Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C7 Avant Facelifting

Maro, 4 lata temu
Silnik 3.0 TDI clean diesel 320KM 235kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A6 C7 Avant Facelifting 3.0 TDI clean diesel 320KM 235kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Wygodny i zarazem szybki. Dobre wyciszenie. Ja mam pełne wyposażenie. Polecam fotele z masażem, matrix-y, dźwięk bose, kamery 360, jak również pneumatykę. Dociąganie drzwi, panorama i pilot do bramy też są fajne. Natomiast head-up, parkowanie automatyczne, noktowizor - jak dla mnie nie warto dopłacać. Automatyczny tempomat i kontrola pasa działa w miarę dobrze, choć człowiek jest w stanie lepiej prowadzić samochód niż automat. Przy tym silniku jest aktywny wydech (emituje V8, na końcu wydechu przy tłumikach są membrany/głośniki). Fajnie włączyć na chwilę, robi wrażenie, ale na trasę wyłączam. Ja mam dodany moduł od firmy tuningowej, dzięki któremu z telefonu mogę konfigurować wydech (głośność, barwę w zależności od trybu jazdy)
Wrażenia
4,0
Silnik
Mam program na 396KM i 750N. Przyspiesza płynnie i nie czuć tej mocy, tylko w lusterku wszystko zostaje w tyle. Przy dużych prędkościach nie słabnie i wciąż jest dość cicho. Spalanie większe niż w 3.0TDI z jedną turbiną (3.0 TDI A6 C6 233KM po programie palił mi 10% mniej niż ten). W lecie grzeje się mocno (po wyłączeniu silnika jeszcze długo chodzi chłodnica). Ogólnie polecam, bo turbo dziury nie czuć i dobrze reaguje na gaz.
5,0
Skrzynia biegów
Jest dobrze (skrzynia ZF 8HP). Mam porównanie do Audi A6 C6 tiptronilc (ZF 6HP) i ta zmienia biegi dużo płynniej i ósmy bieg jest na prawdę długi. Przy lekkim naciśnięciu gazu redukuje z 8 na 7, nawet jak jedzie 150-160. Przy 160km/h utrzymuje na tempomacie 2 tyś obrotów. Może nie jest tak szybkie na DSG/S-tronic, ale za to nie gubi się w mieście i po naciśnięciu gazu samochód od razu przyspiesza. Na miasto najlepszy był multitronic (miałem w A4)
5,0
Układ jezdny
Mam pneumatykę, sportowe zawieszenie i sportowy mechanizm różnicowy. Myślałem że będzie twardo, a po przestawieniu na komfort jest ... komfortowo i miękko, dołków i nierówności prawie nie czuć. Jak dla mnie jest bardzo dobrze. Przed wysokim krawężnikiem można podnieść o jakieś 3-4 cm do góry, podnosi dość wolno ale skutecznie.
5,0
Karoseria
ok
Komfort
4,0
Widoczność
Kombi i prawie 5m, ale są kamery i jest dobrze.
5,0
Ergonomia
Po przesiadce z A6 C6 jest podobnie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok, mam ogrzewane wszystko co możliwe (kierownica, wszystkie fotele, ogrzewanie postojowe), wentylowane fotele doceniłem dopiero jak kiedyś przez przypadek wyłączyłem ich wentylacje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla mnie ok
5,0
Wyciszenie
Mam szyby dźwiękoszczelne i jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód drogi w zakupie, za krótko go mam aby ocenić koszty utrzymania. Spalanie zależne od nogi. W mieści trzeba liczyć 10l/100km. W trasie jadąc max 70km i prawie nie hamując po 30 km wyszło średnie 6.2l (było dużo samochodów a mi się nie spieszyło). Jadą normalnie w trasie 8,2-8.5 l. Jadąc non-stop 160km/h trzeba liczyć się ze spalaniem 10l. Olej (6.4l na wymianę) i filtry mann nie kosztują dużo. Poprzednio miałem A6 C6 3.0 TDI 233km (chip na 270km) i średnie spalanie zamiast 8.8l miałem 8.0l, w trasie palił mniej ale w mieście więcej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód drogi, ale fajnie jeździ.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ocenię po kilku latach
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie nic, ale za krótko go mam

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI clean diesel 320KM 235kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A6 C7 Avant Facelifting