Ogólnie Audi A6 to bardzo dobre, solidnie wykonane auto. Silnik 2.0 TDI 177KM już wystarczy do tego auta, przy czym jest niesamowicie ekonomiczny. Auto jest wygodne, duże, dość dobrze wyposażone już w standardzie. Wygląda bardzo dobrze, nie znam osoby której by się A6 nie podobała.
Wymarzona, idealna wersja A6 to pewnie RS6 albo chociaż 3.0 TDI 313KM w wersji quattro :)
Wrażenia
5,0
Silnik
177KM, 380Nm w zupełności wystarcza do codziennej jazdy, bardzo chciałem 3.0 TDI, ale proszę mi wierzyć te 2 litry też dają już duże możliwości, do tego dźwięk silnika jest też całkiem przyjemny jak na tylko 4 cylindry. O tym, że jest to diesel słyszymy tylko na postoju i to tylko w bardzo małym stopniu. Silnik ma moc już od niewielu ponad 1000 obrotów. REWELACYJNE spalanie, 1.8 tony masy i spalanie w trasie 5,2l! Aha silnik 177KM nie wymaga jeszcze dolewania AdBlue jak późniejszy 190KM.
5,0
Skrzynia biegów
W moim mam skrzynię automatyczną MULTITRONIC, której... tak wszyscy się boją. W rzeczywistości po przebiegu 160 tys.km skrzynia chodzi pięknie, żadnych objawów zużycia, chodzi jakby się było na jeździe testowej w salonie Audi. Od lat jeżdżę tylko automatami, pierwszy raz mam styczność ze skrzynią bezstopniową i stwierdzam, że niema to żadnej różnicy w codziennym użytkowaniu, tylko kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardzo wygodne, chociaż czuć że lekko twarde, ale to już standard we współczesnych samochodach. Czasy megakomfortowych limuzyn już się skończyły. Bardzo dobre prowadzenie, na zwykłych oponach 225/60/16 auto świetnie się trzyma drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Pomimo długości ponad 4,90m nie czuć żeby auto było za duże, parkowanie ułatwiają czujniki przód i tył. Nie ma żadnych problemów.
Znakomite światła led + biksenon!
5,0
Ergonomia
Ergonomia w Audi to ścisła czołówka światowa, wszystko jest tam gdzie oczekujesz, żeby było. Bardzo przypomina to Volvo, które tez było doskonałe pod tym względem. Może obsługa MMI wymaga na początku trochę przyzwyczajenia, ale później jest już tylko bardzo dobrze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa i nic więcej nie trzeba dodać, wszystko pod tym względem idealnie, latem i zimą. Podgrzewane fotele, grzeją szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj dam 4 gwiazdki, bo przy długości prawie 5m można by oczekiwać więcej miejsca, ale i tak nie jest źle. Można powiedzieć, że miejsca nie brakuje. Duży bagażnik 560l, po złożeniu foteli ponad 1800l. Z uwagi na mocno ścięty tył nie jest to typowe kombi jak np. u Volvo, z przewożeniem szaf czy łóżek może być już problem.
5,0
Wyciszenie
Doskonałe, jednym słowem wystarczy to opisać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto 3 letnie więc nic nie mogę powiedzie o awariach i ich kosztach, bo po prostu ich jeszcze nie ma. Mogę napisać o spalaniu: trasa 5,2-6,2l (te 6,2 to autostrada 140-160), miasto 7-8l. Średnia z 10 tys.km głównie po mieście: 7,5l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Audi nie jest tanią marką to wie każdy, natomiast stosunek jakości do ceny ma tutaj swoje uzasadnienie. Audi to marka, która produkuję jedne z najlepiej wykonanych aut na rynku. Na pewno materiały i ich spasowanie jest na wyższym poziomie niż w Mercedesie, z którym mam porównanie (GLK). Poza tym auto 3 letnie kosztuję ok. 90 tys. zł a za nowe trzeba zapłacić 220 tys. więc nie jest to jakaś tragedia cenowa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wiem auto 3 letnie z przebiegiem 160 tys.km więc nic nie było jeszcze wymieniane ani naprawiane.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 177KM 130kW
[l/100km]