Przeniesienie napędu
: W zimę będziesz kozakiem nic cie nie zatrzyma. Nawet na słabych oponach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Wymiana rozrządu i hydraulika. Mało kto sprzeda z ledwo co wymienionymi tymi czesciami.
4,0
Całokształt
Kupiłem w Niemczech i miał 300 tys km. I to prawda każde 2,5 TDI ma wałki i popychacze do wymiany nie przez odme, a przez lania złych olei. Powyżej 5w40 zabija ten silnik a 10w40 to już masakra. Musi mieć co 12 tys nowy olej i filtr. Boli również wymiana rozrządu na start 1100zł + 500zł robota. Ale w tym to jest wszystko nawet pasek, termostat i rolki boczne. Jak je doliczymy do innych rozrządów to, aż takiej różnicy nie ma. Od razu po kupnie włożyłem 6 tys zł. Rozrząd, komplet hydrauliki, świece, filtry, uszczelki, regeneracja alter i rozrusznika to dla siebie bo potem ciężkie dojście, regeneracja wszystkich zacisków, nowe klocki, płyny i oleje. Ale też swap hamulców z A8 i odnowienie wnętrza w tym licznik z komputerem. Teraz zawieszenie przednie padło 450zł za 4 wahacze górne + 2 łączniki Febi. Tego LMF nie kupuję bo przereklamowane. Ale wsiadam i jadę. W parę dni zrobił 3000 km. I się nawet nie spocił. Odpala jak nowy. Nic nie dymi nawet pod obciążeniem. No i Quattro coś dodać? Wyciągałem busa z towarem przez błotną drogę. Obroty jakie mu dawałem, żeby jechał to UWAGA : 1,300 :) nawet nie czuł, że ciągnę coś. A miałem opony na śmietnik z tyłu. Teraz nówki będzie frajda. Polecam z manualem 6 bieg ponieważ jeden olej wchodzi do 3 rzeczy (torsen-skrzynia-układ jakiś tam) A w automacie często tylko zmieniają w skrzyni bo zapominają o tych innych komorach i jeszcze jest tam filtr. Mi nie pali dużo. Średnio 7,3L a Na trasie zejdzie do 6,5L a nawet mniej a z przyczepą kempingową 4,5m 8,5L ale jak depczemy po miescie to 10L Na lato i korki ściągajcie osłone silnika ponieważ jest duża temperatura i topi pompe (elektronike). Pozdrawiam
Wrażenia
4,0
Silnik
Głośno chodzą niektóre wersje jak mój np AKE
5,0
Skrzynia biegów
6 Bieg tylko manual i tempomat
5,0
Układ jezdny
Quattro ! 10 gwiazdek! Pamiętać o zmianie oleju w nim na taki co z fabryki wyjechał
4,0
Karoseria
Nadkole
Komfort
5,0
Widoczność
Cofanie gorzej bo jest długi a jeszcze hak
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak szyby są zaparowane to szybko je wysuszy. Dobrze działa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca. Nawet 185cm z tyłu ma miejsce na nogi
5,0
Wyciszenie
Podoba mi się
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duże mimo wszystko, ale jak porobimy to możemy jechać 5000 km w tydzień
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę napadało miedzy szybe a drzwi z tyłu i samo się okno otwierało. (Jak był kluczyk w stacyjce) Mokra była wtyczka w drzwiach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Hydraulika! Musi być zrobiona i zalewać 5w30/40 max co 12 tys km. Wycieczka ze Szczecina do Londynu i od Londynu do Szczecina z przyczepą. Nic się nie stało. Nawet żarówka się nie przepaliła.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
[l/100km]