Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A7 C8 Sportback

Konrad, 5 lat temu
Silnik 3.0 50 TDI 286KM 210kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A7 C8 Sportback 3.0 50 TDI 286KM 210kW 2018-2023 - Oceń swoje auto
4,21
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Piękne brzmienie i przyzwoite spalanie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Ciągle błędy kierunkowskazu które są niewidoczne dla serwisu.
4,0
Całokształt
Mam kilka zastrzeżeń ale generalnie jak na nowy model myślę że wszystko zostanie jeszcze poprawione.
Wrażenia
4,0
Silnik
Fabryczne 299km zmierzone na hamowni, piękne fabryczne brzmienie które chwilami pozwala zapomnieć że to diesel. Niestety całość psuje skrzynia biegów.
1,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów to dramat, psuje przyjemność z jazdy. Między trybem eko a sport w zasadzie nie wiele się zmienia. Za każdym razem skrzynia za wszelką cenę chce utrzymywać jak najniższe obroty co powoduje dwa problemy: po pierwsze jadąc z stałą prędkością i chcąc wyprzedzać auto albo zbiera się od 1000 obrotów w górę i w zasadzie nic się nie dzieje do około 2200obrotow co szczególnie powoduje niebezpieczne sytuacje podczas włączania się do ruchu albo redukuje i bardzo agresywnie wystrzeliwuje do przodu. Nie da się łagodnie dobrze przyspieszyć chyba że zmienimy na łopatki i przed wyprzedzaniem ustawimy sobie bieg tak aby mieć ok 2000 obrotów. Przykładowa sytuacja dla zobrazowania problemu, dojeżdżam do skrzyżowania i bez zatrzymania skręcam i chce przyspieszyć aby nie spowolnić aut za mną. W tym momencie po wysuszeniu gazu albo nie dzieje się absolutnie nic i można dostać w tyłek albo auto bardzo ostro wyrywa do przodu co nie jest przyjemne jeśli chce się przyspieszyć łagodnie. Druga sprawa to moment wyprzedzania na trasie, włączamy kierunkowskaz zjeżdżamy na lewy pas i zaczynamy wyprzedzanie. W momencie widzenia pedału gazu nawet w trybie dynamic auto przez sekundę myśli co ma zrobić czy może przyspieszać z niskich obrotów czy może zredukować, zanim zredukuje leci kolejna sekunda jak zacznie się zbierać z niskich obrotów to też leci kolejna sekunda i staje się to średnio bezpieczne. Normalnie da się jeździć tylko na łopatkach albo wcześniej ostro wciskając gaz aby przed manewrem auto zredukowało bądź wkręciło się na obroty. Jest to problem który dotyczy wszystkich silników 50tdi
5,0
Układ jezdny
Im wyższa prędkość tym lepiej trzyma się drogi, typowy autostradowiec. Na Polskie drogi średnio się nadaje ale daje radę.
5,0
Karoseria
Potrzeba dużo czasu aby wypolerować całe auto :)
Komfort
5,0
Widoczność
Brak zastrzezen
4,0
Ergonomia
Brak zastrzeżeń, ekrany dotykowe wręcz pozorom nie rozpraszają.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę zbyt ostro pracuje klima w upalne dni mimo dość łagodnych ustawień prawie zawsze wieje bardzo zimno.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszystko ok ale 3 osoby z tyłu to fikcja, maksymalnie dwie.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest w porządku ale nadal słychać pracę silnika na wyższych obrotach co w przypadku takiego auta uważam za plus.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeciętne
4,0
Stosunek jakość/cena
Wartość określam na około 300k przy wydanych 450k.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dość dużo błędów związanych z pracą GSM/wifi kierunkowskazu czy czujników. Myślę że zostanie to wyeliminowane.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 50 TDI 286KM 210kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A7 C8 Sportback