Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C6 Limousine

Marek, 11 lat temu
Silnik 2.7 V6 TDI 190KM 140kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A6 C6 Limousine 2.7 V6 TDI 190KM 140kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
4,08
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : W sumie to dobre auto z świetnym napędem i przeniesieniem tego napędu, komfortowe i wygodne, do tego przestronne. Chce się nim jeździć. Denerwują koszty utrzymania: przegląd 1200-2500 zł, kolektory ssące 2500-6000 zł, zawieszenie też dość drogie w serwisowaniu - 2000 zł. Komplet nowych opon 2000-3500 zł. Przegrzanie silnika kończy się jego wymianą i mówimy to o kwotach rzędu 15-20 tyś zł.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : kolektory dolotowe
Zawieszenie
Układ hamulcowy
4,0
Całokształt
Ogólnie dobre niemieckie auto. Kiedy odpalam, zawsze pojawia się uśmiech na twarzy (no prawie zawsze - jeśli zapala się kontrolka check engine to można dostać palpitacji serca). Quattro to marzenie każdego kierowcy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobry, elastyczny z wystarczającą mocą, maksymalna prędkość 235 km/h. Silnik jest V6 więc pięknie brzmi, nie to co rzędowe 4 "cylindrowce". Nie ma problemów z potrzebną mocą podczas wyprzedzania. Niestety jest strasznie skomplikowany i podatny na denerwujące usterki, które są drogie lub bardzo drogie w naprawie. UWAGA - tego silnika nie wolno przegrzać. Jeśli temperatura przekroczy 90 stopni trzeba natychmiast wyłączyć silnik ! Znane są problemy z zapychającym się filtrem DPF oraz kolektorami dolotowymi - wymiana kolektorów w ASO koszt rzędu 6000,00 zł. Poza ASO 1600-2500 zł.
4,0
Skrzynia biegów
W trybie standardowym troszkę za wolna, jadąc ze stałą prędkością np 140km/h i wciskając gaz do końca potrzebuje około 1-2 sekundy na reakcję. Jednak tryb Sport działa już o niebo lepiej i auto utrzymuje zawsze jak najniższy bieg - niestety przekłada się to na wyższe spalanie.
5,0
Układ jezdny
No tu to jest poezja. Quattro trzyma się drogi tak, jakby auto było dosłownie przyklejone do drogi. Niesamowita frajda z jazdy w ostrych ciasnych zakrętach. Świetna przyczepność w deszczu i na śniegu, twardość w sam raz jak w limuzynach klasy premium. Drogie w naprawach.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna widoczność i komfort.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze rozplanowanie wnętrza. Wybierak Audi jest jednak za blisko podłokietnika, utrudnia to korzystanie z niego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj wszystko jest tak jak być powinno, dodatkowe wyloty nadmuchu z tyłu dla pasażerów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca i komfortowe fotele zarówno z przodu jak i z tyłu (pakiet automatyki plus alcantara)
5,0
Wyciszenie
Podróżowanie tym autem to sama przyjemność - cisza w kabinie nawet przy sporych prędkościach na autostradzie. Człowiek po pokonaniu nawet 700 kilometrów nie jest wykończony podróżą.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No tu niestety jest nie najlepiej, wszystko do tego autka kosztuje sporo i w ASO zazwyczaj 2-3 razy więcej niż poza ASO. Każda awaria to spore wydatki. Auto klasy premium jest kosztowne w utrzymaniu. Dla AUDI A6 są przewidziane specjalne tabelki z odpowiednim poziomem cen.
4,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie oceniam auto na 4+ (w podsumowaniu uzasadnię)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Praktycznie nie występują.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Problemy z układem hamulcowym, wymienione kolektory ssące - w obu przypadkach wysokie koszty naprawy i spore nerwy.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.7 V6 TDI 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A6 C6 Limousine