Fajna konstrukcja bezpieczny napęd na wszystkie koła za pośrednictwem torsena a nie jak w innych markach sprzęgła hydro. Same plusy napędu od mechanicznej zasady działania, prędkości, po wytrzymałość elementów. Zawieszenie komfortowe wielowachacz w tych silnikach dość mocny, na pewno mocniejszy od wersji w a4. Elementy kokpitu dobrze spasowane. Cicho. PrEstronnie. Czasami deska skrzypi na nierównościach. Nagłośnienie audio dobre w podstawie u mnie akurat bose. Najwiecej radości daje wyposażenie auta a w tym silniku spotkamy sie na pewno z bogatsza opcja tj grzana kanapa z tylu sciemniajace lusterka zewnętrzne, podświetlenie listew ozdobnych itd.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tak jak wyżej wielowachacz mocniejszy niż w a4 b6. Silnik na początku problemy z cewkami od zaplonu ale co to było ? W porównaniu do diesli to jest nic. Przyznam ze na początku szukałem diesla ale miałem ich pare wcześniej i nie wiem czy koszty naprawy nie przewyższały teraz koszty benzyny 3.2. Myśle ze lepiej kupić w tych czasach wtryskiwaczy, pomp, turbin, rozrzadow, przebiegu, auto z silnikiem benzynowym niż pakować sie w paroletniego diesla. Diesle owszem ale tylko 2 letni lub z pewnych rak, bo teraz to i nawet w Polsce potrafimy zrobić nie mały przebieg dieslem z salonu pl nie musi to być kaszalot z Niemiec.
4,0
Skrzynia biegów
Automat wygoda i komfort. Kiedyś brakowało mi sprzęgła i tego szarpnięcia teraz już wyrosłem z manuali i wole jadąc podrapać sie prawa ręka po jajach. Jeśli chodzi o większe silniki i moc to do a6 polecam automat. Dobrym przykładem są silniki diesla z manual i chipem podnoszącym moc, często kończy sie to mocą blisko 200 koni i wtedy biegi są za krótkie. Po wciśnięty gazu nie możemy nadążyć ze zmianami biegu gdy automat płynnie przeciąga obroty i skutecznie winduje przełożenia.
4,0
Układ jezdny
Ocena dobrze bo zostawiam jeszcze pole dla Bentley'a :). Zakręty pokonuje super koła 18 i szerokość gumy 255 z napędem quattro sprawia ze przedmioty podróżujących trzeba mądrze lokować w bezpiecznych miejscach. Optymalne koła na nierówności to 17 z szerokością opony 225 większe przeskakuja na koleinach i sprawiają wrażenie pijanego kierowcy. Wspomaganie kręci bardzo leciutko szczególnie przy parkowaniu potem celowo sie zmniejsza.
Komfort
3,0
Widoczność
Idocznosc srednia. Można ocenić wyżej ale po co :) jak to ocena wszystkich marek to tarpan sie znajdzie na wysokiej. Słupki z przodu duże nisko schodzą jak ktoś ma duży nos może zawadzac a na poważnie to wszystko zależy od ustawienia fotela, najgorsze są lusterka przybliżające cieżko jest ocenić odległość auta jadącego za nami !
5,0
Ergonomia
Co zaliczyć do ergonomi bo zbytnio nie wiem różnice są odniesieniu sie skrzyni manualnej a automatem to na pewno. Reszta to przyciski na miejscu, a właśnie przyciski ! Jak my ich nie lubimy ! Audi należy dotykać w rękawiczkach inaczej wytra sie na nich oznaczenia i będzie wyglądało jak kokpit przedwojennego śmigłowca.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dealnie, lepsza wentylacja może być tylko po otwarciu drzwi. Idealnie chlodzi i równie dobrze nagrzewać zima. Najlepiej zima jeździć na klimie on czyli nie włączać trybu eco on, ponieważ przy tym trybie sprężarka jest wyłączona i zima potrafi zastygnac nie używana a także grzyby wtedy mniej atakują nawiewy i powietrze bardziej suche nie paruje szyb jedyny minus to troszkę większe spalanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ocena najwyższa bo konkurencja w tej gamie nisko piszczy. Bum 5 ( żeby nie robić konkurencji) jest wewnątrz mniejsza mer e tez, wiec pozostaje tylko cieszyć sie swoboda !
4,0
Wyciszenie
mam wrażenie ze jeździłem cichszymi w podobnej klasie i mam wrażenie ze diesle są cichsze bo może maja bardziej wyciszona grodzie miedzy pasażerem a motorem
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na ten motor jest ok. Dużo zależy od temperatury na zewnatrz
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie znam sie na tym. Nie kupuje nowych aut a stare to wiadomo. Można kupić teraz za 80 tys i to samo za 30 nawet już widziałem i nawet bardzo ładnie zrobione na przebieg ludzki i sklejone z dwóch. Jeżdzę po świecie i to co bym opowiedział to mało kto by mi uwierzył jak fachowcy potrafią w tych czasach składać auta.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To nie deskorolka
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Doskonale czyli ze brak odpukać.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 V6 FSI 255KM 188kW
[l/100km]