Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C5 Avant

Remix, 5 lat temu
Silnik 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 327 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Audi A6 C5 Avant 2.5 V6 TDI 180KM 132kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,43
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : W zimę będziesz kozakiem nic cie nie zatrzyma. Nawet na słabych oponach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Wymiana rozrządu i hydraulika. Mało kto sprzeda z ledwo co wymienionymi tymi czesciami.
4,0
Całokształt
Kupiłem w Niemczech i miał 300 tys km. I to prawda każde 2,5 TDI ma wałki i popychacze do wymiany nie przez odme, a przez lania złych olei. Powyżej 5w40 zabija ten silnik a 10w40 to już masakra. Musi mieć co 12 tys nowy olej i filtr. Boli również wymiana rozrządu na start 1100zł + 500zł robota. Ale w tym to jest wszystko nawet pasek, termostat i rolki boczne. Jak je doliczymy do innych rozrządów to, aż takiej różnicy nie ma. Od razu po kupnie włożyłem 6 tys zł. Rozrząd, komplet hydrauliki, świece, filtry, uszczelki, regeneracja alter i rozrusznika to dla siebie bo potem ciężkie dojście, regeneracja wszystkich zacisków, nowe klocki, płyny i oleje. Ale też swap hamulców z A8 i odnowienie wnętrza w tym licznik z komputerem. Teraz zawieszenie przednie padło 450zł za 4 wahacze górne + 2 łączniki Febi. Tego LMF nie kupuję bo przereklamowane. Ale wsiadam i jadę. W parę dni zrobił 3000 km. I się nawet nie spocił. Odpala jak nowy. Nic nie dymi nawet pod obciążeniem. No i Quattro coś dodać? Wyciągałem busa z towarem przez błotną drogę. Obroty jakie mu dawałem, żeby jechał to UWAGA : 1,300 :) nawet nie czuł, że ciągnę coś. A miałem opony na śmietnik z tyłu. Teraz nówki będzie frajda. Polecam z manualem 6 bieg ponieważ jeden olej wchodzi do 3 rzeczy (torsen-skrzynia-układ jakiś tam) A w automacie często tylko zmieniają w skrzyni bo zapominają o tych innych komorach i jeszcze jest tam filtr. Mi nie pali dużo. Średnio 7,3L a Na trasie zejdzie do 6,5L a nawet mniej a z przyczepą kempingową 4,5m 8,5L ale jak depczemy po miescie to 10L Na lato i korki ściągajcie osłone silnika ponieważ jest duża temperatura i topi pompe (elektronike). Pozdrawiam
Wrażenia
4,0
Silnik
Głośno chodzą niektóre wersje jak mój np AKE
5,0
Skrzynia biegów
6 Bieg tylko manual i tempomat
5,0
Układ jezdny
Quattro ! 10 gwiazdek! Pamiętać o zmianie oleju w nim na taki co z fabryki wyjechał
4,0
Karoseria
Nadkole
Komfort
5,0
Widoczność
Cofanie gorzej bo jest długi a jeszcze hak
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak szyby są zaparowane to szybko je wysuszy. Dobrze działa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca. Nawet 185cm z tyłu ma miejsce na nogi
5,0
Wyciszenie
Podoba mi się
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duże mimo wszystko, ale jak porobimy to możemy jechać 5000 km w tydzień
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę napadało miedzy szybe a drzwi z tyłu i samo się okno otwierało. (Jak był kluczyk w stacyjce) Mokra była wtyczka w drzwiach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Hydraulika! Musi być zrobiona i zalewać 5w30/40 max co 12 tys km. Wycieczka ze Szczecina do Londynu i od Londynu do Szczecina z przyczepą. Nic się nie stało. Nawet żarówka się nie przepaliła.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 TDI 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A6 C5 Avant