Przyzwoite, dobrze wykonane auto z upierdliwymi drobiazgami. Świetne na długie trasy na równych nawierzchniach (niemieckie autostrady). Zbyt twarde na nasze drogi (te niewyremontowane).
Wrażenia
5,0
Silnik
Pierwszy ujeżdżany sześciocylindrowiec. Doskonała kultura pracy (diesel!), fajna charakterystyka (przyrost ciągu powyżej 3k, aż do 4,5k rpm), ładny dźwięk powyżej 3k rpm. Spalanie dobre - gdyby nie skrzynia.
3,0
Skrzynia biegów
Zaleta - że jest, i automatyczna. Poza tym zabytek. Spina napęd od 3ciego biegu, zbyt nerwowo zrzuca bieg (bardzo delikatnie trzeba traktować gaz aby tego uniknąć), nie za szybka. Przyczyna dużego spalania w mieście.
3,0
Układ jezdny
Dobra trakcja na śliskich nawierzchniach - nie sposób wprowadzić auto w poślizg, quattro wręcz uniemożliwia poślizg, esp ingeruje niewyczuwalnie. Bardzo duże poczucie bezpieczeństwa zimą.
In minus: późna reakcja na skręt, pomocna w trasie przy dużych prędkościach (spokojne reakcje). Podsterowność w sytuacjach granicznych - ciężki nos, ciężki silnik przesunięty za bardzo do przodu robi swoje.
Ocenę obniża słaby komfort jak na tę klasę aut - pionowe ruchy nadwozia przy najmniejszej nierówności. Mimo to zawieszenie cichutkie.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednia szyba wąska, dość czołgowa - są lepsi. Leciwy design nie ogranicza widoczności do tyłu i na boki, jest OK. Spore lusterka. Jasne reflektory, choć fabrycznie zbyt wysoko ustawione.
3,0
Ergonomia
Główny cel projektantów to zrobienie wszystkiego inaczej niż w ... BMW. Z mizernym skutkiem. Zbyt wiele przycisków MMI, przełączniki MMI jak z chińskiej zabawki. Automat wycieraczek słaby, tęsknie za aktywowaniem go przyciskiem (BMW). Refleksy kontrolek świateł w lusterku - porażka!
Dość ciasno przy wsiadaniu z przodu (deska rozdzielcza zachodzi na drzwi), z tyłu wsiadanie ogranicza skromny prześwit na nogi (efekt rozstawu osi mniejszego niż w mondeo). Ograniczniki drzwi zbyt silne. Podłokietnik w drzwiach zbyt daleko. Itd, itd...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa, automatycznie. Brakuje programów silne-normalne-łagodne wianie.
Wada - po wyłączeniu A/C nie sposób opanować parowanie przedniej szyby. Kompresor musi pracować. Nie sposób dogrzać tyłu - dmucha zawsze chłodnym powietrzem zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pewnie w Superb lepiej, ale i tak jest OK. Z uwagami dot. wsiadania (szczegóły w części o ergonomii).
4,0
Wyciszenie
Bardzo ciche zawieszenie, nadwozie i wnętrze na wybojach. Jest bardzo dobrze.
Niestety mocno słyszalny tył - opony? szum powietrza? Napęd? Co powoduje że przy większych prędkościach jest jak w klasie średniej i do liderów brakuje dB. Pow. 120km/h trochę zbyt głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla tych gabarytów, masy i stałego napędu na 4 koła: w trasie świetnie, w mieście słabiej za sprawą skrzyni biegów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wybór rozsądku nie serca. Konkurencja za auto z analogicznym silnikiem (akcyza!) żądała w 2010 25-30% więcej pieniędzy. Czy ta różnica jest uzasadniona? A6 C6 w 2010r. jest już, hmmm, zabytkiem, irytującym w drobiazgach. Ale wciąż niezłym zabytkiem, ze świetnym silnikiem i napędem na 4 koła.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co spokój, ale to 16kkm.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co spokój, ale to 16kkm.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 TDI 240KM 177kW
[l/100km]