Silnik o niebo lepszy niż wersja 225 km cichszy i bardziej dynamiczny choć nieco więcej spała ok 0,5 litra na100km
5,0
Skrzynia biegów
Nic dodać nic ująć tiptronik tylko i wyłączni ,żadnych problemów mnóstwo zadowolenia .To mój trzeci samochód z tiptronikiem zawsze niezawodny ,polecam
5,0
Układ jezdny
Posiadam obecnie wersię s line z zawieszeniem mechanicznym i jestem bardziej zadowolony niz w poprzednim audi a6c6 z 2005 roku które miało zawieszenie pneumatyczne.
Obecny model ma dużo lepsze trzymanie na zakrętach i przy bardzo szybkiej jeździe jest bardziej przewidywalny . O kosztach serwisu się nie wypowiem , ponieważ przy obecnym przebiegu nic jaszcze nie potrzeba było naprawiać
Uważam ,że wychwalanie zawieszenia pneumatycznego jest błędne nie warto dopłacać 10000zł Jeździłem dwoma pneumatykami ale najwięcej frajdy mam z obecnego auta z zawieszeniem klasycznym wersja S line .
Komfort
3,0
Widoczność
Siedzi się dość nisko I to powoduje ograniczoną widoczność np przy sktętach zdarza się najechać na krawężnik
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką , obsługa mmi intuicyjna i banalnie prosta, dobrze zagospodarowana przastrzeń w bagażniku z szyną przesuwną i siatką
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Należy czyścić kanały odprowadzające wodę w potszybiu i w wnęce na szyberdach bo mogą się zablokować i wtedy możesię woda po deszczu pojawić w kabinie przy nogach kierowcy lub posażera. (Najlepiej sprężarką)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tylu , Oparcie tylnej kanapy pod dobrym kątem , bardzo wygodny samochód na miasto i na długie podróże.
4,0
Wyciszenie
Komora silnika bardzo dobrze wyciszona ,ale praca diesla zawsze trochę mniej komfortowa niż benzyny, wizyta na stacji paliwowej rekompensuje mi nieco większy hałas.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Drogi Servis .
Ale rzadko się coś psuje . Miałem usterkę wzmacniacz bose Servis oczywiście zaproponował wymienę za 4500 zł a zaprzyjaźniony elektronik naprawił za 150 gra do dziś
Ja nie miałem innych usterek po gwarancji a na gwarancji wymieniali pompę podającą poliwo ze zbiornika , kosztu nie znam.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto super dobrze zmontowane (wersje niemiecka).
Po przebiegu 139000 nic nie trzeszczy , wszystko działa doskonale prawie jak w nowym .
W poprzednim a6 c6 zrobiłem prawie 200000 i było podobnie (trzeszczało nieco pneumatyczne zawieszenie) a reszta ok
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pompa paliwa na gwarancji ,wzmacniacz bose (niedoróbka audi rozszczelnił się przewód podający płyn do tylnej wycieraczki i kapało na wzmacniacz)
Trzeba dbać o kanały odprowadzające wodę na podzszybiu i w szyberdachu bo mogą się zapychać
Reszta ok
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedynie wzmacniacz bose które na moje szczęście naprawił kolega elektronik ( podobno wysuszył w mikrofali) ale info nie sprawdzone więc nie polecam ,wypięcie i wpięcie banalne
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 TDI 233KM 171kW
[l/100km]