Silnik
: Ma moc, jedzie szybko jak i wolno, mega elastyczny, cichy, robi 4.5l/100km w spokojnej trasie do 110km/h.
4,0
Całokształt
Duży komfort, dużo miejsca z przdu i z tyłu. Ładna sylwetka, ale bez rewolucji. To ewolucja modelu poprzedniego, ale takie było zamierzenie. Standardowe AUDI Sound System poniżej oczekiwań. Do 170km/h cicho, później słychać szumy powietrza, spodziewałem się lepszego efektu, pomimo dokupienia szyb dźwiękoszczelnych. Silnika praktycznie nie słychać, przy 200km/h ma obroty 2300/min. Mulitmedia, pomimo tego, że prezentowane w ekranach wysokich rozdzielczości - wciąż trochę niedoprecowane pod kątem funkcji użytkowych. Standardowo dostarczone opony BRIDGESTONE - w moim odczuciu głośne, tutaj taki samochód dużo traci. Telefon samochodowy LTE - działa bardzo dobrze. Uwaga - systemu MMI nie podłączymy do WiFi, musimy kupić kartę SIM z Internetem, albo podłączyć swój telefon poprzez "kopiowanie karty SIM" - działa to dobrze. System telefonu korzysta z naszej karty SIM, odłączając nasz telefon, wykorzystując telefon w samochodzie. Światłą MATRIX - mocne OK ale bez rewelacji. W wersji klima standard 2 strefy - nie ma schowka chłodzonego. Silnik cichy do prędkości maksymalnej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Te 204 konie mechaniczne to minimalne akceptowalne minimum w tym samochodzie. Skrzynia ładnie przełącza i szybko. Spalanie nie rośnie za bardzo przy dynamicznej jeździe w trasie (było 6.9l/100km przy MAX trasa 1000km).
5,0
Skrzynia biegów
Ładnie zestopniowane DSG, jak na DIESEL, przełącza szybko i sprawnie, płynnie, komfortowo, bez żadych szarpnięć.
4,0
Układ jezdny
Samochód jest bardzo sztywny i przez to dobrze się prowadzi, czasem jednak trochę zakołysze, przy różnych prędkościach. Prawdowpodobnie to komromis, może jednak felgi 19' albo inne opny temat by rozwiązały.
5,0
Karoseria
Wszystko OK, to A6 po ewolucji, nie rewolucji. Wersja SPORT ładnie wygląda, innych nie widziałem.
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie słupki trochę blokują, ale coś za coś. Kamera 360 stopni nie włącza się tak sprytnie jak mogłąby.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i w zasięgu. Elektryczna regulacja foteli daje duże możliwości, fotele sportowe wygodne, brak zmęczenia przy trasie 1000km. Dużo miejsca w środku, przednia szyba mocno odsunięta do przodu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko OK. Pomimo klimatyzacji dwustrefowej - pełny komfort, nic więcej nie potrzeba. Żaden z pasażerów nie prosił o zmianę ustawienia temperatury po domyślnym ustawieniu. W zimie - jeszcze nie wiem. W upały - wszystko OK. Pakietu zimowego nie brałem, bo w dieslu jest nagrzewnica elektryczna, wziąłęm kierownicę elektryczną, bo przy tych tabletach na desce, w rękawiczkach nic nie ponaciskamy raczej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo konkretnego miejsca w środku oraz nad głową. Pod tym kątem - rewelacja w tej klasie.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, ale spodziewałem się lepiej. Od 160km/h słychać szum powietrza przy drzwiach na uszczelkach lub lusterkach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Małe spalanie w różnych warunkach. Reszta do oceny po dłuższym czasie. Ze wstępnych szacunków wynika, że po 2500km przebiegu ubytek oleju żadny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę, kilka szczegółow powinno być bardziej dopracowanych (lepszy dźwięk w AUDI SOUND system, lepsze ciche opony w takim samochodzie, chłodzony schowek, tylna kamera nie powinna się brudzić przy deszczu).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko OK.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 40 TDI 204KM 150kW
[l/100km]