Przeniesienie napędu
: Quattro- naped uratował mnie od stłuczki na drodze ekspresowej (opis w dzienniku auta)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: nie na polskie drogi
5,0
Całokształt
Płaci się za luksus, komfort, prestiż i bezpieczeństwo. W zamian dostaje się to wszystko i jeszcze sportową, rodzinną limuzynę, która może też być kombiakiem. Polecam!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny, o kulturze pracy tylko jedno mogę napisać- znajomi jak ich wiozę to nie wierzą, że to diesel
4,0
Skrzynia biegów
Tiptronic bez zarzutu, jedynie mógłby dynamiczniej podjeżdżać pod górę. Wtedy przeważnie włączam tryb półautomatyczny.
4,0
Układ jezdny
Nieźle wybiera nierówności, ale na garbach zwalniających potrafi czasem przywalić amortyzatorami...
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to w dużych samochodach klasy średniej wyższej- widać wszystko i wszędzie, nie przeszkadzają szerokie słupki, są pod dobrymi kątami.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i w zasięgu wzroku. Jak we wszystkich autach VAG.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic powinien szybciej ogrzewać szyby za tę cenę za jaką go kupiłem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu można rozsiąść się wygodnie jak w Audi A8- nic tu względem większego brata nie brakuje. Z tyłu spokojnie zmieszczą się nawet trzy osoby bez uderzania się łokciami przy najmniejszym ruchu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik jak na swoją moc wręcz diablo tani, odstrasza cena części eksploatacyjnych i gdy coś się zepsuje to nie warto myśleć o cenach trzycyfrowych...
4,0
Stosunek jakość/cena
Mogłoby być o 10-15% tańsze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po roku użytkowania padł głośnik BOSE- chwały to nie przynosi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie nic się nie dzieje i niech tak pozostanie. Przy prawidłowym serwisowaniu te auta długo dają radę. Trzeba lać paliwo premium.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 TDI 240KM 177kW
[l/100km]