Przeniesienie napędu
: Quattro by Audi, nie trzeba komentować.
5,0
Całokształt
Jak ktoś lubi duże auta, które potrafią pojechać szybko, a jednocześnie ekonomicznie kiedy trzeba (oba nie jednocześnie) to auto akurat dla niego. Auto stworzone do wypadów za miasto ze znajomymi. Narty, windsurfing wszystko wejdzie i podróżuje się w luksusie. Na dodatek niema ładniejszego combi niż Audi:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Co tu dużo mówić V6 to V6 i na elastyczność ani na kulturę pracy nie ma co narzekać. Auto jak trzeba potrafi się zebrać, szczególnie powyżej 1600 obrotów na minutę.
5,0
Skrzynia biegów
6 to coś wspaniałego. Nigdy więcej pięciobegówki:) Przydaje się na trasie jak nic, duży wpływ na spalanie i głośność pracy silnika. Długość biegów znakomita. Nie za długie nie za krótkie.
5,0
Układ jezdny
Quattro w wykonaniu Audi marka jakich mało. Nie ma się do czego przyczepić. Jeździ świetnie zarówno latem jak i zimą. Zimą szczególnie, żadnych problemów z szybkim ruszeniem na śliskim jak np. wyjeżdżanie z podporządkowanych jest bardzo przydatne. Nie wspominając już o bezproblemowym wyjeżdżaniu z zasypanych parkingów:)
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma się do czego przyczepić.
5,0
Ergonomia
Wszystko znajduję się tam gdzie powinno być. Miejsca dużo każdy znajdzie sobie dobrą pozycje za kierownicę dzięki wszędobylskim regulacjom:)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa perfekcyjnie nawet w upalne dni pozwalając na nieco ochłody. Jedyny minus to nawiew na przednia szybę. jest nieco za mały, przez co szyba odparowywuje od środka a nie na całej powierzchni, jednak mimo to następuje to bardzo szybko. Przydałby się też nadmuch w drzwiach na boczne szyby co już jest w modelu A6 C6 ale chyba za dużo wymagam. Ogólnie oceniłbym na 4,5/5.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo, dużo, dużo... Mam 193 wzrostu i ogromną przestrzeń nad głową więc chyba każdy się zmieści:)
5,0
Wyciszenie
Na zewnątrz głośno pracujące V6 a w środku naprawdę cicho, tylko miły szmer silnika. Do 170 km/h jest naprawdę cicho (zalezy to od wiatru nawierzchni etc) ale w autach tej klasy dobre wyciszenie to standard.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po tych samych zaletach tu już trochę gorzej. 2.5 TDI jest dieslem starszej generacji i ze spalaniem bywa różnie szczególnie w warunkach miejskich. Dodatkowo napęd Quattro zwiększa spalanie, ale zawsze jest coś za coś. Jadać ekonomicznie w trasie (ok 100 i 70 na wioskach - cały czas na 6 bieg, trochę wyprzedzań czy hamowań) spokojnie udaje mi się zajść do 5,8. Średnio trasa plus miasto wychodzi 8-9 ale na krótkich odcinkach w mieście zimą zdarzało się mu wypić i 13.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest droższe od aut podobnej wielkości jak Mondeo czy Vectra i w podobnej cenie co BMW serii 5, jednak wykończenie bije konkurencje na głowę. BMW serii 5 może poszczycić się jedynie lepszym silnikiem, jednak brak mu 6-biegowej skrzyni co nieco ogranicza te silniki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżdżę rok i nic, ale to nic się nie popsuło, poprzedni właściciel też nie narzekał, ale może to przez to że auto do dzisiaj jest regularnie serwisowane w ASO.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeżdżę rok i nic, ale to nic się nie popsuło, poprzedni właściciel też nie narzekał, ale może to przez to że auto do dzisiaj jest regularnie serwisowane w ASO.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
[l/100km]