Przeniesienie napędu
: Quattro nie potrzebuje reklamy :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Rozrząd i upierdliwe wycieki oleju
Zawieszenie
: Niedostępne i bardzo drogie amortyzatory dla wersji S6
4,0
Całokształt
Bardzo przyjemne auto ale dla kogoś świadomego kosztów (i wcale nie mówię o spalaniu a o potencjalnych awariach i eksploatacji). Z daleka wygląda jak zwykłe A6 w kombi z klekotem, ale każdy miłośnik motoryzacji się za nim obejrzy. Piękne brzmienie, świetna trakcja napędu Quattro, genialne fotele Recaro, nie chce się wysiadać z tego auta. Niestety kosztami eksploatacji oraz spalaniem znacznie przewyższa porównywalnego Mercedesa W210/W211 z tych samych roczników. Również skrzynia 5HP jest sporym minusem tego auta, jeśli masz możliwość to szukaj manuala choć są znacznie droższe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik legenda. Piękne brzmienie, uwielbia się wkręcać na wysokie obroty i niestety pełen potencjał pokazuje dopiero z manualem - skrzynia 5HP go bardzo mocno ogranicza. Na minus skomplikowany rozrząd oraz wycieki spod pokryw zaworów. Co ciekawe, w tym aucie trzeba lać PB 98 aby uzyskać pełen potencjał silnika, po zalaniu PB 95 silnik jest znacznie słabszy.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to jeden ze słabszych elementów tego auta - stary ZF 5HP, kosz forwardu nie wytrzymuje momentu generowanego przez ten silnik i przy ostrym traktowaniu się rozsypuje. Również lockup jest delikatny i nie trzyma. Skrzynia 20 lat temu była dobra i szybka, w porównaniu z DSG i 8HP jest kiepska, auto przez to traci jakieś 1-1,5s do setki.
Generalnie jeśli S6 C5 to z manualem, jest ponad sekundę szybsze i mniej pali.
5,0
Układ jezdny
Prawdziwe Quattro z Torsenem, nie wymaga komentarza. Fenomenalna trakcja w każdych warunkach, odejmuje jednak jedną gwiazdkę za patologię każdego Audi, czyli ciężki silnik wiszący przed przednią osią, auto ma tendencję do wyjeżdżania przodem.
3,0
Karoseria
Mimo ocynku lubi je brać korozja, zwłaszcza od spodu i co dziwne - pod uszczelką przedniej szyby co powoduje lanie się wody do auta. Poza tym standardowo dla Audi z tych lat: ranty drzwi i nadkola. Na plus: aluminiowa maska i przednie błotniki.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez większych zastrzeżeń, w tamtych latach auta miały jeszcze chude słupki A. Lusterka odpowiednich rozmiarów, parktronic ułatwia manewry.
4,0
Ergonomia
Niemiecki porządek i wzór dla wielu nowszych aut. Z zamkniętymi oczami można obsługiwać multimedia czy klimę. Odejmuje jedną gwiazdkę za debilnie umieszczony cupholder - łatwo zalać radio i cała konsolę środkową.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno klima jak i ogrzewanie bardzo wydajne - V8 bardzo szybko się rozgrzewa :) Grzane fotele również szybko się rozgrzewają i mają aż 6 stopni regulacji mocy. Wiele egzemplarzy ma podgrzewaną kierownicę. Niestety brak wentylacji foteli nawet w opcji za co odejmuję jedną gwiazdkę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mimo lat to nadal wygodne i pakowne kombi - ogromny bagażnik, dużo miejsca na nogi, pozycja dla kierowcy wzorowa.
3,0
Wyciszenie
Z wiekiem słychać sporo szumu przy wyższych prędkościach - starzejące się uszczelki. Również z bagażnika dobiega szum kół.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest skomplikowane i ma sporo nietypowych części pasujących tylko do S6, a te części są drogie lub bardzo drogie. Natomiast pozostałe elementy są zamienne ze zwykłym A6, co obniża ceny eksploatacji.
4,0
Stosunek jakość/cena
S6 jest obecnie w dołku cenowym. Najlepiej kupić egzemplarz za 20k, włożyć 10-15k i ma się fajne auto. Dojechane gruzy z LPG lepiej omijać szerokim łukiem.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z wiekiem dużo awarii elektroniki. Czujniki, parktronic, system audio/navi, alarm, klamki, zamki itp. Na plus - większość drobiazgów pasuje ze zwykłego A6
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto generalnie nie jest mocno awaryjne ale jak padnie coś grubszego w silniku czy skrzyni to koszty są absurdalne. Łatwo podwoić cenę zakupu
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.2 V8 340KM 250kW
[l/100km]