Auto dla wymagających, spełniające wszystkie oczekiwania dotyczące kultury pracy silnika, układu jezdnego itd.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak do tej pory nie miałem przyjemności jeżdżenia samochodem z równie fajnym silnikiem. Zapas mocy w tym aucie jest fascynujący. Nie pamiętam na światłach takiego, co by próbował startować i się nie zdziwił. Oczywiście z PORSCHE się nie ścigałem :)
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna o wysokiej kulturze pracy. Przełączanie nieodczuwalne. Perfekcyjna...
5,0
Układ jezdny
Miałem okazję prowadzić go we wszystkich możliwych warunkach przez te kilkanaście lat. Jestem zakochany. I uwierzcie, prowadzenie nawet przy 260 km/h to przyjemność...
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo komfortowy i wygodny. Rocznie robię ok 75 - 90 tyś km, a z kręgosłupem problemów nie mam.
4,0
Ergonomia
Brakuje chłodzonego schowka. Poza tym, ma chyba wszystko.A podgrzewane fotele mają regulację w 6 stopniowej skali, a nie jak w większości aut, lekko i mocno :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno nagrzewanie w zimie jak i chłodzenie w lecie odbywa się bardzo szybko. Nawiewy na tylny rząd siedzeń to wspaniała sprawa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca nawet dla wysokich osób. Siedzę czasami za synem, który ma 190 cm wzrostu i za nim również jest wygodniej niż w samolocie.
5,0
Wyciszenie
do ok 180 - 200 km/h wycisenie jest bardzo dobre. Chociaż przez zestaw głośnomówiący najlepiej się rozmawia do 160 km/h. Do 180 jest jeszcze w miarę ok, potem coraz gorzej.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Coś za coś. a się auto to i trzeba za nie płacić. Przeglądy w kwocie ok 1 000 zł, oczywiście w nieautoryzowanym serwisie. Koszty części zamiennych oryginalnych - bardzo drogie. Koszty części zastępczych - drogie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tu też nikt nic mądrego nie wymyślił. Takie auto musi kosztować. Ja za swoje w 2010 roku zapłaciłem 120 tyś zł. Czyli po 3 latach stracił na wartości połowę, a nadal był w cenie nowych limuzyn innych marek. Ale było warto.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety są, od stopu w klapie, który nie każdy umie wymienić, gnijące przewody od czujników parkowania, do opadające drzwi, które trzeba umieć wyregulować.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów pada po ok 180 tyś, chociaż mi padła dopiero przy 260 tyś., kolektory, silniczki od kolektorów, klimatyzacja, i chyba wszystko co się może zepsuć, oprócz silnika.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 TDI 240KM 177kW
[l/100km]