Ocena kierowcy - Audi A7 C7 A7 Sportback Facelifting
Też Fan,
8 lat temu
Silnik 3.0 TDI competition 326KM 240kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
5 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,62
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: Fantastyczny, piękny samochód. Jeśli szukasz auta sportowego, to szukaj gdzieś indziej. Wersja S7, RS7 tak, to jest bardzo komfortowy, bardzo szybki połykacz kilometrów
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: nic
Inne
: nic
Inne
: nic
5,0
Całokształt
Bardzo piękny samochód, w wersji Competition, na 20 calowych cudownych felgach wygląda oszałamiająco. Jeździ równie dobrze jak wygląda, zachwycił mnie przede wszystkim mocnym silnikiem i komfortem jazdy. Nie jest to samochód sportowy, to jest auto do szybkiej autostradowej jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silny jak niedźwiedź! Niezbyt może oszczędny ale nie taka jego rola w tym aucie. Dźwięk jego niestety nie powala, BMW potrafi lepiej nawet w dieslach. Nie ma oczywiście tez sportowej charakterystyki, jego efektywny zakres obrotów jest wąski. W trybie dynamic z głośników słychać sztucznie generowany dźwięk imitujący duzą benzynę, nie jest to potrzebne, można na szczęście wyłączyć.
4,0
Skrzynia biegów
Z całego zespołu napędowego jest to element najsłabszy, jest dość wolna (nie jest to skrzynia dwusprzęgłowa). Czasami na postoju, przy zmianie przełożeń auto drgnie. Nigdy tego nie miałem w BMW. Wyczuwalny moment słabości przy ruszaniu z miejsca. Przy ręcznej zmianie przełożeń manetkami, skrzynia bardzo szybko wraca w położenie automatyczne
5,0
Układ jezdny
Fantastyczne odczucia! Auto odjeżdża jak po sznurku, na suchym, na mokrym - nie ma znaczenia. Mam pneumatyczne zawieszenie - może to ono jest odpowiedzialne za niesamowity komfort jazdy (20', teraz zima 19'), chociaż wg serwismenów ma za zadanie raczej utwardzać samochód na łukach. Trakcja zatem super, zadnego zarzucania tyłem, esp nie próbuję odłączać, nie wiem czy "pójdzie bokiem"
Komfort
4,0
Widoczność
Linia auta wymusza kompromisy, ale wierzcie mi, myślałem, że będzie gorzej. Do przodu, na boki bardzo dobrze, do tyłu tak sobie. Świetne boczne lusterka, przeciętna kamera cofania (obraz dość niskiej jakości i wyjątkowo marnie w nocy ), dziwnie chaotyczny system czujników
4,0
Ergonomia
Chyba jest dobrze, ale po fantastycznym BMW długo się przestawiałem. MMI jest faktycznie daleko za idrivem, a poza tym sterowanie tempomatem jest po prostu do bani! Siedzenia sportowe bardzo dobre, ale znowu tzw komfortowe w bmw były lepsze
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tylko dobrze, dość długo się rozgrzewa w chłodne dni, fotele też dość długo się nagrzewają,fajna opcja to ogrzewanie kierownicy - działa fajnie. Chłodzenie bez kłopotów, poprawnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest 4 osobowe i jak do tego tak podejdziemy, to okaże się że jest super pomimo opadającej mocno linii dachu. Nie jestem wysoki (1,8) ale z tyłu nad głową mam dużo miejsca, a nogi, łokcie - genialnie. Super bagażnik, klapa podjeżdża bardzo wysoko, łatwo się ładuje i rozłądowuje auto. Tylne oparcie można położyć i jest równiutka podłoga, jak w kombi. schowki niestety dość małe, nie ma co zrobić np z biletem parkinowym przy wyjeździe ze sklepu
5,0
Wyciszenie
Komfort jazdy opisałem, w aucie jest niesamowicie cicho, zamówiłem wygłuszone szyby boczne i szybę przednią i to działa. Bardzo dobry system audio Bose i długa jazda jest przyjemnością.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nie jest auto małolitrażowe i nie oczekuje od niego nadmiernej wstrzemięźliwości, pali przeciętnie na chwilę obecną 9,1l/100. (trasa kombinowana miasto, autostrady (niemieckie), jazda pozamiejska
Na przeglądzie jeszcze nie byłem
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto było faktycznie bardzo drogie, ale jakość tego samochodu przekonuje
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI competition 326KM 240kW
[l/100km]