Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C7 Limousine

bouri, 6 lat temu
Silnik 3.0 TDI 204KM 150kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 167 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Audi A6 C7 Limousine 3.0 TDI 204KM 150kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Żeby zrozumieć fenomen tego modelu trzeba mieć jako takie doświadczenie w eksploatacji różnych samochodów. Zanim trafiłem do tej półki jeździłem używaną a6 z 2007 rok 2.7 tdi quatro, Passatem B6, B5 oraz Mondeo Mk III. Żaden z tych samochodów włącznie z poprzednim modelem A6 nie dorównuje C 7 pod względem wyciszenia, ergonomi czy jakości wykonania. Audi A6 C7 to auto zaprojektowane perfekcyjnie począwszy od szerokiego roztawu kół dzięki czemu doskonale zachowuje się w łukach na autostradzie, świetnych świateł LED (I to ile lat temu przed konkurencją która dzisiaj nieudolnie zżyna ze starszych juz modeli Audi), doskonałej ergonomii kabiny - pokrętła, rozmieszczenie, kształt drzwi które są wklęsłe dzieki czemu mamy więcej miejsca na szerokość oraz doskonałego układu kierowniczego. Co najważniejsze- samochód jest solidny ma prostsze ale bardziej komfortowe zawieszenie od poprzednika które spokojnie przy prawidłowej eksploatacji wytrzymuje polskie drogi. Należy uważać jedynie na napinacze łańcucha rozrządu koszt w ASO ok 6-7 tys. Trzeba wyjąć silnik i skrzynię. Z mojego doświadczenia padają w okOlicy 150000 tys km. W zasadzie to jedyna wada/naprawa za to dość problematyczna. Ważna uwaga: najnowsze modele konkurencji wcale nie oferują nic na tyle ciekawego żeby przesiąść z tego modelu na coś nowszego. To najdłużej eksploatowane przeze mnie auto i najbardziej udane.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niskie spalanie, przyjemny dzwięk pracy (lekki basowy pomruk) jakośc pracy nie zmieniła się po przejechaniu prawie 170 000 tys km. Problem z napinaczem łańcucha- jest zbyt delikatny przez co szybko się może zdeformować.
5,0
Skrzynia biegów
Bezstopniowa jak się dba tak się ma. Żadnych nawet najmniejszych szarpnięć komfort większy niż w tipie jednak nie lubi agresywnej jazdy. Skrzynia na duże autostradowe przebiegi i płynną jazdę.
5,0
Układ jezdny
Lepiej się prowadzi od poprzednika zarówno przy szybkiej jaki spokojnej jeździe. Mocne trzymanie w zakrętach i bardziej mięka reakcja na garby/koleiny.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak każde audi w tym aspekcie jest gorzej od starszych mercedesów:)
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na szerokość geniusz na długość w sam raz choć konkurencja uzyskała przewagę
5,0
Wyciszenie
Szyba akustyczna w standardzie, auto świetnie tłumi nawet powyżej 200 km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poza awarią napinacza żadnych kosztów przez ok 160000
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena jak za złoto- to Audi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Napinacz

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI 204KM 150kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A6 C7 Limousine