Tylko 3 dla tego, że koszty utrzymania są naprawdę nie małe. Niby rozrząd na łańcuchu ale co z tego jak napinacze po 250-300tyś padają i wówczas najlepiej wymienić wszystko (komplet samych części po rabacie to 2400zł a gdzie robocizna? Do tego należy od razu wymienić olej z filtrem i robi nam się w najlepszym wypadku 4 tyś zł
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jako sama jednostka to zaskoczyła mnie cichą i równą pracą. Te 180 KM to troszkę mało ale dla nie wymagających zdecydowanie wystarczy. Trochę opóźniona reakcja na gaz, zwłaszcza odczuwalna w trasie przy wyprzedzaniu ale myślę, że po małym "chipie" będzie dobrze
3,0
Skrzynia biegów
Moje auto ma najechane 270 tyś. km a skrzynia trochę hałasuje. Głównie jakieś łożysko w skrzyni bo po wciśnięciu sprzęgła hałas ustaje. Poza tym przy wbijaniu 2 biegu pojawia się delikatne zgrzytnięcie. Zaleję "ceramizer" może pomoże, a jak nie to wymiana
5,0
Układ jezdny
Do prowadzenia nie mam zastrzeżeń. Auto prowadzi się naprawdę super. Układ jezdny nadzwyczaj precyzyjny. Jestem naprawdę mile zaskoczony aczkolwiek odradzam to auto na zawieszeniu z S-line bo to po prostu nieporozumienie. Od razu zmieniłem na normalne i jest super.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu jest OK ale z tyłu bez czujników parkowania jest ciężko. Ja czujników niestety nie miałem ale są zestawy za nieduże pieniądze (150-200zł), które zdają egzamin
5,0
Ergonomia
Siedzenia OK ale skóry trochę męczą w trasie, wyświetlacz ze sterowaniem MMI to po prostu poezja. Zegary czytelne i nie męczą oczu. Ogólnie intuicyjne sterowanie dzięki dwóm pokrętłom. Środek i deska przyjemna dla oka :)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima spoko, nabita (550gr- tyle wchodzi do układu) i odgrzybiona śmiga bez zastrzeżeń. Ogrzewanie też w miarę szybko zaczyna śmigać więc OK ale kto kur.. wpier...ił tam pokrętła bez wyświetlaczy (uboższa wersja) ten miał nieźle w bani. Ja rozumiem, że to też klimatronik ale jak to wygląda? Ja mam wersję niestety uboższą i trochę mnie to irytuje bo ta wersja z wyświetlaczami nadaje wnętrzu innego charakteru i dużo lepiej się prezentuje
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pod względem miejsca nie można narzekać bo jest jego naprawdę sporo i z przodu i z tyłu. Bagażnik też zaskakuje swoją pojemnością, wózek razem z gondolą wchodzi bez problemu i jeszcze zostaje sporo miejsca :)
5,0
Wyciszenie
Jak dla mnie to naprawdę super, zresztą audi od zawsze w limuzynach słynęła z dobrego wyciszenia. Przy większych prędkościach słychać tylko delikatny pomruk silnika i opony ale to dla tego pewnie bo mam 245/40/18
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No tu to mógłbym litanie wystrugać. Nie chodzi o spalanie bo przy tej masie auta trzeba się liczyć z tym, że trochę potrzebuje tego łykać. Miasto przy normalnej jeździe bez jakiś większych korków oczywiście to 10 litrów, trasa za to do 7 litrów załadowany na maxa i prędkość do 160 km/h. A z kosztami utrzymania to zależy jak się trafi. Jeżeli myślisz, że kupisz to auto z tym silnikiem za 30 tyś. zł w super stanie i nic nie będziesz musiał robić to tak jak byś trafił 6-tkę w totka. Najdroższe co jest do roboty to rozrząd i tutaj rozpiszę się trochę bardziej w dziale "Poważne usterki" :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Wiadomo, że to limuzyna klasy premium. Audi słynie z zastosowania dobrych materiałów więc za około 35-40 tyś. zł można stać się właścicielem naprawdę fajnego auta (oczywiście w wersji przedliftowej).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj można napisać trochę o zawieszeniu. Jak wiadomo to wielowahaczowe, aluminiowe zawieszenie do najtańszych nie należy ale coś za coś. Jeżeli zrobi się je na częściach z wyższej półki (koszt około 1700 zł po rabacie za komplet) to pojeździsz, a jak ktoś chce mentalnie zaoszczędzić i kupuje komplet z allegro za 700 zł i myśli, że będzie super to powodzenia :) Problem z elektrycznym hamulcem ręcznym ( gnijące wiązki przewodów przy kostkach) ale to samemu można ogarnąć. Dwumasa to wiadomo, tego nie oszukasz i czuć jak coś nie tak (komplet ok.2100zł + wymiana)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
O tym rozrządzie: 90% prywatnych osób, które sprzedają te auta to dla tego, że rozrząd zaczyna się odzywać. Często wymieniają tylko górne napinacze (spokój na 40-60 tyś. km). Ale są też inne myki, np. Doktorek do silnika i cisza albo zastosowanie u znajomego w warsztacie podkładki i jest gotowe do sprzedania :) Rozrząd zależnie od tego kto jak wcześniej eksploatował to auto ale zazwyczaj wytrzymuje 250-300 tyś. km i zalecam wymienić całość , a nie tylko napinacze górne. Ja kupiłem auto za 25 tyś i liczyłem się z tym, że trochę będę musiał porobić (wpakowałem 12 tyś. zł ale teraz auto lalka i wiem czym śmigam :) Po pierwszej wymianie oleju odezwał się właśnie rozrząd, więc ostrzegam bo to spory wydatek
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.7 V6 TDI 180KM 132kW
[l/100km]