Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C6 Avant

bamaj, 2 lata temu
Silnik 2.8 V6 FSI 190KM 140kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Audi A6 C6 Avant 2.8 V6 FSI 190KM 140kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
4,57
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt a najbardziej wykonanie i użyte materiały. Jakby był inaczej uszyty.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Lakier za delikatny po takim okresie użytkowania niestety ma wiele rysek.
5,0
Całokształt
Audi nigdy mnie nie zawiodło przez ponad 100 tys km. Trzeba przyznać auto jest bardzo dobrze skonstruowane i wykonane. Przez to komfortowe i bardzo stabilne. Praktyczność dużej przestrzeni pasażerskiej i ustawnego dużego bagażnika czyni z niego naprawdę praktyczny pewny samochód. Trzeba powiedzieć wprost lubi się nim podróżować pasażerom, a przede wszystkim kierowcy. Gabaryty i napęd quattro dają poczucie bezpieczeństwa. Można serio pogratulować producentowi dobrze wykonanego auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
V6 wolnossacy dźwięk to muzyka dla uszu, to naprawdę inna bajka niż R4. Zaskoczony jestem elastycznością silnika i przede wszystkim kulturą pracy. Nie stanowi problemu podróżować 60 km/h na 5 biegu. Silnik potrzebuje pomiędzy wymianami oleju ok 0,5 l dolewki. To norma. Jak trzeba jest dynamiczny.
4,0
Skrzynia biegów
Bez uwag, bez konieczności stałego wachlowania w mieście z uwagi na elastyczność silnika i przelożenia. Lewarek we właściwym miejscu zaraz pod ręką leżącą na podłokietniku. Nie mam zastrzeżeń do skrzyni, biegi wskakują intuicyjnie.
5,0
Układ jezdny
Bardzo pewne prowadzenie auta, pomimo prawie 200 tys km amortyzatory, łączniki, gumy, drążki fabryczne. W poprzednich autach nie do pomyślenia. Napęd quattro jest poważnie jednym z lepszych jeśli nie najlepszy, ale ma jedną wadę auto hamuje tak samo jak bez niego. Naprawdę trzeba uważać zwłaszcza w warunkach zimowych. Auto odchodzi w każdych bezproblemowo.
4,0
Karoseria
I tu niestety uwaga, lakier jest podatny na zarysowania. Wydaje się że jest zbyt delikatny. Widoczność poprawna. Gabaryt auta uczy wyczucia przy parkowaniu.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze ale nie idealnie. Auto jest masywne, ciężkie ponad 1,7 t. Słupki masywne muszą wobec tego ograniczać trochę widoczność.
5,0
Ergonomia
Za to tu jest idealnie, spasowanie, użyte materiały, rozmieszczenie, czytelność wszystko na 5. Co więcej po 12 latach nie widać tego zużycia materiały użyte do kabiny auta są wysokiej jakości. Jest po niemiecku tam gdzie ma być to jest, poukładane.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, szybkie nagrzewanie auta lub wentylowanie. Klimatronik dwustrefowy działa cicha, sprawnie i bezusterkowo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca nigdzie nie brakuje. Jest szeroko. Kierowca 182 cm z tyłu z luzem dorosły zasiądzie. Dwójka dzieci w fotelikach z tyłu ma dużo wolnego miejsca. W bagażniku dwa wózki i jeszcze sporo miejsca na bagaże. Praktyczne auto.
5,0
Wyciszenie
Ogromny plus auta i silnika. Kabina jest bardzo dobrze wyciszona przed odgłosami szumu opon, wiatru, hałasu zewnętrznego. Za to ukierunkowana na odgłos pracy silnika. Postarali się. Odgłos silnika jest bardzo przyjemny i rasowy. Od razu wiadomo że to nie 4 cylindry.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
6 cylindrów zjeść musi, aczkolwiek moje średnie z 40 tys km to 9,2 l. Trasa - miasto 60/40. Auto przy prędkości autostradowej 140 spala ok 8,2 l. Tyle się nie jeździ (JUŻ) ale przy 180 km/h 11 l. Na rynku mnóstwo zamienników w rozsądnych cenach. Części nie droższe niż u VW, Forda czy Francji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowy to masakryczna kasa. Kupiłem auto za kwotę 60 tys zł 6 lat temu, było to dla mnie dużo kasy. Na przestrzeni użytkowania auta wymieniłem prócz eksploatacji, zamek pasażera, 3 światło stop, siłownik klapy silnika i koniec. Dziś auto warte połowę mniej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tak jak pisałem powyżej aaa do tego nie szczelność lewego reflektora. Drobiazgami które trochę irytują to zbyt delikatny lakier.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i oby tak dalej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.8 V6 FSI 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A6 C6 Avant