Rewelacyjne auto - najbardziej udany egzemplarz, jakim jeździłem. Średnio rocznie robię ponad 60 tys km, auto użytkuję od lipca 2016 - jest perfekcyjne pod każdym względem. Dopracowanie w stosunku do poprzedniego modelu z 2012 - pod każdym względem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik nowej generacji - trochę zbyt małej mocy do tak ciężkiego auta, ale prędkości autostradowe w DE rzędu 220 km/h - to żaden problem. Gorzej jest ze zrywami w mieście, bo przyspieszenie nie zachęca do takich szaleństw, ale w końcu to tylko A6 a nie RS6...
5,0
Skrzynia biegów
Siedmiobiegowa skrzynia działa super szybko i płynnie. Żadnych szarpnięć nawet przy agresywnym ruszaniu.
5,0
Układ jezdny
Quattro - perfekcyjnie sobie radzi, ESP szybko reaguje, żadnych uślizgów, ABS cichutko i bez szarpania hamuje...
Komfort
5,0
Widoczność
Wyciszenie rewelacyjne, znacznie lepsze niż w poprzednim modelu, jakim jeździłem, mimo tego, że mam szklany dach - co nie pomaga w wyciszeniu... Jednak mimo wszystko jazda z prędkością 140 km/h na autostradzie pozwala na rozmowę szeptem - nawet z pasażerami na tylnym rzędzie siedzeń.
5,0
Ergonomia
Tutaj niewiele się zmieniło, bo i nic więcej nie potrzeba było. Układ przełączników jest intuicyjny, nie ma potrzeby się domyślać, co się stanie jak się przekręci albo naciśnie jakiś guzik.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie przy porannym ruszaniu i temp. zewnętrznej minus 12oC - nagrzanie wnętrza następuje po ok. 10 minutach jazdy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest ok, z tyłu dwójka dzieci w fotelikach ma wystarczająco miejsca, jednak piąty pasażer w środku zawsze narzeka... Nie ma miejsca na nogi - duży tunel środkowy - i ciasno pomiędzy dwoma fotelikami. Bolączki pięcioosobowej rodziny.
5,0
Wyciszenie
Jak pisałem powyżej - rewelacyjne. Mimo szklanego dachu jest rewelacyjne. Domykanie bocznych szyb to kolejna zaleta Audi - inżynierowie z Inglostadt pomyśleli o wszystkim.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie na poziomie 9 litrów - wady stałego napędu na 4 koła. Średnie zużycie AdBlue - ok 10 litrów na 10.000 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Audi to cena dopracowanej technologii, która kosztuje i tutaj nie ma co się rozpisywać. Nie ma dowcipów o kierowcach Audi, którzy nie witają się wieczorem, bo spotkali się rano w serwisie... A to już o czymś świadczy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. Żadnych. Zero skrzypień, zero trzeszczeń, żadnych ostrych krawędzi. Po prostu - przewaga dzięki technice.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek - jak na razie nic takiego nie nastąpiło i mam nadzieję, że przez najbliższe kilka lat będzie właśnie tak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI ultra 190KM 140kW
[l/100km]