Wygodny i zarazem szybki. Dobre wyciszenie. Ja mam pełne wyposażenie. Polecam fotele z masażem, matrix-y, dźwięk bose, kamery 360, jak również pneumatykę. Dociąganie drzwi, panorama i pilot do bramy też są fajne. Natomiast head-up, parkowanie automatyczne, noktowizor - jak dla mnie nie warto dopłacać. Automatyczny tempomat i kontrola pasa działa w miarę dobrze, choć człowiek jest w stanie lepiej prowadzić samochód niż automat.
Przy tym silniku jest aktywny wydech (emituje V8, na końcu wydechu przy tłumikach są membrany/głośniki). Fajnie włączyć na chwilę, robi wrażenie, ale na trasę wyłączam. Ja mam dodany moduł od firmy tuningowej, dzięki któremu z telefonu mogę konfigurować wydech (głośność, barwę w zależności od trybu jazdy)
Wrażenia
4,0
Silnik
Mam program na 396KM i 750N. Przyspiesza płynnie i nie czuć tej mocy, tylko w lusterku wszystko zostaje w tyle. Przy dużych prędkościach nie słabnie i wciąż jest dość cicho. Spalanie większe niż w 3.0TDI z jedną turbiną (3.0 TDI A6 C6 233KM po programie palił mi 10% mniej niż ten). W lecie grzeje się mocno (po wyłączeniu silnika jeszcze długo chodzi chłodnica). Ogólnie polecam, bo turbo dziury nie czuć i dobrze reaguje na gaz.
5,0
Skrzynia biegów
Jest dobrze (skrzynia ZF 8HP). Mam porównanie do Audi A6 C6 tiptronilc (ZF 6HP) i ta zmienia biegi dużo płynniej i ósmy bieg jest na prawdę długi. Przy lekkim naciśnięciu gazu redukuje z 8 na 7, nawet jak jedzie 150-160. Przy 160km/h utrzymuje na tempomacie 2 tyś obrotów.
Może nie jest tak szybkie na DSG/S-tronic, ale za to nie gubi się w mieście i po naciśnięciu gazu samochód od razu przyspiesza. Na miasto najlepszy był multitronic (miałem w A4)
5,0
Układ jezdny
Mam pneumatykę, sportowe zawieszenie i sportowy mechanizm różnicowy. Myślałem że będzie twardo, a po przestawieniu na komfort jest ... komfortowo i miękko, dołków i nierówności prawie nie czuć. Jak dla mnie jest bardzo dobrze. Przed wysokim krawężnikiem można podnieść o jakieś 3-4 cm do góry, podnosi dość wolno ale skutecznie.
5,0
Karoseria
ok
Komfort
4,0
Widoczność
Kombi i prawie 5m, ale są kamery i jest dobrze.
5,0
Ergonomia
Po przesiadce z A6 C6 jest podobnie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok, mam ogrzewane wszystko co możliwe (kierownica, wszystkie fotele, ogrzewanie postojowe), wentylowane fotele doceniłem dopiero jak kiedyś przez przypadek wyłączyłem ich wentylacje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla mnie ok
5,0
Wyciszenie
Mam szyby dźwiękoszczelne i jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód drogi w zakupie, za krótko go mam aby ocenić koszty utrzymania.
Spalanie zależne od nogi. W mieści trzeba liczyć 10l/100km. W trasie jadąc max 70km i prawie nie hamując po 30 km wyszło średnie 6.2l (było dużo samochodów a mi się nie spieszyło). Jadą normalnie w trasie 8,2-8.5 l. Jadąc non-stop 160km/h trzeba liczyć się ze spalaniem 10l.
Olej (6.4l na wymianę) i filtry mann nie kosztują dużo.
Poprzednio miałem A6 C6 3.0 TDI 233km (chip na 270km) i średnie spalanie zamiast 8.8l miałem 8.0l, w trasie palił mniej ale w mieście więcej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód drogi, ale fajnie jeździ.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ocenię po kilku latach
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie nic, ale za krótko go mam
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI clean diesel 320KM 235kW
[l/100km]