Układ hamulcowy
: Doskonałe hamulce - fabrycznie zamontowany system hamulcowy z Audi A6 Allroad, o większej masie (tarcze z przodu o średnicy 321 mm) - samochód hamuje doskonale.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: padł po 3 latach prawy przegub (około 500 zł z robotą)
Silnik
: przepływomierz - wymieniony zaraz po zakupie (390 zł)
Układ elektryczny
: wentylator na chłodnicy klimatyzacji (800 zł)
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.5 TDI V6 to jest optymalny silnik do tego samochodu. Miałem okazje jeździć dla porównania 2.4 beznyną oraz 1.9 TDI 130 KM. Z tej trójki bez wahania wybrałbym ponownie 2.5 TDI. Silnik 1.9 TDI jest stanowczo za słaby, a spalanie tylko niewiele mniejsze przy skrzyni biegów Multitronic (różnica wynosiła niecały 1 litr na 100 km). Elastyczność silnika 2.5 V6 to po prostu ideał. Narzekania ludzi na awaryjność silnika wynikają z zafałszowanych przebiegów, często z 305 - 400 tys km skręcony do 150 tys km. Wtedy okazuje się, że trzeba robić remont silnika. Poza tym nie jest to samochód dla skner tankujących olej opałowy lub ropę kiepskiej jakości - wtedy psuje się pompa. Przez cały czas eksploatacji (4 lata) tankuję na Shellu i nie mam żadnych problemów.
5,0
Skrzynia biegów
W roku 2006 , gdy kupowałem to auto słyszałem liczne narzekania, że skrzynia Multitronic jest bardzo awaryjna. Okazało się, że to bzdury - przez 4 lata wymieniłem jedynie olej w skrzyni i to wszystko (koszt 280 zł). Za to przyjemność prowadzenia, płynność jazdy oraz oszczędność paliwa na najwyższym poziomie. Polecam tę skrzynię biegów, zwłaszcza do 2.5 TDI.
4,0
Układ jezdny
Precyzyjny układ kierowniczy i dobrze zestrojone zawieszenie powodują, że Audi A6 jeździ się bardzo pewnie. Ważne, żeby samochód nie był po wypadku - ciężko będzie wszystko naprawić porządnie, bez sporych kosztów.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Wygodne fotele (w moim Audi wersja foteli - sport), dobra pozycja za kierownicą, wystarczająco duży bagażnik.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dość dużo miejsca, aczkolwiek w Mercedesie E jest go więcej. bagażnik średniej wielkości - dla rodziny wystarczy, do prowadzenia biznesu może już niekoniecznie.
5,0
Wyciszenie
Auto bez naprawy powypadkowej powinno być bardzo ciche (fabryczne wyciszenie jest bardzo dobre).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa: trasa - 7 do 8 l/100 km, miasto - 9 do 10 l/100 km. Ceny napraw przez 4 lata to łącznie jakieś 7 tys zł. Najdroższa naprawa to wymiana rozrządu (którą robię zawsze kupując samochód używany z paskiem rozrządu) - 1000 zł, za elementy rozrządu (2 paski) wraz z paskami wielorowkowymi, pompą wody, tłumikiem drgań, napinaczem, rolkami itp; części: Contitech, Ruville, żadna chińszczyzna; robocizna 500 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu to 58 tys zł (rocznik 2003 kupowany w roku 2006) za samochód bez żadnej naprawy lakierniczej, z przebiegiem rzędu 150 tys km. Roczny spadek wartości to około 5 tys zł, ubezpieczenie średnio 2500 zł rocznie (malejące), naprawy poniżej 2000 rocznie. Paliwo to około 450 zł na miesiąc (zależy od przebiegów).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 TDI 163KM 120kW
[l/100km]