Auto jest piękne i przestronne. To w zasadzie tyle. Samochód kupiony jako używany, ale z pewnego źródła. Kupiłem auto od krewnego, który użytkował to auto od nowości. Wiedziałem wszystko o historii napraw, więc byłem w miarę zorientowany. Niestety tylko w miarę. Zdecydowałem sie na ten silnik, bo miał dobre opinie. Okazało się, że w stosunku do starego 2.4 jest beznadziejny. Ale od początku- Zachowałem sie jak amator, bo zachwyciłem się kulturą pracy silnika V6 ( jak w każdym V6), poteżnym wnętrzem i gigantycznym bagażnikiem. Oprócz tego- świetnie wykonana deska rozdzielcza i niezłe wyposażenie. Później przyszło ochłodzenie. najpierw wysiadł nastawnik rozrządu( chyba dobrze piszę) niby auto ma łańcuch, a naprawa ponad 8 tys z wymiana łańcucha. Później pompa ABS, z resztą kilkukrotnie. Za każdym razem prawie 1 tys. zł. Przestają działać najbardziej oczywiste elementy wnętrza. Zawieszenie jest mało trwałe i drogie. Wycierają się plastiki na konsoli środkowej.Zepsuł się czujnik poziomu paliwa. I wiele innych usterek
Do tego auto spala minimum 12 LPG mimo topowej instalacji. Potrafi też spalić w mieście 18. Materiał na boczkach drzwi wygląda jak w Kii. Biegi chodzą ciężko i nieprecyzyjnie- regularnie włączam V zamiast III.
I największa wada- zawieszenie. Jest dość głośne i przede wszystkim sztywne. I nie chodzi o sprężystość jak w BMW, która jest równoznaczna z świetnym prowadzeniem. W Audi zawieszenie jest po prostu nieudane. ( mam opony o wysokim profilu)Nawet na włoskiej autostradzie auto non- stop podryguje. Wrażenie jest jak w aucie 2 klasy niżej. Niestety Mercedes i BMW robią dużo lepsze auta, takie, w których czuć klasęAudi to tylko VAG i to widać w użytkowaniu. To auto jest moim życiowym rozczarowaniem
Wrażenia
1,0
Silnik
Awarie rozrządu ( łańcuch), silnik spala olej jak dwusów- serwis twierdzi ,e wszystko jest w normie. Pomiędzy wymianą oleju tracę kilkaset zł na dolewki
2,0
Skrzynia biegów
Chodzi ciężko i źle wchodzą nieparzyste biegi
3,0
Układ jezdny
Nieźle trzyma się drogi i na fajny układ kierowniczy. Ale tłumienie nierówności chyba najgorsze w tej klasie. Tył skjacze na długich nierównościach, a przód hałasuje i podryguje. I to przy 100% sprawności
Komfort
2,0
Widoczność
Wyciszenie silnika dobre, ale jeździ się jak przeciętnym kompaktem. Do tego dziwne wyprofilowanie przednich siedzeń- przy wsiadaniu człowiek ociera tyłkiem o twardy plastik. Fatalne zawieszenie
4,0
Ergonomia
Tu ok
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niby ok, ale w takim aucie liczyłem na coś więcej. Szyby dość mocno parują mimo regularnych wymian filtra p. pyłkowego. Z tyły niedogrzane stopy
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie mam zastrzezeń
3,0
Wyciszenie
Jak na tą klasę auta, głośne zawieszenie
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W przeciągu kilku lat wydałem kilkanaście tys. zł na usterki
2,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie jest warte tej ceny. Specjalnie wybrałem ten silnik, bo miał być bezawaryjny. Ciekawe, jak wypadają wadliwe 2.0 ui 3.0 tdi :D
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żenada
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto kilkukrotnie było wiezione na lawecie
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 V6 24V 177KM 130kW
[l/100km]