Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C8 Limousine

Piotr, 4 lata temu
Silnik 3.0 50 TDI 286KM 210kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 27 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A6 C8 Limousine 3.0 50 TDI 286KM 210kW 2018-2023 - Oceń swoje auto
4,57
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo komfortowe i świetnie wybierające nierówności i przeszkody. Prędkość pokonywania spowalniaczy bez dyskomfortu prawie jak motocyklem
4,0
Całokształt
Klient zadowolony.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zadziwiająco głośni klekot porównując do silnika 3 TDI Q5 248 KM. Tam nic nie było słychać, tu wyraźny odgłos diesla. Dynamika przyspieszania dobra do 240 km/h. Spalanie średnie po 28 tys. km 9,1 l/100 km.
4,0
Skrzynia biegów
DSG o niebo lepsze niż zamontowana. Czasem nie wie jaki bieg zastosować, głownie pomiędzy 2 i 3 biegiem. Generalnie jest wolna w reakcjach, np. przejazd przez spowalniacze i przysieszenie za przeszkodą wymaga trochę czasu aby skrzynia wybrała właściwe przełożenie. Tu BMW serii 5 wypada lepiej.
5,0
Układ jezdny
Stabilny do 267 km/h. Polecam dodanie opcji skrętna oś tylna, inaczej trochę mało zwrotny.
5,0
Karoseria
Wszystko zgodne z oczekiwaniami.
Komfort
5,0
Widoczność
Trzeba uważać na przednie słupki bo zasłaniają widoczność, ale to cecha wszystkich obecnych samochodów. Widoczność do tyłu dobra a z kamerą cofania właściwe wszystko jest pod kontrolą.
5,0
Ergonomia
Trudno coś wskazać do poprawy. Oczywiście ceły pomysł na ekran dotykowy, który nie zawsze odpowiada wibracją, jest pod dyskusję. Na pewno wymaga większej uwagi naciśnięcie właściwej ikony i absorbuje to trochę bardziej niż w klasycznym układzie przycisków. Kwestia odległości do ekranu głównego również mogę wskazać jako pewna niedogodność. Brakuje 1 cm aby całkowicie nie odrywając pleców od oparcia operować na ekranie. Ostatnia mała uwaga, przy włączonym tempomacie, jeśli prawą nogę ustawimy w pozycji bardziej naturalnej to kolanem przestawiamy dźwignię zmiany biegów w położenie manual. Gdyby drzwi otwierały się o kila stopni bardziej to było by już idealnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
I tu jest świetnie. Po bardzo krótkim czasie ogrzewanie zaczyna działać szybko. Dodatkowo zamontowane podgrzewanie kierownicy i siedzeń zapewnia bardzo wysoki komfort. Ogrzewana przednia szyba, oprócz nawiewu, nie wiem jak działa bo nie ma wtopionych elementów grzejnych, ale się sprawdza. Bardzo dobrze samochód izoluje w gorące i słoneczne dni wnętrze od promieni słonecznych.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Podróż na dystansie 1200 km w cztery osoby nie sprawiła żadnej negatywnych odczuć pasażerom.
5,0
Wyciszenie
Pomiędzy 110 a 180 km/h nie ma różnicy w hałasie dochodzącym z zewnątrz. I trzeba uważać na prędkość bo łatwo jechać za szybko. Dodatkowo wyciszone szyby boczne wydaje się że działają. Jednak powyżej 240 to hałas jest wyraźny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zgodnie z oczekiwaniami, może poza płynem do spryskiwaczy bo przy zastosowania zraszaczy w wycieraczkach, zużycie plynu jest naprawdę niewiek=lkie a i szyba nie jest tarta na sucho.
4,0
Stosunek jakość/cena
Była to najdroższa oferta w porównaniu do Mercedesa E400 czy BMW 540 w podobnych konfiguracjach. No ale to już była osobista decyzja, czyli nie narzekam.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód wyjechał z salonu z brakującą uszczelką pod dolnym panelem deski rozdzielczej ( stuki na nierównościach), naprawione następnego dnia. Stuki dochodzące z lewej strony przód gdy lewe przednie koło pokonuje tarką np, podjazd do garażu podziemnego. 10 na sto razy fotel z kierowcy ustawia się w niewłaściwej pozycji. Trzeba nacisnąć przycisk pamięci ustawienia fotela aby zastosował właściwe nastawy. Błąd świateł wciąć nierozwiązany i czasem po włączeniu świateł awaryjnych pojawia się komunikat. Uszkodzona ( za darmo wymieniona) gumowa osłona pod przednim zderzakiem. Przekręcony pas kierowcy, w serwisie musieli rozebrać słupek aby prawidłowo zamontować. Uszczelka drzwi tył prawy wypadła i wymagała ponownego zamocowania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 50 TDI 286KM 210kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A6 C8 Limousine