Inne
: Wszystko, cichy i elastyczny silnik, karoseria, prowadzenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: napinacze wałków rozrządu zaczynają hałasować
Układ elektryczny
: czujnik położenia wału korbowego ( 250zł) na ciepłym w lato nie chciał odpalać.
Zawieszenie
: przeguby i wachacze zaczynają stukać.
4,0
Całokształt
Ogólnie komfort i kultura jazdy na bardzo wysokim poziomie. Mimo 11lat w zimę przy -15stopni plastiki nie trzeszczą.
Trzeba liczyć się z częstymi wizytami u mechanika bo auto nie nowe a dużo elektroniki i różnych rozwiązań ma prawo się popsuć po 200tkm.
Nikt nie sprzedaje tego auta puki nie ma go dosyć bo jest za fajne. A jak ktoś sprzedaje to proszę bądźcie czujni i się nie napalajcie!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
trzeba przyznać, że drobiazgi sie nie psują. Elektryka działa w pełni i wszystko jest ok.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszyscy chwalą silniki 2,4 i 2,8 jako trwałe, bezawaryjne i odpowiednie dla LPG.
Trwałe to może są główne elementy takie jak głowica, tłoki. Ale te silniki posiadają pełno czujników, napinaczy wałków rozrządu, które z czasem się psują i utrudniają życie.
Wystarczy poczytać forum internetowe aby zobaczyć ile różnych problemów jest.
Ogólnie ja jestem zadowolony z tego auta, ale zaznaczam, że jak chcemy mieć stan idealny i żeby silnik chodził cicho to musimy się liczyć z dużymi wydatkami. Napinacz wałka rozrządu 900zł sztuka ( są dwie) inaczej zaczynają głośno chodzić łańcuszki rozrządu i jest coraz głośniej.
Przecieki oleju to też normalka, i albo będziemy dolewać 1l oleju co 1,2,3 tysiące km, albo wydajemy troche kasy na naprawę. Do wymiany niektórych uszczelek trzeba ściągać rozrząd a tym samym przód auta.