Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C5 Sedan

Andrzej, 6 lat temu
Silnik 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 265 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Audi A6 C5 Sedan 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW 2001-2004 - Oceń swoje auto
4,43
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Podatność na tuning , elastyczność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Pierdoły, jak czujniki itp.
4,0
Całokształt
Samochód posiadam od 3 lat. Autko posiada linie ponadczasową . Pomimo swojego wieku może się podobać. Posiadam samochód z manualną skrzynią ,która daje dużo więcej frajdy z jazdy niż automat. Autko jest żwawe, wyprzedzanie tym samochodem to naprawde przyjemność. Silnik daje duże możliwości modyfikacji co pozwala pokazać różnym nowym konstrukcją ich miejsce w rzędzie. Silnik jest bardziej zaawansowany niż wolnossące jednostki a to może powodować różne usterki, które nie każdy mechanik ogarnie. Autko jest komfortowe i na szczęście przestało być celem złodziei ,wiec spokojnie można go pod domem zostawić. Autko bardzo elastyczne na 5 biegu od biedy można juz od 40-50km/h jechać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Taj jednostka naprawde daje możliwości. Zrobienie programu daje moce z rzędu 300KM i naprawe z autka robi się rakieta. Ale warunek jest jeden. TRZEBA dbać o silnik i dwie turbiny, które ,żeby wyciągnąć do regeneracji trzeba cały silnik wyciągnąć a to koszta 2tyś zł. Pozatym silnik pancerny, trzeba mieć talent do zajechania tego motoru. Jedyne co siada to oprzyrządowanie, czujniki różnego rodzaju, przepływki, odmy, itd. itp, trzeba troche się znać. Dbanie o autko odwdzięcza się dobrą ponadprzeciętną dynamiką . Ceny części w porównaniu z nowymi jednostkami śmiesznie tanie.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń. Skrzynia bez dwumasy co ogranicza koszty w przypadku wymiany sprzęgła. Skrzynia pracuje troszkę ciężej niż w fieście mojej żony ale precyzyjnie. Przełożenia odpowiednie.
5,0
Układ jezdny
Wielowachacz komplet jak ktoś nie szuka oryginału typu LEMFO.... to z mastersporta na przód w okolicach 500zł za całosć. Jezdze osobiscie na takim zestawem, przebieg 40 tyś km , nic nie stuka. Trzyma się drogi nawet przy mocnych zakrętach jak przylepiony., napęd na 4 koła robi robote, w szczególności w zimie, spokojnie można sobie pozwolić na Więcej niż auta z napędem na jedną oś. Autko bardzo wygodne.
3,0
Karoseria
misusem są przednie błotniki, które po prostu gniją przez pieprzone gąbki wciśniete przez fabyrke od strony silnika. Zostały błotniki wymienione na nowe. koszt dwóch z lakierowaniem i cieniowaniem 700zł. Reszte auta dobrze zabezpieczone.
Komfort
5,0
Widoczność
We wszystkich kierunkach jest ok.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Pomimo tylu lat, ergonomia jest na najwyszym poziomie. Wyłączniki wszystkie działają bezproblemowo. Jedynie co
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi, w zimie grzeje. Bez zastrzeżeń. Podgrzewane skórzane fotele pięknie w ziemie grzeją du..e :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu i z tyłu. Ale troszeczkę mniej miejsca z tyłu w porównaniuz Passatem B4 który mój ojciec ma. Pomimo tego spokojnie nad morze w 4 osoby bez zmęczenia 600km można jechać. Bagaznik w sedanie równiez duży
4,0
Wyciszenie
Powiedziałbym ,że dobre, ale powyżej 150km/h zaczyna delikatnie świstać wiatr w oknach, ale możliwe ,że to wina uszczelek. Poniżej to cichutko.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W porównaniu do tego samego modemu z silnikiem wolnossącym to jest droższe, choćby przez te dwie turbiny i osprzęt, na który trzeba zwracać uwagę. Pozatym koszta utrzymania tak jak w passacie B5 czy innym segmentu średniego. Części naprawe dostepne są w bardzo dobrych cenach. Serwis to zależy od mechanika, Posiadając zaufany zakład, który zna się na swoim fachu można duże zaoszczędzić na bezsensowne wymiany dobrych częsci. Spalanie w mieście zaczynami liczyć od min.11l/100km. W trasie spokojnie potrafi zejsc do 8l przy delikatnej jeżdzie, ale bądźmy szczerzy, nikt nie kupuje tego samochodu ,żeby uprawiać ecodriving. Poza tym samochód prowokuje do przyciśnięcia, moment zapomnienia i mamy 200km/h . Średnie spalanie moje przy normalnej dynamicznej jezdzie bez pałowania to 15l/100km w mieście. trasa to 12l ale prędkości w okolicach 140km/h
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny tych samochodów trzymią się , jeszcze jak ktoś dorwie wersje manual 2,7bit 250Km w dobrej kondycji to warto zatrzymać bo za pare lat te wszystkie zajechane pasztety pójdą na złom i pozostaną perełki, które będą poszukiwane.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pierdoły padają, jak czujnik temperatury cieczy (50zł), zaworek podciśnienia (30zł, ale wymiana 100zł) , moduł klamki (100zł) dobre świece to ok 300zł za 6szt.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poważnych żadnych , ale auto olej zmieniany ma co 7 tyś km i przestrzegam rozgrzania i chłodzenia turbin przed i po jeździe.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
22,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A6 C5 Sedan 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
Średni koszt przejechania 100 km
56,00 zł
14,5
l/100km
10,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A6 C5 Sedan