Inne
: Samochód pozytywnie zaskakuje jako całokształt. Trudno tu wymienić konkretną jedną zaletę. Dla auto łączy w sobie wszelkie elementy uniwersalności
5,0
Całokształt
Samochód Audi A6 allroad zakupiłem nowy w polskim salonie w 2014 roku. Przez okres 5 lat i przebiegu 161.000 km samochód miał jedną poważniejszą naprawę - niewielki wyciek oleju. Na szczęście ustrka naprawiona w ramach gwarancji. Poza tym auto bezawaryjne, poza zwykłymi standardowymi przeglądami (wymiany oleju co 15.000 km). Komfort, uniwersalność, jakość wykonania na najwyższym poziomie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik naprawdę godny polecenia, żdnych problemów, doskonale wyciszony, zużycie paliwa w okolicy 7 - 9 litrów, przy znacznych prędkościach autostradowych oczywiście można osiągnąć nawet i 15 litrów/ 100 km
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów do przebiegu ok. 80.000 km pracowała niemal niezauważalnie, później jej reakcja niecozaczęła dawać o sobie znać, niemniej do samego końca użytkowania samochodu sprawowała się znakomicie (wymiana oleju w skrzyni przy przebiegu 90.000 km)
5,0
Układ jezdny
Jak w Audi, komfort i uniwersalność ponad wszystko. Nie jest to samochód rajdowy zatem nie możemy oczekiwać że będziemy ostro pokonywać zakręty tym autem, natomiast w przeciętnej codziennej eksploatacji nie ma chyba bardziej komforotwego układu jezdnego
4,0
Karoseria
Jedynym zastrzeżeniem może być powłoka lakiernicza, bardzo wydoczne odpryski na masce, niemalże perforacja od piasku i kamieni (tylko w części przedniej)
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Przydatny gadżet w tym modelu - kamery 360 stopni
5,0
Ergonomia
Myślę że daleko szukać bardziej ergonomicznego modelu. Drobne zastrzeżenie co do panelu klimatyzacji - nieco za nisko umieszczony. Poza tym obsługa samochodu poprzez system MMI bardzo dobra i według mnie znacznie wygodniejsza niż obsługa poprzez ekrany dotykowe
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód zimą bardzo szybko sie nagrzewa, natmiast w drugą stronę tzn. w upały już trochę trudniej go schłodzić. Niemniej system daje radę
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca pod dostatkiem dla wszystkich, zarówno dla siedzących z przodu jak i korzystających z tylnej kanapy... jednak naprawdę komfortowo jest przy składzie 2 + 2. Tylna kanapa wygodnie przewieźie tak naprawdę 2 pasażerów
5,0
Wyciszenie
Jak to diesel... zimny delikatnie mruczy, szczególnie na wolnych obrotach, po rozgrzaniu, przy prędkościach przelotowych wyciszenie zadowalające. Przy prędkościach w okolicy 200 km/h zaczyna być na tyle głośno że rozmawiając z pasażerem trzeba już nieco podnieść głos
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak każdego samochodu segmentu premium, czyli tanio nie będzie (serwisując oczywiście w ASO). Jeżeli chodzi o serwisowanie w przysłowiowym 'garażu' to niestety nie orientuję się jakie będa koszty utrzymania
4,0
Stosunek jakość/cena
Marka Audi bardzo się ceni ale ma za co. Do dziś jedna z najdroższych popoularnych marek premium. Co do jakości nie mam żadnych zastrzeżeń, w tym samochodzie po prostu czuć że jest porządnie wykonany. Myślę zresztą że kazdy nowy samochód, prawidłowo eksploatowany, serwisowany będzie służył przez lata swojemu właścicielowi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 5 lat użytkowania od nowości wymiony został elektryczny mechanizm zamykania pokrywy bagażnika
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wyciek oleju z silnika
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI 313KM 230kW
[l/100km]