Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C5 Sedan

Garrett, 17 lat temu
Silnik 2.5 V6 TDI 150KM 110kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A6 C5 Sedan 2.5 V6 TDI 150KM 110kW 1997-2001 - Oceń swoje auto
3,54
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : W szczególności wnętrze, dbałosc o szczegóły, ergonomia. Intuicyjnie mozemy poruszać sie po desce rozdzielczej Audi, wszystko zostało przemyslane. Rozwiązania które zastosowano w 1998 roku w A6 w Passacie pojawiają sie dopiero w roku 2001 - w dodatku w zubożonej wersji.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Wałki rozrządu, pompa wtryskowa VP44
Zawieszenie : Wahacze
4,0
Całokształt
Nie z V6 diesel, wersje benzynowe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy oraz elastyczność tego silnika faktycznie sa na poziomie dobrym. Jednak cala reszta to tragedia, zaczne od kosztow ktore kazdy kierowca bedzie mial przed soba:rozrząd kompletny (dwa paski, dwa klinowe, rolki, napinacz, pompa i robocizna nie w autoryzowanym serwisie to koszt rzedu 3000 zlotych). Dalej dochodzą elementy przedniego zawieszenia, ceny jak w kazdym samochodzie z grupy VAG w tym roczniku - za wahacz 400 złotych. Na koniec zostawiam najlepsze - ciagly strach o kultowe juz wałki rozrządu oraz pompe VP44, i bez złudzen ze wam sie to nie przydarzy, każde 2.5 TDI to spotka predzej czy później te elementy będą do wymiany i tylko od was zależy czy będzie tego więcej - od wałków sie zaczyna, jeżeli awaria nastopi podczas pracy silnika.... koszt ok 4000 złotych na poczatek. Przed zakupem porozmawiać z każdym mechanikiem który ma do czynienia z tego typu silnikami, stanowczo odradzi zakup V6.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów nie sprawiała żadnych kłopotów, biegi wchodziły czysto, bez haczenia. 6 sie przydaje, ale w Polsce rzadko, prędkości rzedu 120 - 130km/h na polskich drogach to właściwie samobójstwo.
2,0
Układ jezdny
Jakby trochę zbyt miękkie, bardzo komfortowe jednak na zakrętach przydałoby się troszkę niżej i sztywniej. Zawieszenie z przodu, konstrukcja oparta na systemie 4 wahaczy sprawdza się pod względem ograniczenia właściwie zupełnego wpływu napędu na sterowność pojazdu. Jednak nie wytrzymuje jakości, a właściwie jej braku na polskich drogach. Po 50 - 60 tysiącach mamy jak w banku wymianę któregoś z wahaczy. Co jak napisałem na początku kosztuje (sama część) 400 złotych. Wiem że kupując taki samochód musimy sie liczyć z wysokimi kosztami utrzymania go w dobrej formie, ale powinny to byc koszty materiałow eksploatacyjnych wozu - rozrzad, klocki hamulcowe. Nie jak w tym przypadku wadliwe wałki rozrządu, wadliwa konstrukcyjnie pompa wtryskowa, wahacze.
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznośc przyzwoita, główne zastrzeżenia co do tego samochodu zawierają się w punktach - silnik, układ jezdny. Ale przecież to jest najważniejsze. Reszta jest utrzymana na poziomie znanym dla Audi. Krótko mówiąc, polecam zdecydowanie ten sdamochód jednak z silnikiem innym niż 2.5 TDI. Co nam zostaje, 1.9 TDI odpada - za ciężki samochód na ten silniczek nawet w wersji 130 konnej. Z benzynowych godne polecenia to 2.7 T, 3.2T oraz największy 4.2.
5,0
Ergonomia
Jka dla mnie super, swietne rozwiązania ułatwiające zarówno codzienną eksploatacje samochodu jak też bardzo przydatne podczas długich podróży - 1000km przejechane tym wozem nie odczujemy na swoim grzbiecie. Duza ilośc przydatnych schowków, zarówno w drzwiach kierowcy, pod fotelami, itd.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zaznaczyłem opcje przeciętnie tylko dlatego że czas nagrzewania jednostki napędowej, a co za tym idzie nagrzewania kabiny jest bardzo długi. Używanie samochodu w zimie na dystansach krótszych niż 20km mija sie z celem, w kabinie bedzie zimno. Jeżeli dodatkowo mamy choć troche pojecia o naszym silniku - 2.5 TDI wiemy że im szybciej sie on nagrzeje (nie możemy używać nawiewu gorącego powietrza bo odbiera on ciepło jednostce napędowej) tym lepiej. Wałki rozrządu bowiem zużywają sie najbardziej gdy silnik pracuje niedogrzany. Rozwiązaniem (nie idealnym) może być ogrzewanie postojowe, które ogrzeje nam zarówno kabine, jak tez podgrzeje silnik przed jazdą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczającvo miejsca zarówno dla kierowcy jak i pasażerów. Jest wygodnie, i komfortowo.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie wnętrza z pracującą pod maską V6 to nie lada wyzwanie, któremu (według mnie) udało sie sprostać inżynierom VAG. Choć w poczatkowej fazie pracy V6 jest po prostu zbyt głośna żeby skutecznie udało sie ją wyciszyć. Jednak, samochód został stworzony do długich tras i tam sprawdza sie najlepiej. To znaczy rozgrzany i na autostradzie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na pojemność 2500ccm bardzo oszczedny silnik, spalanie na trasie rzędu 8l/100km do uzyskanie bez problemów nawet dla niedoświadczonych kierowców. W miescie zużycie rzędu 10 - 12l/100km też nie jest duże biorąc pod uwagę moc jaką mamy do dyspozycji. Ceny przeglądów i napraw opisałem juz wcześniej, bardzo, ale to bardzo wysokie - w dodatku niczym nie uzasadnione (my płacimy za błędy konstrukcyjne silnika 2.5 TDI) Reasumując zdecydowanie odradzam zakup A6 z silnikiem 2.5 TDI, ale polecam z wersja benzynowa (tylko darujcie sobie proszę 1.8T bo to zupełnie nie ma sensu), minimum 2.7T
1,0
Stosunek jakość/cena
Tragedia
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Typowe usterki dla samochodów z grupy, nic specjalnego nie zaułważyłem.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki w tym modelu będą nas drogo kosztowały i na pewno sie przytrafią. To tylko kwestia czasu.....

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 TDI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A6 C5 Sedan