Ogólnie jednak kolejnym autem tym razem będzie S8.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest rewelacyjny choć lepszy i z lepszym brzmieniem był 4,2 32v, poprzedni który miałem z 98, a nie jak ten 40V.
5,0
Skrzynia biegów
Świetna skrzynia, ale nie wybacza błędów
gdy się żle z nią obchodzi, np. nie lubi za częstego trybu tiptronic, lub bezpośrednio po uruchomieniu w szczególności zimą, lepiej nie przyspieszać ostrzej dopóki nie osiągnie temperatury roboczej.
Wymagane bezwzględnie stosowanie zaleceń z instrlcji obsługi.
4,0
Układ jezdny
Właściwości jezdne wspaniałe i brak problemów z trakcją, ale tłumienie poprzecznych nierówności w szczególności, niedopracowane i drażni.
Bardzo bezpieczne zachowanie podczas exstremalnych sytuacji, a takie były.
Innym autem zapewne już tego komentarza bym nie pisał.
Komfort
5,0
Widoczność
Wg. mnie bardzo dobre, choć nie jest to ocena w pełni obiektywna, gdyż wydatnie w manewrach pomaga parktronic, w tym aucie z 2000 r. w serii.
5,0
Ergonomia
Ergonomia jak w każdym audi, czy to A6, czy A8 doskonała i zawsze nawet po raz pierwszy jak zasiadłem za sterami to czułem jakbym nim jeżdził od zawsze.
Jedynie sterowanie w kierownicy radiem,telefonem itd. uważam za niezbyt wygodne, jak dla mnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Moje auto jest z solardachem i webasto, więc jest dodatkowo prawie cały czas przewietrzane, a wrazie potrzeby na postoju można uruchomić dodatkowe ogrzewanie lub wentylację, bez ogrzewania.
Ogólnie pełny wpły o każdej porze roku na warunki wewnątrz.
Jeden mankament, ale chyba to nie wina auta, że podczas np. ulewy żeby nieparowały szyby (tylko na trasie)musi być włączony nadmuch na przednią szybę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W pełni wystarczająca w szczególności z tyłu dla pasażerów dużo więcej miejsca niż w większości aut.
No i bagażnik, jak dla mnie rewelacyjny, i wydaje mi się (wożę nim towar), że bagażnik+tylne siedzenia to więcej niż w A6 avant.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W porównaniu do turbodiesli, przeglądy
(1500 -2500zł - serwis) i rozrząd z pompą wody (3100zł+robocizna - oryginał) to jest OK.
Choć częsci mogły by być trochę tańsze,
to przy silniku 4,2 niezawiele jest do wymiany. Ostatnio 3 zawory mi się zawiesiły od nagaru po oleju castrol rs 0w40, więc przeczyszczenie+uszczelki głowic, olej,świece, uszcz. pokrywy rozrządu,wałków, zaworów i przewod. wodnych + rozrząd +przegląd duży z filtrami paliwa. oleju, powietrza. 2x filtry wentylacji to razem 13 tys. uważam za rozsądne.
Klocki przód 800+tyl 300, ale szybko się drą.Spalanie jak na to co oferuje auto OK. Jrżdzę tylko i wyłącznie na 98 PB.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Często zawodzą tylne światła (żarówki).
Jest to moja trzecia A8 i zawsze tak było.
Zwis telefonu fabrycznego(cyfry migają)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zależy, np. przyspieszone zużycie amortyzatrow i sprężym, o czym część użytkowników A8 nawet nie wie, ale widać to po zachowaniu się auta, a widzę takich sporo.
Skrzynia biegów za delikatna.
Luzy na przekładni kierowniczej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.2 310KM 228kW
[l/100km]