Silnik
: Zaskoczyła mnie różnica w dynamice silnika kiedy wyjechałem autem od tunera (VTG).
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo kulturalny i elastyczny. Po chiptuningu zaskakująco szybko rozpędza to dość ciężkie auto (1700 kg)
Jest naprawdę oszczędny.
4,0
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa. Wszystko działa sprawnie ale nie idealnie. Jestem w stanie sobie wyobrazić, że biego wchodzą bardziej precyzyjnie, ale może zbyt wiele wymagam od 5- letniego auta z przebiegiem 160000 km. na 6 biegu 100 km/h przy 2200 obr/min.
4,0
Układ jezdny
Trzeba się liczyć z tym, że stały napęd na 4 koła ma i zalety i wady. Na mokrym lub na śniegu sprawdza się rewelacyjnie. Na suchym tylko zwiększa opory auta (gorsze osiągi i większe zużycie paliwa). Poza tym skomplikowanie układu napędowego wpływa na koszty utrzymania pojazdu.
Komfort
4,0
Widoczność
Co trzeba widać.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie chłodzi w zimie grzeje, bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestronnie i komfortowo zarówno dla pierwszego jak i drugiego rzędu.
4,0
Wyciszenie
Dardzo bobrze wyciszona kabina (wolałbym, żeby silnik było słychać nieco bardziej) Po 5 latach pojawiły się jednak w kabinie dwa świerszcze jednego już się pozbyłem ale drugi mnie jeszcze drażni - dlatego 4.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o zużycie paliwa odsyłam do raportów spalania (8-20 l/100 km)
Podam dla porównania koszty części - zamienników, które miałem okazję kupić.
Tarcze przód ATE 210 PLN/szt.
-//- tył 130 PLN/szt.
Klocki przód ATE 230 PLN/kpl.
Olej około 7 l, filtry; oleju 50 PLN, powietrza 40 PLN
Regeneracja turbin 1200 zł/szt - a są 2.
Zawieszenie przód około 1200 PLN/kpl
Poduszki pod silnikiem 320 zł/szt
sprzęgło 600 zł/ kpl
koło dwumasowe 1700 zł/szt
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawieszenie nie jest na nasze drogi.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 160 000 rozleciała się jedna turbina, więc i drugą należało regenerować. łączny koszt to około 5000 zł.
Po 150 000 koło dwumasowe do wymiany. Koszt operacji koło
+ sprzęgło 3000 zł.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
[l/100km]