Przeniesienie napędu
: Była kiedyś taka stara reklama Audi.
\"Dzisiaj przyszła zima. Hurra!\" - i to najlepiej oddaje zalety napędu quattro :-)
4,0
Całokształt
Byłoby doskonałe, gdyby nie duże spalanie w mieście, ale taki urok dużego diesla - na krótkich odcinkach w mieście ciężko go dogrzać, więc spalanie nierzadko przekracza 14l z automatem i quattro.
Wrażenia
4,0
Silnik
No cóż, to tylko diesel i to w dodatku nie CR. Na szczęście V6, więc tragedii nie ma. Po rozgrzaniu robi się nawet przyjemny a przy dynamicznej jeździe jest nawet dużo cichszy od benzyniaka z racji tego, że kręci mniej obrotów.
5,0
Skrzynia biegów
Automatyczna, 5-biegowa skrzynia tiptronic (5HP19) działa bez zarzutu, szkoda tylko, że nie jest 6-biegowa. Koniecznie należy wymienić olej, filtr i uszczelkę (tylko oryginał) po zakupie, jeśli nie mamy absolutnej pewności, że olej był w miarę niedawno wymieniany, a w zamian za to skrzynia odwdzięczy się kulturalna i bezawaryjną pracą.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się doskonale, choć na Wrocławskie dziury czasem jest, jak dla mnie, za twardy. Mam wersję obniżoną fabrycznie o 30mm.
Komfort
5,0
Widoczność
Mam wersję Avant z kamerą cofania, która włącza się automatycznie i przełącza fabryczną nawigację na widok z kamery, więc naprawdę rewelacja.
4,0
Ergonomia
Wszystko, co potrzebne, jest pod ręką. Na upartego można się przyczepić do szyby od zegarów, która się często kurzy ze względu na kąt pochylenia. Mógłby być jeszcze jeden uchwyt na kubek z przodu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja z automatyczną, dwustrefową klimatyzacją oraz solar dachem i ogrzewaniem postojowym to coś, co tygryski lubią najbardziej. Latem samo się wentyluje, zimą ustawiam sobie ogrzewanie na konkretną godzinę i przychodzę do rozgrzanego, cieplutkiego samochodu nawet, jeśli jest -30 stopni :-)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez zarzutów. lecz z tyłu (jak na limuzynę klasy średniej premium) jest trochę za mało miejsca. Dużo lepiej prezentuje się Skoda Superb II.
4,0
Wyciszenie
Jest całkiem dobrze, choć tutaj inżynierowie mogli się trochę bardziej postarać
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście na krótkich odcinkach pali, jak smok - potrafi wciągnąć 14-15 litrów we Wrocławskich korkach przy spokojnej jeździe. Taka jest cena quattro i automatu, jednak komfort jazdy rekompensuje to całkowicie.
Zawieszenie, silnik (BAU z poprawioną hydrauliką, uchodzący za niezniszczalny) i inne podzespoły działają bez zarzutu, jednak trzeba pamiętać o regularnym serwisowaniu - oleje, płyny, zawieszenie.
Jak na razie przez ponad rok i ok. 13 tys. km oprócz wymiany oleju i filtórw w silniku i skrzyni wymieniłem tylko gumową osłonę przegubu - koszt 120 zł osłona (ASO), 100 zł wymiana.
5,0
Stosunek jakość/cena
Póki co, to najlepsze moje auto do tej pory i jakościowo jest super. Cena, jak na tą jakość też przyzwoita.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bezawaryjne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie bezawaryjne
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
[l/100km]