aucie w iście królewskich warunkach :)
5,0
Wyciszenie
Patrząc na to, że przy prędkościach rzędu 200km/h (oczywiście na Niemieckiej autostradzie bez limitów ;)) można śmiało rozmawiać bez podnoszenia głosu, stwierdzam, że jest świetnie wyciszony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślę, że jak na tą klasę jest ok ale niestety nie jest to ogólnie tanie w utrzymaniu auto. Trzeba brać pod uwagę to, że nawet tarcze hamulcowe potrafią być 2x droższe niż do auta klasę niżej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nadal jest to chyba najtańszy sposób na jazdę czymś luksusowym więc stosunek jakość/cena jest super. Co prawda jakość wnętrza pozostawia trochę do życzenia ale i tak jest bardzo dobrze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawsze coś się znajdzie gdy auto ma tyle lat więc nie ma co oczekiwać cudów. Ale ogólnie samochód bezproblemowy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zdarzyło się, żeby samochód nagle odmówił posłuszeństwa przez jakąś poważną awarię. Zawsze wcześniej "da znać", że coś jest do zrobienia i się to robi po czym problem znika :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.8 30V quattro 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A8 D2 Sedan