Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C6 Allroad quattro

Sławek, 5 lat temu
Silnik 3.0 V6 TDI 233KM 171kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 370 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Audi A6 C6 Allroad quattro 3.0 V6 TDI 233KM 171kW 2006-2008 - Oceń swoje auto
4,93
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bliskie ideałowi. Chcesz ponton: włącz tryb Comfort. Chcesz gokarta: włącz Dynamic. Samochód się obniża i utwardza. Na co dzień jednak tryb Auto załatwia sprawę.
Przeniesienie napędu : Napęd Quattro i skrzynia Tiptronic! Polecam. Trzeba pojeździć. Wtedy zrozumiesz, że haldex, Allgripy, xDrive i inne pseudo napędy to krok wstecz.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak
5,0
Całokształt
Samochód bliski idealnemu. Prawidłowo serwisowany jest niezawodny, komfortowy i daje frajdę z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Diesel V6 233 KM, 450 Nm jest minimum do tego 2 tonowego czołgu. Jest cichy i płynnie oddaje moc do samego końca. Przy normalnej jeździe silnik utrzymuje niskie obroty: 1300 - 1500 obr/min. Przy przepisowej jeździe spokojnie można zejść poniżej 7 l/100. Na krótkich dystansach jednak, zanim się zagrzeje olej w skrzyni, będzie to 10 l/100. Chiptuning w okolice 270-280 KM i 530-540 Nm pozwala być od razu mile zaskoczonym i poruszać tym jak małym hot hatch-em.
5,0
Skrzynia biegów
Co do skrzyni to tylko Tiptronic. Nie czuć zmian biegów, samochód rozpędza się gładko i komfortowo. Posiadam łopatki przy kierownicy, ale używam ich wyłącznie do zjazdów w górach lub do "poświrowania" raz na jakiś czas. Poza tym nie istnieje żadna potrzeba używania trybu ręcznego zmian biegów. Za to jazda C6 Allroadem w manualu to jakieś nieporozumienie.
5,0
Układ jezdny
Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne to jest coś! Pomijam już nawet możliwość sporego podniesienia w terenie czy tryb "Comfort". Dostosowuje się do warunków na drodze, ze wzrostem prędkości automatycznie obniża. No i zawieszenie zawsze jest wypoziomowane bez względu na załadunek. Rozłożenie masy w stosunku do np A4 jest korzystniejsze. Czuć 50:50. Stosunkowo mały promień skrętu.
5,0
Karoseria
Korozja pojawiła się wyłącznie w miejscu fizycznego uszkodzenia lakieru i warstwy cynku na rancie drzwi. Poza tym jest wzorowo. Całe podwozie w osłonach, odporne na kamyki i inne czynniki. Warstwa lakieru jest w granicach 140-180 um. Maska z aluminium.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez żadnych uwag. Plusem są duże lusterka, większe niż w zwykłym Avancie.
5,0
Ergonomia
Po niemiecku. Wszystko pod ręką i przemyślane. Osobiście pasuje mi wyjątkowo takie podejście do tworzenia samochodu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronic dwustrefowy, ogrzewanie postojowe (Webasto) z pilotem. Wentylacja. Daje radę w tropikach i 4 osobach. W zimie nic się nie paruje, a możliwość włączenia własnego "centralnego ogrzewania" to jest to!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 178 cm i gdy siadam prawidłowo w fotelu kierowcy, z tyłu jest sporo miejsca. Przestrzeń z tyłu jest dla 2 osób. W trójkę się da tylko doraźnie. Za to te dwa miejsca na kanapie są takie jak trzeba. Wygodne na dłuższe trasy.
5,0
Wyciszenie
Do 180 km jest przyjemnie :) Głośno zaczyna się robić powyżej 200. W zakresie przepisowych prędkości, można słuchać cicho muzyki z radia i normalnie rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pomijam OC, AC, 7,5 l oleju w silniku i 11 l w skrzyni (co 80 tys.) i spalanie, które można przyjąć bezpiecznie na 9-10 l/100. Jak dbasz, tak masz. Bagatelizowanie drobnych rzeczy się zemści. Jak dbasz, to będziesz zadowolony. Przy kupnie wymieniłem 3 wahacze na oryginały, miech z tyłu i parę pierdół. Kosztowne, ale po 3 latach i 100 tys. km nic się nie popsuło.
5,0
Stosunek jakość/cena
Powiem tak: może kiedyś będzie mnie stać na kupno takiego samochodu nowego. Wtedy starczyłby mi aż do znudzenia za 20 lat.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie umiem sobie przypomnieć w ogóle co mógłbym tu wpisać. Serio.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria klimatyzacji. Zatarty kompresor. I to nie wina samochodu, ale serwisu, gdzie po uzupełnili oleju.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 TDI 233KM 171kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A6 C6 Allroad quattro 3.0 V6 TDI 233KM 171kW
Średni koszt przejechania 100 km
59,00 zł
11,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A6 C6 Allroad quattro