Najbardziej diabelski samochód jaki kiedykolwiek posiadałem.. (prawdziwy smok w owczej skórze)
Wrażenia
5,0
Silnik
Ogromny potencjał drzemiący pod tą niepozorną aluminiową maską potrafi zaskoczyć niejednego kierowce któremu wydaje się, że widział już wszystko. Osobiście przejechałem setki tysięcy kilometrów z czego połowę w samochodach z silnikami V8, jednak pierwsze wyprzedzanie za sterem RS6 C5 było dla mnie jak uderzenie Tysona. Ogromne przyspieszenie nagle wbija Cię w siedzenie z taką siłą, że zapominasz oddychać.. V8 BiTurbo nie musi wkręcać się na obroty, ono startuje z maksymalną mocą praktycznie od zera.
4,0
Skrzynia biegów
Tiptronic daje radę, nie jest to może skrzynia z zacięciem sportowym, jednak wg danych katalogowych pozwala RS rozpędzić się do setki w 4,7s. Nie jest to chyba słaby wynik jak na kombi..
2,0
Układ jezdny
Mój egzemplarz wyposażony w DRC daje pierwsze oznaki zużycia zawieszenia (niewielkie wycieki na 2 amortyzatorach). W Polsce ponoć ciężko znaleźć specjalistę od DRC a ceny kpl. nowych amortyzatorów i pomp DRC Yamaha które należałoby wymienić z uwagi na korozję oscylują w granicach dobrze utrzymanej Audi C5 z silnikiem 2,4. Pozostaje mi: A-regeneracja i serwis wszystkich podzespołów zawieszenia.. B-odłożenie DRC na półkę i przejście na oryginalne amortyzatory RS6. Czas wskaże mi odpowiednią drogę.
4,0
Karoseria
Poszerzane nadkola, niższe zawieszenie, wloty powietrza w zderzakach, ogromne tarcze hamulcowe i dobrze dobrane felgi sprawiają, że 15-letnie dziś auto potrafi wyglądać zjawiskowo. Przykuwa ono jednak wzrok wprawnego obserwatora, wiedzącego o wilczej naturze naszego poczciwego kombi. Dodać należy, że wszystkie z wymienionych "smaczków" kosztują krocie i jest ich na rynku jak na lekarstwo. Jakakolwiek kolizja może sprawić, że z powodu braku dostępności części karoserii nasza RS6 może pozostać na "kołkach" przez wiele miesięcy.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w A6 C5- bez uwag
5,0
Ergonomia
Ergonomia podobna jak w każdym innym Audi C5 z systemem Audi Navigation Plus (zbyt nisko panel climatronic). Poza tym bez uwag.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje prawie natychmiast i chłodzi bez zarzutów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 osobowa rodzina i pół garderoby mieszczą się bez problemów.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest idealne. Przy 140km/h można prowadzić cichą rozmowę. A przy 200 nie wiem, bo nikt nic nie mówi. ;)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
RS6 z natury posiada wysoki apetyt na Pb98, poza tym każda wizyta w serwisie może sprawić, że będziecie lżejsi o kilka tys. zł. Warto więc szukać RS-ki z pewnego źródła z aktualną historią serwisową.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód 15-letni z wszelkimi zaletami i wadami za 50000 zł.
Dla jednych idiotyzm, dla innych okazja..
Z uwagi, że chodzę swoimi ścieżkami (niekoniecznie racjonalnymi) wybrałem RS6 C5
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podciśnienie w układzie hamulcowym (pęknięty eżektor).
Uszkodzona tylna wycieraczka.
Wybite zawieszenie (przód).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
DRC - j.w.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.2 V8 biturbo 450KM 331kW
[l/100km]