Silnik
: Nie myślałem, że można tak szybko przyśpieszyć, a zarazem w tak dostojny sposób.
5,0
Całokształt
Auto o liniach jak przystało na limuzynę - klasycznych i stonowanych. Nie wiem jak w innych wersjach kolorystycznych, ale czarny polecam, mam ją w longu i wzrok ludzie ciągle skierowany na auto. Ósemeczka wcale nie prowokuje do szybkiej jazdy, wręcz przeciwnie, mimo że mam tylko 24 lata, turlam się autem przez miasto. Co wcale nie oznacza, że nie potrafi pokazać pazura, choć robi to w sposób nienaganny - spokojnie i z klasą.
Wrażenia
5,0
Silnik
Praca V8 to coś pięknego. Przyrost mocy i momentu wraz z obrotami silnika jest fenomenalny. Ale trzeba uważać, bo jak to w każdej V8 bywa, lubi sobie wypływać olej na zewnątrz. Póki się poci, to pół biedy.
5,0
Skrzynia biegów
Ja mam z automatem, na który póki co narzekać nie mogę. Zmienia biegi płynnie i bez szarpnięć. Generalnie jeśli Wam skrzynia się zastanawia nad redukcją przy Kick-Downie, to znaczy, że zaczyna się coś dziać już w niej. Nie jest to podzespół bez wad, ale manual tutaj jakoś nie pasuje.
5,0
Układ jezdny
Na zakrętach czuć wagę auta, ale samo w sobie ładnie wybiera dziury, na które radzę uważać. Zawieszenie nie jest jakoś przesadnie drogie. W zasadzie to takie same jak w A6 C5, Różni się jedynie amortyzatorami i sprężynami. Ja mam z tyłu zawieszenie nivo i auto w wersji long, więc możliwe, że u mnie ono wybiera nierówności lepiej niż zwykła wersja.
Komfort
4,0
Widoczność
Kupiłem longa, którego szczerze polecam. Uważałbym tylko przy parkowaniu. U mnie w mieście mam dwa wyjścia pod marketami. Ale będzie mi wystawać auto lekko na jezdnię, albo część auta będzie na miejscu parkingowym za mną. Trzeba po prostu parkować w miejscach gdzie stoi mniej aut. Więc to moim zdaniem jedyny minus
5,0
Ergonomia
W aucie wszystko jest jasne i czytelne. Nawet ktoś kto pierwszy raz wsiada do niego, raczej bez problemu ogarnia co, gdzie i jak. Problem może stworzyć jedynie obsługa w języku niemieckim, ale są na internecie instrukcje po Polsku, więc nie widzę w tym problemu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Webasto działa i robi robotę, przewietrzania auta nie miałem jeszcze okazji sprawdzić niestety, a nagrzewanie wnętrza trwa chwilę. Zresztą silnik bardzo szybko łapie temperaturę, więc i wnętrze szybko się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cóż mogę powiedzieć? W longu miejsca raczej nie zabraknie. Z przodu przy moim wzroście 190cm wsiadam spokojnie i sam za siebie też wsiadam bez najmniejszego problemu. Bagażnik jest naprawdę duży, choć nie wiem jak wygląda u konkurencji. Spokojnie... Dwa ciała wejdą ;)
5,0
Wyciszenie
Mam podwójne szyby, więc z zewnątrz nie słyszę zupełnie nic. Gorzej z telefonem, niekiedy muszę uchylić szybę, żeby telefon złapał zasięg.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co nie ma tragedii. Rozrząd poza serwisem na podzespołach z górnej półki krzyknęli mi 1050zł bez robocizny, Filtry i olej do silnika to koszt niecałych 600zł. Drogi jest filtr kabinowy, bo jest podwójny i kosztuje około 130-140zł. Dużo ludzi mówi, że te auto jest drogie w utrzymaniu... bzdura. Czujniki ABS pasują z A4 B5, wystarczy przelutować kable do starej wtyczki, bo sam czujnik jest ten sam. Zawieszenie z A6 C5, poza amortyzatorami i sprężynami.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem bardzo dobra. Chciałem kupić 740i, ale nie miałbym Quattro. W cenie do 30 tyś. zł myślę, że jest już niewiele aut, które zaoferują tak bogate wyposażenie. Za swoją dałem niecałe 25.000, a mam prawie pełne wyposażenie. Brakuje mało istotnych bzdur (lodówka w tylnym podłokietniku, przedłużony tunel z multimediami z tyłu, kanapy rozsuwanej i elektrycznej klapy). Myślę, że warto zainwestować.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto mam od niedawna, więc i niewiele się zdążyło zepsuć. Z tego powodu też nie wypowiem się jakoś mocno na dzień dzisiejszy. Zrobię to może innym razem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia lubi sobie podupadać w niektórych egzemplarzach. Prawdopodobnie z powodu złej eksploatacji. Nikt nie myśli o tym, że tam też jest olej, który musi się rozgrzać, by skrzynia pracowała właściwie. A rozgrzewa się on o wiele dłużej niż w samym silniku.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.2 310KM 228kW
[l/100km]