Ogólnie wspaniały samochód. Jadąc nim czuje się prestiż i wygodę. Przyjemność z jazdy i odpoczynek.
Wrażenia
2,0
Silnik
2.0 TDI to jedyny słaby punkt tej wspaniałej limuzyny. Niestety przekonałem się o tym na własnej skórze. Ta jednostka \"lubi\" się psuć a każdą naprawę trzeba liczyć w tyś. zł.
Potwierdzają to opinie mechaników.
Przez ostatnie 6 mc użytkowania wymieniłem koło dwu-masowe -> objawy, dziwny chrupot przy odpalaniu samochodu (koszt ok 2 tyś zł, z robocizną i za urzywkę) I druga naprawa: nagły spadek ciśnienia oleju i brak mocy. Awarii uległ wałek w pompie oleju, co skutkowało także posypaniem się turbo (tu wymiana pompy oleju, regeneracja turbo, koszt 4 tyś zł) Przez ta awarie ucierpiały także lekko panewki.
Na koniec w kwestii silnika dodam że gdyby nie awaryjność byłoby bardzo dobrze. Silnik w trybie sportowym bardzo przyjemnie mruczy i daje przyjemność z jazdy \"zwyczajnemu\" kierowcy.
5,0
Skrzynia biegów
Multitronic, nie jestem tu ekspertem bo to mój pierwszy automat ale jak dla mnie super. Bardzo płynne przejścia, czasami nawet niewyczuwalne.
4,0
Układ jezdny
Latem bez zastrzeżeń, auto prowadzi sie bardzo pewnie. Zimą nie miałem jeszcze okazji sprawdzić.
Bardzo pozytywnie zaskoczyły mnie hamulce w tym samochodzie, brzytwy. Tu też duży +
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność dobra, choć przy tych gabarytach czujniki parkowania bardzo się przydają.
5,0
Ergonomia
Dobrze. Wszystko na miejscu, gdzie być powinno.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest sporo, wygodnie, jak na ta klasę przystało.
5,0
Wyciszenie
Bez zastrzeżeń. Cicho i przyjemnie. Słychać tylko przyjemny pomruk silnika przy gwałtownym dodaniu gazu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie na komputerze 7,5 L w cyklu mieszanym. Jak na te osiągi i automatyczna skrzynie biegów jest dobrze.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Silnik wycieraczek przednich
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Problemy tylko z silnikiem.
1. koło dwu-masowe
2. Pompa oleju, regeneracja turbo.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 136KM 100kW
[l/100km]