Przeniesienie napędu
: Silnik i napęd Quattro typu TorSen
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: wahacze przód
4,0
Całokształt
Nie ma ideałów, szczególnie auta pasującego każdemu. Chciałem kupić funkcjonalne kombi z silnikiem V8, które przyspiesza do 100 w poniżej 6 sekund, do tego jego utrzymanie nie będzie kosztować fortuny. To auto jest dla mnie optymalne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Co prawda nie brzmi jak V8 z muscle car'a lub AMG, ale póki co zrezygnowałem z zakładania głośniejszego wydechu. Ponad 300Nm osiąganych tylko z pojemności - bez żadnego opóźnienia z turbiny - w przedziale 1500-7000 obrotów. Do tego silnik dobrze znosi LPG.
4,0
Skrzynia biegów
Trudno ocenić pracę skrzyni w aucie używanym - w takim aucie mogła mieć ciężki żywot - niektóre biegi nie wchodzą idealnie. Do tego wolałbym, żeby 6-ty bieg był nadbiegiem.
5,0
Układ jezdny
Po kupnie nie czułem, że wahacze na przodzie są do wymiany. Po wymianie auto jedzie jak po sznurku.
Komfort
5,0
Widoczność
Duża powierzchnia szyb, optymalne lusterka z automatycznym ściemnianiem przy oślepianiu.
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wg mnie mogłaby chodzić trochę ciszej. W autach bez webasto V8 późno oddaje ciepło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 2 metry i mogę usiąść na tylnej kanapie za przednim fotelem ustawionym dla siebie.
5,0
Wyciszenie
Jest tak cicho, że hałas generuje wentylacja ;) Poza tym wolałbym bardziej wyrazisty układ wydechowy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie koszty paliwa, sporo elementów ze zwykłych Audi A6. Trochę droższe elementy mechaniczne.
Od razu po kupnie do wymiany: wkłady lusterek (uszkodzone wiązki do fotochromu), silnik tylnej wycieraczki (standard w kombi), poduszki pod silnikiem. Później wymieniony wiatraczek nawiewu (zaczął ćwierkać). Niedawno parktronik zaczął sygnalizować błąd - pewnie jeden z czujników lub przewody - ale ciągle działa.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od razu po kupnie wszystkie wahacze z przodu - standardowy problem - zobaczymy ile wytrzymają dobre (i dosyć drogie) zamienniki. Później ubytek płynu chłodniczego - wymieniony króciec z tyłu silnika - plastikowy element.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 4.2 V8 340KM 250kW
[l/100km]