Żeby zrozumieć fenomen tego modelu trzeba mieć jako takie doświadczenie w eksploatacji różnych samochodów. Zanim trafiłem do tej półki jeździłem używaną a6 z 2007 rok 2.7 tdi quatro, Passatem B6, B5 oraz Mondeo Mk III. Żaden z tych samochodów włącznie z poprzednim modelem A6 nie dorównuje C 7 pod względem wyciszenia, ergonomi czy jakości wykonania. Audi A6 C7 to auto zaprojektowane perfekcyjnie począwszy od szerokiego roztawu kół dzięki czemu doskonale zachowuje się w łukach na autostradzie, świetnych świateł LED (I to ile lat temu przed konkurencją która dzisiaj nieudolnie zżyna ze starszych juz modeli Audi), doskonałej ergonomii kabiny - pokrętła, rozmieszczenie, kształt drzwi które są wklęsłe dzieki czemu mamy więcej miejsca na szerokość oraz doskonałego układu kierowniczego. Co najważniejsze- samochód jest solidny ma prostsze ale bardziej komfortowe zawieszenie od poprzednika które spokojnie przy prawidłowej eksploatacji wytrzymuje polskie drogi. Należy uważać jedynie na napinacze łańcucha rozrządu koszt w ASO ok 6-7 tys. Trzeba wyjąć silnik i skrzynię. Z mojego doświadczenia padają w okOlicy 150000 tys km. W zasadzie to jedyna wada/naprawa za to dość problematyczna. Ważna uwaga: najnowsze modele konkurencji wcale nie oferują nic na tyle ciekawego żeby przesiąść z tego modelu na coś nowszego. To najdłużej eksploatowane przeze mnie auto i najbardziej udane.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niskie spalanie, przyjemny dzwięk pracy (lekki basowy pomruk) jakośc pracy nie zmieniła się po przejechaniu prawie 170 000 tys km. Problem z napinaczem łańcucha- jest zbyt delikatny przez co szybko się może zdeformować.
5,0
Skrzynia biegów
Bezstopniowa jak się dba tak się ma. Żadnych nawet najmniejszych szarpnięć komfort większy niż w tipie jednak nie lubi agresywnej jazdy. Skrzynia na duże autostradowe przebiegi i płynną jazdę.
5,0
Układ jezdny
Lepiej się prowadzi od poprzednika zarówno przy szybkiej jaki spokojnej jeździe. Mocne trzymanie w zakrętach i bardziej mięka reakcja na garby/koleiny.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak każde audi w tym aspekcie jest gorzej od starszych mercedesów:)
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na szerokość geniusz na długość w sam raz choć konkurencja uzyskała przewagę
5,0
Wyciszenie
Szyba akustyczna w standardzie, auto świetnie tłumi nawet powyżej 200 km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poza awarią napinacza żadnych kosztów przez ok 160000
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena jak za złoto- to Audi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Napinacz
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI 204KM 150kW
[l/100km]