To jest taka TAKSÓWKA - ciężka, wygodna i powolna. Poziom technicznego zaawansowania (skomplikowania) spędza sen z powiek - tylko czekam aż coś padnie :) Ale komfort podróżowania bardzo wysoki, zarówno na autostradzie jak i w korku.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dwulitrowy klekot doprowadzony do ekstremum swoich możliwości. 190KM i 400 Nm z dwóch litrów pracuje dobrze ale cały czas czuć to wysilenie (napędzanie tych 2 ton nie jest łatwe) Przyspieszenie byłoby ok gdyby nie skrzynia i napęd na przód. Prędkość max to zadziwiające 230 km/h - do tej prędkości dochodzi dość łatwo a potem jakby mówił dość
3,0
Skrzynia biegów
7 stopniowa (w trybie sport 6 biegów) zmienia biegi bardzo płynnie i szybko ALE podczas jazdy dąży do utrzymywania jak najniższych obrotów (takich na granicy szarpania) w związku z czym przyspieszenie jest opóźnione a potem włączą się turbo i ... następuje utrata trakcji. Żeby jeździć normalnie trzeba włączyć tryb "sport" (który powinien się nazywać "normal" Dodatkowo po wrzuceniu wstecznego zdarza się "zamulenie" i potem nagły "skok" - można się spocić!
4,0
Układ jezdny
Nastawiony na komfort, tłumienie bardzo dobre, wspomaganie też komfortowe ale wszystko to niestety kosztem precyzji prowadzenia. Samochód się buja i jest podsterowny. 18 calowe felgi i niski profil czasem daje się we znaki na wybojach
Komfort
3,0
Widoczność
Lusterka wsteczne dość duże i podgrzewane, widoczność do tyłu jak to w kombi - taka sobie
5,0
Ergonomia
Tutaj Audi pokazuje klasę. Po eksperymentach ze sportowymi fotelami tym razem mam wersję podstawową i są one bardzo wygodne!. Przełączniki ustawione oznaczone i wykończone wzorowo. Regulacja kolumny kierownicy duża i łatwa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu również wszystko działa perfekcyjnie, łącznie z nawiewami na tył.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest naprawdę dużo, w każdą stronę - nad głową, na nogi.
Wygodnie jak na Taksi przystało :).
Bagażnik jest wielki, oparcia łatwo złożyć, podłoga płaska - mieści się rower bez odkręcania koła :)
4,0
Wyciszenie
Samochód zamówiłem z dodatkowym wyciszeniem szyb i tu zdziwienie bo owszem jest cicho, ale nie jakoś "super" cicho. Słychać szumy toczenia i pracę silnika - trochę rozczarowanie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko jest premium łącznie z cennikiem usług i cenami części. Koszmar :)
3,0
Stosunek jakość/cena
Komfort i jakość materiałów na pewno warte tej ceny, ALE to jak ten komfort jeździ już nie.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Padła klima, a konkretnie jakiś przełącznik - na część trzeba było czekać prawie 2 TYGODNIE !
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie odpukać nic. Robię zakłady z kolegami czy pierwsza poleci skrzynia, wtryski czy może turbo :)
Dam znać !
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI ultra 190KM 140kW
[l/100km]