Przeniesienie napędu
: Pierwszy Start/Stop, którego nie koduje / nie wyłączam - nie irytuje nie opóźnia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: komunikat(y) o błędzie i propozycje zastosowania "otrzymanych zaktualizowanych ustawień MMI" które ntpdpiuja cala konfiguracje osobista
4,0
Całokształt
Jednym zdaniem - mega komfortowe kombi w każdą trasę. Silnik/napęd - porządna niemiecka inżynieria - dobrze dopracowana/współpracująca ze sobą. Pierwszy samochód w którym nie wyłączam Start/Stop bo mnie nie drażni i nie powoduje irytujących opóźnień i szarpania (choć zatrzymuje pracujące wycieraczki w połowie szyby...) Elektronika - z grubsza jak w VW Passat - no nie jest to szczyt intuicji - do BMW daleko.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobrze zestrojony / idealnie współpracuje ze skrzynią biegów i systemem start/stop (pierwszy samochód w którym tegoż systemu nie wyłączam). Bardzo dużo pali (13, 14, 15, 16l jak zimny/na krótkim dystansie (1-2-3km) potem spalanie wyrównuje się do zdroworozsądkowego poziomu. Silnik cichy, przyjemnie brzmi, z chęcią ciągnie w górę ("idzie za gazem") na każdych obrotach, nie ma "turbo dziury",
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze zestrojona z silnikim i skrzynią biegów i start/stop - patrz komentarz silnik. Jeździłem z VW DSG i mam o niej bardzo słabe zdanie - do tej zamontowanej w Audi nie mam żadnych uwag. Dodatkowe funkcje w łopatkach poza zmiana biegu w górę i w dół (mam na myśli maksymalna redukcje przy przytrzymaniu "-") tez dobrze pomyślane.
5,0
Układ jezdny
Wziąłem zawieszenie sportowe i felgi 19" - samochód mega komfortowy - i nawet przy agresywnej lub bardzo szybkiej jeździe po zakrętach zaskakująco dobrze wgryza się w asfalt, jest neutralny/dobrze wyważony/stabilny.
5,0
Karoseria
Avant mi nie podoba (w odróżnieniu od limuzyny), pakiet czerń niestety logo audi było srebrne z przodu - wymieniłem na czarne i zyskał na wyglądzie. S-line wew i na zew koniecznie - poprawia wygląd. Mega duży bagażnik - ogólnie duże auto. Kolei czarny bez dopłaty jest OK robi robotę po co przepłacać ;-)
Komfort
5,0
Widoczność
bez uwag
5,0
Ergonomia
Nie ma gdzie odłożyć telefonów, kluczy, janosika itp - są w zasadzie tylko dwa cup-holdery albo podłokietnik.
poza-tym bez zastrzen
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa. Brakuje regulacji siły nadmuchu w trybie AUTO (niski/średni/mocny) - można oczywiście wyregulować stopniami nadmuchu 1,2,3,4 itd - ale wychodzi z trybu auto wtedy..
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Mega. Grube szyby. Jest cicho niezależnie czy się jedzie 120, 150, 180, 200 - nie słychać wiatru na lusterkach itp. To bardzo poprawia komfort. Praktycznie nie słychać silnika (śladowo) przy spokojnej jeździe - a przy agresywnej jeździe słychać przyjemne mruczenie ale nadal bardzo cicho. Start/stop niesłyszalny i niezauważalny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co tu utrzymywać...
2,0
Stosunek jakość/cena
325k list price za samochód bez wodotrysków w wyposażeniu i z silnikiem 2.0 w Polsce? Cena absurdalna - ale to nie zarzut do audi tylko do cen samochodów w pl w przeliczeniu na zarobki.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przejechałem 1,5k km w tydzień a już zdarzył mi się błąd addaptive lights / matrix led (wyłączenie/włączenie zapłonu pomogło) będzie jak w VW Passat - co kilka dni taki kwiatek. Do tego przychodzi komunikat "odebrano nowe ustawienia MMI - zastosować? Po akceptacji nadpisuje (!) wszystkie przez godzinę robione ustawienia / personalizację standardowymi. A przy odrzuceniu w kółko ten komunikat proponuje... ktoś wie jak się tego pozbyć?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 45 TFSI 265KM 195kW
[l/100km]