Po tej marce spodziewałem się zdecydowanie więcej. Przede wszystkim większej dynamiki i niezawodności.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik... co tu dużo pisać - dramat. Elastyczność porażka, trzeba uważać i dobrze umieć ocenić możliwości tego silnika przy wyprzedzaniu, idzie dość dobrze od ok. 2000rpm, ale przy 3250rpm zaczyna \"puchnąć\". Eksploatacja, serwis, usterki- normalnie koszmar. Pierwsza usterka filtra DPF miała miejsce przy przebiegu ok. 20000 km!!! W serwisie zapytałem się o przyczynę, powiedzieli mi, że mam po prostu pecha. Potem jakiś czas spokój, częściej jechałem sobie go \"przegonić\" po naszych autostradach i wszystko było ok aż do przebiegu 75000km, padły wtryski- diagnoza serwisu: złej jakości paliwo!! BP Ultimate Diesel to złe paliwo?? Ogólnie koszty tych dwóch spraw nie kosztowały mnie dużo, bo mam niby jakąś gwarancję, zapłaciłem ok. 3500 zł za oba te wypadki, teraz czekam na to aż padnie turbinka :D
Ogólnie nie polecam tego silnika !!!
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna sprawuje się bez zarzutu. Szybkie zmiany przełożeń, redukcja w odpowiednim momencie. Ogólnie jestem zadowolony
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie- poezja. Auto trzyma się drogi jak przyklejone do asfaltu. Bardzo szybko można wyczuć jego zamiary, minimalna podsterowność i nadsterowność, wszystko pod kontrolą ESP i kierowcy. Wzór dobrego prowadzenia. Brawo!!!
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność przez przednią i tylną szybę, jedynie trochę gorsza jest widoczność na boki, ale i tak jest dobrze.
4,0
Ergonomia
Wszystko spasowane bardzo dobrze, brak chaosu. Intuicyjna obsługa radia, nawigacji i sterowanie w kierownicy również. Ale mimo wszystko czegoś mi tu brakuje.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto trochę długo \"grzeje się\" w zimie, ale szyby odparowywują dosyć szybko. Klimatyzacja dobrze chłodzi, jest bardzo wydajna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duże, pojemne rodzinne auto, dużo miejsca nad głowami, na nogi jest też dużo miejsca w tylnym rzędzie siedzeń. Przednie fotele bardzo dobrze wyprofilowane (komfortowe), wygodne nie męczy się człowiek na dłuższych trasach.
3,0
Wyciszenie
Silnik przy wyższych obrotach bardzo wyraźnie \"wyje\", w kabinie słychać go wyraźnie, nie da o sobie zapomnieć nawet na postoju. Wyciszenie nie najgorsze, ale mogłoby być zdecydowanie lepiej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomia przeciętna. Ja staram się jeździć dynamicznie, ale też w miarę ekonomicznie. Spalanie ok. 8.5l średnie trochę mnie rozczarowywuje, ale cóż sam sobie wybrałem taki silnik. Żona chciała TFSI, a ja uparłem się przy TDI i mam to co chciałem. Silnik mógłby być zdecydowanie bardziej oszczędny.
2,0
Stosunek jakość/cena
Jak za niecałe 230000 zł jakości nie ma prawie wcale. A mogłem kupić tańszego i bardziej niezawodnego 2.0 TFSI. Wszystkim zainteresowanym polecam każdy inny silnik oprócz 2.0 TDI
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadne drobiazgi się nie psują ... niestety psują się drogie rzeczy. Od czasu zakupu przepaliły się tylko 2 żarówki.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak już opisywałem wcześniej silnik- tragedia, nic tylko załamać ręce i płakać. Gdyby nie DPF i wtryski wszystko byłoby w porządku, a tak niestety przy tym przebiegu auto zasługuje na ocenę: niedostateczną.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 177KM 130kW
[l/100km]