Inne
: Dobre, solidne i niezawodne auto, bez większych wad.
4,0
Całokształt
Postanowiłem podzielić się wrażeniami po ponad roku używania i przejechaniu ponad 33.000km.
Wrażenia
4,0
Silnik
2.0TDI mam mieszane uczucia. Jeśli nie jeździsz dynamicznie to w zupełności Ci wystarczy. Niestety dla mnie za mało mocy, za słaby moment obrotowy i za duży apetyt na paliwo 10,1l/100km (na dystansie 33tys.km- pomiar z aplikacji w telefonie) i niska kultura pracy w porównaniu do V6 w poprzedniej generacji. Dystans tysiąca kilometrów wykręciłem poniżej 7h na autostradach- spalanie 10.5l/100km, bez wściekania się na dystansie 500km spalanie 7.7l/100km czas 4h (skrajne rekordy).
Niby jeździ, lata powyżej 200, ale brakuje mu kopa, w szczególności na zatłoczonych krajówkach i trasach wojewódzkich.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia Multitronic- mój pierwszy automat, na pewno nie ma ze mną lekkiego życia, częste kick-down’y, dynamiczna jazda w sporcie no ma ze mną co dobrego. Niezawodna, zmiana biegów nieodczuwalna- BARDZO DOBRA biorąc pod uwagę wysoki przebieg sięgający prawie 360.000km. Wymiana oleju w skrzyni przede mną, robi się co 60.000km koszt w ASO 1.300zł
5,0
Układ jezdny
Nie mam pakietu S-line, ale jest sztywno, zawieszenie zwarte, delikatnie sportowe, ale komfortowe!!!
Nie mam pneumatyki więc się nie „płynie” nad nierównościami. Na pochwałę zasługuje Audi Drive Select - zmienia charakterystykę układu kierowniczego, skrzyni, hamulców i reakcji na gaz. Ostatnio na jezdnie wtargnął mi pieszy- awaryjne hamowanie, auto zachowywało się baaaaardzo przewidywidywalnie omijając „przeszkodę”- naprawdę super!
5,0
Karoseria
Atrakcyjnie wygląda, ładowne kombi, komfortowe warunki dla 4 dorosłych osób. Nic dodać, nic ująć 5 z +
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, czujniki parkowania z przodu i z tyłu przydatne, kamera nie jest potrzebna.
5,0
Ergonomia
Przełączenie stacji/kawałka jednym kliknięciem/przyciskiem na wielofunkcyjnej kierownicy możliwe po zaprogramowaniu przycisku * z poziomu MMI. System START/STOP można całkowicie wyłączyć za pomocą VCDS. Brakuje mi schowka na okulary przeciwsłoneczne. Na plus zasługuje składanie tylnych foteli z przestrzeni bagażnika jednym ruchem oraz dodatkowe schowki w bagażniku. Tuchpad do wpisywania adresów i wybierania kontaktów na duży +
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mogłaby być lepsza, brakuje mi wyświetlanej elektonicznie temperatury na desce roździelczej (mam zwykłe pokrętła), brak czterostrefowej klimatyzacji.
Mam podgrzewane lusterka i siedzenia- grzanie d*py ma tylko trzy poziomy (w C6 było z sześć)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca 185cm/110kg i dla sąsiada też 202cm/140kg ;). Siedzenia mimo kubełkowych profili i regulacji podudzia są mniej wygodne niż w poprzedniej generacji C6
4,0
Wyciszenie
Dobiegają dźwięki przy prędkościach rzędu 180/200 km/h, niestety odgłosy silnika też słychać przy wysokich obrotach i nie jest to brzmienie V
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Klocki przód i tarcze + klocki tył - 850zł (TRW, nie ASO)...
Hydropopychacze/szklanki, pompa wody, rozrząd, olej, filtry, rolki i napinacze - 2.000zł (INA, nie ASO)...
Wymiana oleju w skrzyni - 1.300zł (ASO)
Oleje, filtry - 500zł (nie ASO)
5,0
Stosunek jakość/cena
Drogi w zakupie odwdzięcza się niezawodnością. Trzeba przestrzegać interwałów oleju w skrzyni. Oleje i filtry wymieniam co 15 lub 20 tysięcy km- bo 30.000 LongLife to głupota!!!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
BRAK
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Musiałem wymienić hydropopychacze, ponieważ dźwięki dochodzące z komory silnika były mocno niepokojące. Nie zaliczam tego do usterki a raczej jako wymiany eksploatacyjnej (przebieg 360.000km) przy okazji rozrząd, pompa wody, oleje itp- 2.000zł
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 177KM 130kW
[l/100km]