Przeniesienie napędu
: Napęd quattro wraz z silnikiem V8 jest majstersztykiem technologicznym.
5,0
Całokształt
Najlepsze z moich dotychczasowych samochodów. Wchodząc do wnętrza uśmiech sam pojawia się na twarzy a będąc w domu szukasz wymówki by znów gdzieś pojechać. :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik zapewnia wystarczający zapas mocy podczas wyprzedzania, jest idealny do jazdy na dłuższych trasach w mieście jednak jest dość paliwożerny (co zakładałem kupując go). Jednostka wg opinii użytkowników jest niezawodna i trwała oraz lubi LPG.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów Tiptronic nie posiada finezji, jest to stara mocna konstrukcja dość ospała w trybie D, tryb sportowy S zmienia zupełnie charakterystykę pracy silnika i skrzyni biegów, sprawiając jakby samochód ważył pół tony mniej. Tryb S zwiększa spalanie jednostki, jednak radości którą sprawia nie kupisz za żadne pieniądze..
5,0
Układ jezdny
To prawda, że S-ka jest twardsza niż klasyczne A6 C5, jednak sportowy charakter samochodu, większa masa jednostki napędowej, większe obciążenia podzespołów w trakcie jazdy i hamowania nie pozostawiły marce pola manewru. Samochód na zakrętach jest jak przyklejony do drogi a napęd quattro sprawia poczucie pewności prowadzenia w każdej niemal sytuacji (prócz gołoledzi). ;)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest na bardzo wysokim poziomie, dodatkowo (sprawny) parktronic ułatwia parkowanie. W mojej S-ce jest chyba wszystko co być mogło w 2003 roku w aucie klasy wyższej, nie mogę zatem złego słowa powiedzieć na temat braku komfortu.
5,0
Ergonomia
Samochód jest z początków XXI w. jednak wszystko jest tam gdzie być powinno. Sterowanie klimatronikiem powinno być umiejscowione delikatnie wyżej. Poza tym bez uwag.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duży silnik sprawia, że nawiewy po dwóch minutach zaczynają dmuchać ciepłe powietrze, szyby nie mają tendencji do parowania. Na tej płaszczyźnie brak jakichkolwiek zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
6-tka jest stosunkowo duża i zapewnia mojej rodzinie 2+2 wystarczającą przestrzeń. Miejsca na bagaże również nie brakuje.
3,0
Wyciszenie
Sportowy układ wydechowy założony przez Niemca jest chyba zbyt sportowy. Uwielbiam gang V8 jednak przy niższych prędkościach zbyt ostentacyjnie warczy ujawniając co jest pod maską. Przy wyższych prędkościach wydech milknie jednak z racji na wiek uszczelek szum wiatru jest słyszalny.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Audi S6 nie jest tanie w eksploatacji jak 2.4 V6, jednak kupując S-kę nie zakładałem nadmiernego oszczędzania. Każda naprawa jest droższa niż w typowo cywilnych wersjach Audi z tych lat produkcji. Zasilanie LPG sprawia, że jeździsz taniej, jednak koszt dobrej instalacji oscyluje w granicach 4-5 K.
4,0
Stosunek jakość/cena
Porównując inne pojazdy z początku XXI wieku nie mamy się czego wstydzić. Materiały wykończeniowe są bardzo dobrej jakości i nie widać po nich zużycia nawet po tylu latach eksploatacji. Deska rozdzielcza, skóra i Alcantara w nienagannej kondycji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Środkowy wyświetlacz pomiędzy zegarami gubi piksele jak w każdej A6/S6, parktronik czasem lubi się zawiesić więc trzeba uważać podczas parkowania. Wyciek spod pokryw zaworów wraz z wymianą cewek oraz uszczelnienie chłodnicy oleju to spory wydatek który należy ponieść w przypadku wycieku płynu chłodniczego i oleju. Mnie naprawa wyniosła 2k.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek poważniejszych usterek.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 4.2 V8 340KM 250kW
[l/100km]