Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C6 Limousine

axial, 14 lat temu
Silnik 2.0 TFSI 170KM 125kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 28 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Audi A6 C6 Limousine 2.0 TFSI 170KM 125kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
3,00
31% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : 2.0 TFSI pali dużo oleju. Ale wg. ASO ten typ tak ma.
Układ elektryczny : Dla niektórych wersji wyposażenie niedopracowany (za słaby alternator)
2,0
Całokształt
Ogólnie gdyby nie (moje pechowe) usterki, to auto jest O.K. Kiepski serwis w Polsce, na wiele elementów trzeba czekać po kilka dni. A mechanicy często nie wiedzą o co chodzi...
Wrażenia
2,0
Silnik
Ogólnie z osiągów silnika jestem zadowolony jednak: Od nowości silnik lekko \"klekotał\" na biegu jałowym i przy ruszaniu. Po roku klekot zaczynał się nasilać, ale ASO twierdziło, że \"ten typ tak ma\". Dopiero teraz, gdy klekotanie zaczęło trząść autem, ASO wymieniło napinacz...Dalej klekocze, ale dużo mniej i jakoś inaczej.... Spalanie oleju rośnie cały czas, a już za miesiąc kończy się gwarancja... Obecnie jest na lekko ponad 0,5l/1000km (więc wg AUDI w normie)
4,0
Skrzynia biegów
Mam automatyczną skrzynię biegów (Multitronic) i to najlepsza skrzyna z jaką jeździłem. Nic nie szarpie, silnik nie wyje. Jak przyśpieszy to obroty spadają do 2000. Nawet na autostradzie jest cichutko.
4,0
Układ jezdny
Jeździ jak przyklejony. Mam pneumatyczne zawieszenie adaptacyjne. Trzeba uważać przy wymianie opon, aby przejść w tryb podnośnika. Jeżeli się tego nie zrobi (ja raz nie zrobiłem)to po wyjeździe z warsztatu, auto \"trze\" podwoziem o wszelkie progi, dziury etc. a podnosi się dopiero przy jeździe powyżej 20km/h.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma się co rozpisywać. Trochę przeszkadzają przednie słupki (są za grube), ale gdyby były cieńsze to mniej bezpieczne...
4,0
Ergonomia
Tu nie ma się czego przyczepić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam ogrzewanie postojowe i klimę +. Polecam szczególnie to pierwsze (piszę to zimą :). Włącza się ją pilotem i wsiada do nagrzanego auta... Bajka, nawet szyb nie trzeba skrobać ;) \"Ogrzewaniem\" postojowym latem można też (zdalnie) przewietrzyć samochód, nie wsiada się wtedy do \"piekarnika\".
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto należy do jednych z większych. Miejsca jest naprawdę dużo.
4,0
Wyciszenie
Przy przyśpieszaniu, gdy włącza się turbo słychać lekko silnik. Ogólnie przy 150-160km/h (oczywiście w na A w D:)można swobodnie rozmawiać i słychać co mówi \"nieśmiale\" dziecko na tylnej kanapie. W moim przypadku miałem klekotanie (ale na biegu jałowym i przy ruszaniu), ale to raczej awaria, a nie normalne działanie.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To co pisze producent można włożyć pomiędzy Bajeczki. Minimalne spalanie przy bardzo spokojnej jeździe to 8,5 l/100km. Trasa autostradowa przy 130km/h to już ok. 10l/100km. Przy mojej obecnej, zimowej eksploatacji: 2xdziennie \"webasto\"+ krótkie trasy do pracy spalanie sięga 15-16l/100km, ale oczywiście swoje bierze też ogrzewanie postojowe. Latem jest to w granicach 13l (jazda mieszana z przewagą miasta)
1,0
Stosunek jakość/cena
Auto, za które się płaci ponad ćwierć miliona złotych powinno być lepiej wykonane. Nic dziwnego, że producent daje tylko 2-lata gwarancji, bo moje auto zaczyna się \"sypać\".
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3 miesiące po zakupie nowego auta, odpadły mi tylne lamki podświetlenia tablicy. Po 10 miesiącach padł kolorowy wyświetlacz pomiędzy zegaram: nie działał przy niskich (<10stC) temperaturach. Wymieniono mi już 2 kierunkowskazy (w błotnikach) i 2 tylne lampy bo strasznie parowały od środka. Kilka dni temu \"padł\" mi prawy xenon. Od miesiąca słychać dziwne \"tarcie\" w okolicach bagażnika przy przejeździe np. przez próg. ASO jeszcze nie zdiagnozowało przyczyny. Na szczęście wszystko w ramach gwarancji.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu też ich parę było, ale żadna z nich nie unieruchomiła auta. 1) napinacz ASO jeszcze z nim walczy... 2) Klimatyzacja/Wentylacja. Dwa razy nie działała beż żadnych objawów (brak pracy wentylatora). Jednak sama się \"naprwaiała\" po kilku godzinach stania auta na postoju. 3) Słabo rozwiązany system elektryczny auta. Mam je lekko \"wypasione\" a co za tym idzie prądożerne. Alternator jest za słaby do takiego wyposażenia i nie doładowuje auta sprawnie. Prawdopodobnie aku nie dożyje ME2012.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A6 C6 Limousine