Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C5 S6 Sedan

Pablo widli@interia.pl, 15 lat temu
Silnik 4.2 V8 340KM 250kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 214 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A6 C5 S6 Sedan 4.2 V8 340KM 250kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Hamulce !!!! Czesto czytalem o tym jak to w lambo jak ktos niedelikatnie zahamuje to pasazer wymiotuje! No to jade 120 i kopnalem pedal w podloge.......... Ja pierd... myslalem ze to ciezkie kombi przewroci sie \"przez wlasny nos\", \"stanie deba\" nie wiem jak to opisac poprostu tak mocno przyheblowal ze zrobilo mi sie naprawde niedobrze i jeszcze przez godzine nie moglem dojsc do siebie !!! To nauczylo mnie pokory do tego pedalu ale tez i przekonalo ze jak trzeba to moge mu zaufac !!!
5,0
Całokształt
NAJLEPSZE SPORTOWE KOMBI NA SWIECIE Z jednej strony auto ktorym mozesz Ty badz Zona smialo zawiezc dziecko do przedszkola, z drugiej naprawde ostro porzadzic na drodze. Za wszystko zaplacicie karta ......... Mina tych \"odjechanych\" scigantow - bezcenna :-) Definitywnie jest to samochod dla ludzi rozsadnych !!! Tak tak ROZSADNYCH bo ten samochod jest szybszy niz myslisz i jeszcze nie raz cie zaskoczy. Warto o tym pamietac bo 50 na waskim osiedlowym zakrecie czy bezpieczne i stabilne 140 na zaciesniajacym dlugim luku to dla tego superauta nic nadzwyczajnego !!!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Ten silnik jest tak bardzo niesamowity jak tylko sie tego nie spodziewacie!!! Wprawdzie moj ma tylko 300 KM ale odziwo te 40 KM nie stanowi duzej roznicy raptem 0,5 sekundy . Potrafi spokojnie jechac 65 kmh na 5 biegu aut. pod gore jak i 110 na drugim tylko glosniej. Jest tak elastyczny ze jak jeszcze raz przeczytam o jakims turbodieslu ze jest bardzo elastyczny to sie wkur...!!! Nawet na zupelnie zimnym silniku bezproblemowo rozwija moc i wkreca sie bez oporow na obroty! A obroty to on kocha na automacie kreci do 6500 obr.! Jak sie rozgrzeje to obr. biegu jalowego schodza do 650 (bez klimy)!!! Sposob rozwijania mocy jest tak aksamitny jak cialo mojej zony :-) Co jest dla mnie niesamowite to sposob w jaki ten samochod dostosowuje sie do kierowcy!! Tak tak, zwlaszcza skrzynia automatyczna. W tym aucie naprawde mozna poczuc sie jednoscia z samochodem zwlaszcza jak sie szybko jedzie on sie naprawde slucha, wspolpracuje! odpalenie tego silnika powoduje ze ludzie dookola podswiadomie szukaja jakiegos sportowego wozu a tu stoi spore kombi??? Jak wtedy przegazuje to szybko zednie mina lebkom, powyzej 3 tys. obr. zaczyna cudownie ryczec ladniej umie RS a potem juz tylko Lambo ale to w koncu tez grupa AUDI :-). no i im wyzej zakrecisz tym bardziej przechyla sie karoseria szok! No i cos co kocham kolesie ktorzy mysla ze szybko jada 120-140 lewym pasem. OK podjezdzamy do takiego na 3-4 biegu zrownujemy sie na chwile a potem rura. Wszystko bym dal zeby zobaczyc ich miny jak ogromne rodzinne kombi wlasnie odfrunelo im sprzed nosa. To uczucie jest bezcenne!!! Nie znam mechanika ktory zle wypowie sie o tym silniku. Niewysilony motor lekko osiaga przebiegi po 500 tys. km bez specjalnych remontow!!! uwaga - trzeba pilnowac oleju jak sie mocno jezdzi. Przy wkrecaniu na obroty bo wtedy on sobie lubi troszke uszczknac oleju. Ale to normalne przy takich osiagach i nie liczy sie tego w litrach na tys.km. Motor szybko sie nagrzewa zwlaszcza w lecie w korku. Generalnie Cudo Techniki
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia tiptronik dziala rewelacyjnie! jednak czasem zdarzy sie jej troche przysnac a znow kiedy indziej redukuje od razu o 2 biegi na co traci te ulamki sekund. Jednak mysle ze to wynika z elektroniki, ktora jak slyszalem kilkaset razy/sek monitoruje stopien otwarcia przepustnicy i na tej podstawia okresla czy chcemy jechac szybciej a wtedy pozwala wkrecic sie na wyzsze obroty silnikowi na nizszych biegach np 110 na 2 lub 150 na 3. Z kolei odwrotnie jak jedzie sie spokojnie ( co o dziwo tez jest mozliwe i przyjemne) szybko dochodzi do 5 przy okolo 75kmh. I wtedy wlasnie jesli docisniemy gaz do polowy to o potrafi troche sie zastanowic czy chcemy przyspieszyc na 5 biegu czy zredukowac na 4. Ale wystarczy depnac w podloge ( kickdown ) i wszystko jasne ze redukujemy na 3 i ostro dajemy do przodu. Oczywiscie pozostaje jeszcze manualna zmiana i tu mamy prawdziwa zabawe! kilka razu juz tak wyprzedzalem w sporym scisku na trasie 90-100 Tir z przodu i sporo aut z przeciwka. Redukcja na manualu do 3-2 gaz w podloge i to co sie dzieje jest juz nie do opisania. Auto tak ostro rwie do przodu ze trzeba dobrze trzymac kierownice (oburacz) i juz myslec o hamowaniu bo nie wiecie kiedy i juz jedziecie jakies 160 a miejsca do wyprzedzania bylo tak malo ze nikt nie odwazylby sie na ten manewr!!! A wszystko odbywa sie w spokoju tylko ryk silnika przypomina ze te koniki mocno pracuja i sila z jaka jestesmy wciskani w fotel. Tu powiem jedno Sporo sie mowi ze automat \"dusi\" moc silnika?! GOWNO prawda raczej powoduje ze samochodem sie nie szarpie a plynnie rozwija moc. Jest to argument dla kobiet przy zakupie a potem w uzytkowaniu ( zwlaszcza w miescie i korku oraz wszelkich podjazdach i parkowaniu!!! Poza tym nie oklamujmy sie przy takiej mocy malo kto potrafi perfekcyjnie zmieniac biegi a latwo szarpac lub spalic sprzeglo!!! Nie od dzis tez wiadomo ze do mocnych aut najlepiej pasuja automaty a tu jest jeden z najlepszych fimy ZF. Rzecz odnosnie oleju jesli macie samochod zadbany, serwisowany i pewnosc ze poprzedni wlasciciel zmienial co 40-60 tys olej w skrzyni to wy tez zmiencie, jesli natomiast nie wiecie co bylo robione to lepiej nie zmieniac zupelnie tylko stosowac zasade uzupelnien oleju. Obgadane z mechanikami.
5,0
Układ jezdny
Jak Audi to QUATTRO to najdoskonalszy system dopracowany przez 30 lat od 1979 !!! Permanentny w pelni mechaniczny TORSEN jest najdoskonalszy i niezawodny !!! Trzeba nawet nie rajdowca a raczej \"KATA\" (czy bardziej katownika) zeby to zajezdzic. Faktycznie po przesiadce z A6 sedana o przednim napedzie do tdi 2.5 avant z quattro okazalo sie ze pomimo slabszego silnika 4x4 pozwolilo mi szybciej pokonywac te same odcinki tras tym bardziej mokrych czy zasniezonych!!! KOBIETY TO KOCHAJA pewnosc prowadzenia jest niewiarygodna czesto czlowiek odruchowo zwalnia bo nie moze oswoic sie z tym ze ten samochod nic sobie z tego nie robi ze mknie o ladnych 20-30 kmh szybciej niz na to wskazuje logika!!!!! Objawia sie to tym ze raz postawione auto w zakret nie wymaga ZADNYCH korekt co niestety jest nieuniknione w przednim napedzie nawet w itak b. dobrym Audi A6 Trakcja przy starcie jest NIEWYOBRAZALNA !!! Dlatego malo kto moze tak spektakularnie SZYBKO odjechac, zwlaszcza jesli mowimy o 300 konnej S-ce nie tracac czasu na bezproduktywne buksowanie kolami tylko mknie do przodu kiedy inni jeszcze stoja w klebach dymu. Jest niestety jedna pulapka w zimie, na sniegu czy lodzie hamuje sie tak samo kiepsko. Tu prawa fizyki sa niestety nieublagane. Choc itak mam pewnosc ze 4x4 jest stabilniejsze. zawioda sie jedynie ci co chca sobie zarzucic bokiem nawet bez ESP trzeba nie lada kozaka zeby dobrze to zrobic zwlaszcza w ciezkim badz co badz kombi.
Komfort
4,0
Widoczność
Daje dobrze 4 bo przednie slupki sa szerokie i kilka razy w ostatniej chwili kogos zauwazylem! W kombi latwiej wyczuc tyl ale bardzo doceniam wygode w postaci parktroniku. Przud jest troszke zdradziecki bo ma zaokraglone do dolu nozdrza i mozna deczko za blisko podjechac. Na szczescie przy kilku probach a potem odrobinie wyczucia nie uszkodzimy tego sporego sprintera! Prawe lusterko zaleznie od wersji jesli jest zmniejszone (niby na autostrady?!) wymaga przyzwyczajenia i uwagi w miescie. Na trasie jest zupelnie wystarczajace. Widocznosc do przodu, na boki i do tylu jest bardzo dobra
5,0
Ergonomia
Doskonale jednak poza naprawde wzorowa deska rozdzielcza i konsola srodkowa, moim zdaniem za nisko jest panel regulacji klimatronika choc moze sie czepiam, bo jak sie ja raz dobrze ustawi to raczej nie ma po co do niej siegac. Oswietlenie kabiny super. Siedzenia to poezja zwlaszcza na odcinkach kilkuset km. Czesto mamy tak ze jak sie zatrzymamy to az nie chce sie wysiadac !!! Sam sie z tego smieje ale to prawda. Z tylu zawsze mogloby byc wiecej miejsca ale czlowiek chyba glodnieje w miare jedzenia. Bagaznik ma dosc regularne ksztalty poza skosnie opadajacymi ostatnimi slupkami i klapie. Ale jak sie dobrze uklada bagaze to nawet dalekie wyjazdy w dwie, trzy dorosle osoby + dziecko, badz dwojka i spory bagaz (moja zona zawsze bierze dwie szafy a maly pelno zabawek) sa bezproblemowe. Za to nie znam piekniejszego samochodu kombi!!!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze bo ladnie dziala i faktycznie potrafi utrzymac osobna temperature dla lewej i prawej strony kabiny! Jest wydajna tylko troszke glosna. Natomiast definitywnie brakuje bocznego nawiewu z tylu. Czasem trzeba mocno przewietrzyc zeby odparowaly szyby z tylu i bagaznik. W lecie jak sie CZARNA blacha nagrzeje to troche ma trudne zadanie. Pomaga szyberdach z swietna funkcja wietrzenia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Najwiecej miejsca w swojej klasie ( wielokrotnie napisane w roznych artykulach )
4,0
Wyciszenie
Dla mnie powyzej 120 robi sie juz troszke glosno ale jestem muzykiem wiec to pewnie przegiecie i wyczulenie zawodowe. Natomiast porownywalnie do innych aut itak jest ciszej nawet powyzej 160 choc wtedy nawierzchnia odgrywa duza role.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mysle ze jak na taki ciezar, potezna moc, ogromna pojemnosc i permanentny naped na 4 spore kola to itak jest niezle. Srednio okolo 15 litrow na 100 km . Sportowe osiagi tu znajduja swoje drugie ja. Badzmy uczciwi czy jest porownywalnej wielkosci samochod z napedem 4x4 i automatem ktory tak jezdzi a mniej pali ............ ??????????????? No chyba nie !!!! Skopalem tylek juz niejednej imprezie, bm-ce, volvo t-5, saabom aero a i 911 i cayenne tez dostal. Jedynie w bentley continental gt ladna brunetka troche mi uciekala. No i RS4 ale jest lzejszy. Pisze to nie dla chwaly tylko porownania bo te wozy tez troche pala a nawet wiecej subaru impreza turbo na miescie to 20 litrow Pomyslcie o tym w szerokim kontekscie sposobu rozwijania mocy i trwalosci niewysilonego motoru!!!
5,0
Stosunek jakość/cena
Za smieszna cene dostaje sie kawal auta o prawdziwie sportowm zacieciu. Fakt mozna kupic cos mlodszego co ma zblizona moc. Ale w praktyce nic tak nie jezdzi jak S-ka i nie daje tak wspanialych odczuc. Dla mnie ten samochod jest perfekcyjnie wymyslony a kazda nowsza wersja zaskakuje.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pomimo ze Audi jest na tle innych marek naprawde niezawodne to lata swoje robia no i pare rzeczy olali przez lata. Bez powodu czujnik Airbagu przestal podawac napiecie. Wiatrak od klimy odmowil krecenia. np. wezyki od pompki spryskiwacza po latach sie rozszczelniaja. Blokuja sie elektryczne szyby na uszczelkach zamszowych. Jednak wszystko mozna tanio naprawic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ja rozrzad wymienilem i to kompletny wszystkie rolki paski napinacze z pompa wody i nawet termostatem. Dlatego najpowazniejsze odpukac! Pomimo sporego przebiegu Silnik, skrzynia aut. przeniesienie napedu dziala bez zarzutu.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A6 C5 S6 Sedan 4.2 V8 340KM 250kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
18,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A6 C5 S6 Sedan