Auto super wygląda i jeździ.
Budzi zachwyt przechodniów i respekt kierowców, widać to przez szyby mojego auta oraz w lusterku ale w tym wszystkim nie oto chodzi, choć to miłe, że komuś też podoba się moje auto. Cecha szczególna to jego reflektory przednie (xenon i światła dzienne LED) - przykuwają uwagę wszystkich i tylne lampy których nie pomylisz z innym autem. Samochód jest b.dynamiczny i w miarę oszczędny. Średnio spala 7.0 l/100km. Jednak w trasie (nie autostrada) do 100 km/h osiągniesz 6.0 i mniej. Potrafi też połknąć 10 l szczególnie zimą kiedy silnik jest niedogrzany. Za to auto odwdzięcza się sylwetką - niby kombi ale wygląda jak rasowe sportowe Coupe. Komfort jazdy wspaniały, wszelkie przyciski i regulatory w kabinie są intuicyjnie usytuowane i wyglądają kosmicznie szczególnie nocą. Do niektórych należy się przyzwyczaić. Systemy wspomagające kierowcę tj. tempomat, automatyczna skrzynia biegów,czujniki deszczu i zmierzchu, nawigacja, przyciemniane lusterka boczne i wsteczne, asystent parkowania oraz czujniki ciśnienia w oponach sprawiają, że jazda staje się przyjemnością a nie udręką. I za to lubię moje Audi. Chciałbym aby kolejny mój samochód (za kilka lat) był tej samej marki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ogólnie dobrze - nie wiele mogę powiedzieć bo zrobiłem dopiero 15000k km.
W trybie Eco - mułowaty ale oszczędny - wystarczy do codziennej jazdy. W trybie auto sam dopasuje charakterystykę pracy do stylu jazdy. I tryb Dynamic - jak V8 charakterystyka skrzyni i silnika pozwala wyciągnąć bardzo wiele z tego 2.0 TDI.
4,0
Skrzynia biegów
Zaznaczę, że to moje pierwsze auto z automatem. Skrzynia Multitronic wspaniale pracuje z tym silnikiem ponadto tryby pracy skrzyni można zmieniać. W trybie Eco - mułowaty ale oszczędny - wystarczy do codziennej jazdy W trybie auto skrzynia sama dopasuje charakterystykę pracy do stylu jazdy. I tryb Dynamic - jak V8 charakterystyka skrzyni i gang silnika pozwala wyciągnąć bardzo wiele z tego 2.0 TDI. Ponadto tryb sportowy zmiany biegów dźwignią oraz manetkami przy kierownicy - super frajda z jazdy przydaje się przy wyprzedzaniu.
5,0
Układ jezdny
To moje pierwsze Audi. Układ jezdny i zawieszenie jest super komfortowe. Nazwę je lekko twarde ale takie dedykuję na polskie drogi. Kiedyś przewiozłem moją siostrę a ona, że jeździła wieloma samochodami ale z takim zawieszeniem jedzie pierwszy raz. Tak się jej spodobało, że przesiadła się na miejsce kierowcy i potwierdziła swoją opinię. I to na tyle.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra słupki boczne tylko lekko ograniczają pole widzenia.
Lusterka duże o dużym polu widzenia. Światła xenon widoczność b. dobra nawet na mijania. Dodatkowe światła doświetlające mokrą nawierzchnię pomagają bardzo nawt wtedy gdy jest sucho.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajane ogrzewanie, wentylacja i klima.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca bardzo dużo dla kierowcy i pasażera w porównaniu z BMW E60 czy nowszym F-10 wygrywa Audi.
4,0
Wyciszenie
Mogło by być ciszej ale i tak przy 150/h jest cicho.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak myślę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic na razie się nie psuje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic na razie się nie psuje
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 177KM 130kW
[l/100km]