Świetna maszyna do jeżdżenia, napęd Quattro nie do przecenienia, doskonały silnik 3.0 TDI i trzymanie się drogi, dużo przestrzeni wewnątrz.
Jedyny minus to trochę za niski jak za tę cenę komfort resorowania. Oszczędne w eksploatacji auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
To chyba najmocniejszy punkt tego pojazdu,
liniowe przekazywanie mocy aż do licznikowych 250 km/h nie jest problemem.
Wspaniały agregat, przy tym oszczędny i cichy.
Mistrzostwo.
5,0
Skrzynia biegów
Porównuję ją z DSG w moim innym aucie z VAG i które to DSG jest wzorcem automatu, Tiptronic jest odrobinę mocniej wyczuwalny.
W trybie S bardzo żwawy, w trybie D komfortowo leniwy. Mam łopatki przy kierownicy nie bardzo wiem po co.
4,0
Układ jezdny
Napęd Quattro to wspaniała konstrukcja, auto jedzie jak przyklejone. Niestety jest też minus, mój tatko w czasie jazdy spytał, czy tak drogie auto musi tak podskakiwać, rzeczywiście mógłby być bardziej komfortowy, poprzeczne garby są odczuwalne jako dudnienie. Jeździłem najnowszą E klasą z pneumatycznym zawieszeniem. Różnica pomiędzy A6 i MB bardzo duża na korzyść MB, za to zakręty to domena Audi.
Komfort
3,0
Widoczność
mam Avant z mocno przyciemnionymi szybami, widoczność do tyłu praktycznie nie istnieje.
Cofam na lusterka i na precyzyjnego Parktronica.
Przód i boki standart.
5,0
Ergonomia
MMI rewelacja, bardzo prosty i przyjazny system,
Wszytko w samochodzie jest pod ręką, nie można narzekać, fortele regulowane el. w wielu płaszczyznach, choć dość twarde, pogłębiają odczucie niewystarczjącego komfortu. Perfekcyjne wykończenie wnętrza, niedościgniony wzór dla innych. Bardzo czytelne wskaźniki, zegary i przyjemne dyskretne oświetlenie Ambiente.
Bardzo dobrej jakości skórzana tapicerka.
Samochód wewnątrz wydziela przyjemny zapach nowizny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak w każdym VW i Audi, ogrzewanie i klimatyzacja są wzorcowe.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzenny samochód, miejsca dość dla 4 osób, piąta z tyłu po środku będzie trochę cierpieć.
Pakowne kombi, ale VW Passat ma bardziej "ustawny" i regularny kształt bagażnika.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cichy, przy 200 km /h można normalnie rozmawiać. Silnik też extra wyciszony.
Najwyższe noty.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupiłem z salonu democara z przebiegiem ok. 30.000 km.Dobrze wyposażonego, chociaż to i owo jeszcze by się przydało. Przegląd standartowy ok. 1000 zł.
Serwis przyjazny, łatwo się umówić, znacznie wyższy poziom obsługi niż np. w salonach VW. Takie mam spostrzeżenia.
Było kilka akcji przywoławczych co akurat dobrze świadczy o Audi, były to naprawdę pierdoły, ale firma dba o klienta i hipotetyczne usterki zostały usunięte.
Samochód pali ok 8 litrów ON w trasie przy normalnej jeździe i ok 11 litrów w mieście.
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód niestety jest drogi, jak wszystkie z klasy Premium. trochę też w środku zbyt przypomina Passata z układu ergonomii, rozplanowania wnętrza, etc. A8 którą też jeździłem niestety ma ten sam ból.
Nie jest to błąd bo Passat to bardzo poczciwe auto, ale A6 za prawie 300.000 zł, nie powinna się z VW tak bardzo kojarzyć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic na razie
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Również nic
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 TDI 240KM 177kW
[l/100km]