Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C5 Avant

Barti, 11 lat temu
Silnik 2.5 V6 TDI 150KM 110kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 34 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Audi A6 C5 Avant 2.5 V6 TDI 150KM 110kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Odporność na korozję, sztywność nadwozia, rewelacyjne materiały we wnątrz.
4,0
Całokształt
Super samochód ale nie dla ludzi z \"chudym\" portfelem i nie mających pojęcia o mechanice. Łatwo narobić kosztów u pseudo-speców. Szukać tylko egzemplarzy z udokumentowanym przebiegiem co uchroni przed wydatkami. Te samochody mają już swoje lata i przebiegi więc trzeba się liczyć, że coś do zrobienia zawsze będzie. Duża liczba części w przyzwoitych cenach tylko fachowców brak a dobry serwis (nie koniecznie aso)jest niestety drogi -ale tylko taki polecam
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny, przy delikatnym traktowaniu spalanie trasa 6.5 miasto 8l przy ciężkiej nodze powyżej 10. Jak na 15 letnie auto mało awaryjny. Moje auto ma 336tys km i po za pompą wtryskową i regeneracja turbiny nic się nie działo. Wałki jak nowe bo olej wymieniany co 10 tys km. Większość tych samochodów w PL ma przebiegu rzedu 500 tys i dlatego mit o ich awaryjności. Kultura pracy już tak nie powala z nóg jak dzisiejsze auta diesla na CR dlatego tylko 4.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 6 super dobrane przełożenia, choć 6-stki na naszych drogach używa się rzadko. Pracuje bardzo precyzyjnie.
3,0
Układ jezdny
Dosyć ospały układ kierowniczy ale da się precyzyjnie prowadzić. Zawieszenie dosyć sztywne a przy tym komfortowe jak na limuzynę przystało. Bardzo dobra średnica zawracania jak na pojazd przednionapędowy. Mało trwałe przednie zawieszenie szczególnie górne wahacze ale przy dobrej jakości zamienników potrafi wytrzymać znaczne przebiegi. Całkiem dobre hamulce ale częsta usterka to awaria elektroniki pompy abs - naprawa prosta i mało kosztowna (wystarczy przylutować masę)
Komfort
5,0
Widoczność
Mimo obłej linii nadwozia łatwo wyczuć punkty skrajne. Atermiczne szyby w standardzie chronia wnętrze przed nadmiernym nagrzaniem na słońcu. Bardzo dobre soczewkowe reflektory w nocy robią swoje.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki na swoim miejscu. Bardzo wygodne fotele w wersji z kubełkami. Kierownica jak i fotele mają pełny zakres regulacji. Nie fortunną dźwignie od el. regulacji lusterek łatwo uszkodzić - złamać ale pasuje z innych aut grupy więc można kupić tanio w zamienniku i przełożyć. Na uwagę zasługują pojemne schowki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawet w dieslu przy dużych mrozach nie marzniemy a w lecie pełen zakres regulacji dzięki klimatronik. Bardzo fajnie umieszczony filtr p. pyłkowy - czyli szybka i nie skomplikowana wymiana.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wnętrze bardzo obszerne. Wygodnie mogą podróżować 4 osoby. Bagażnik na tle konkurencji wygląda już nieco gorzej i brak w nim zaczepów np. na reklamówki z zakupami. Za to są praktyczne schowki i gniazdo zapalniczki.
5,0
Wyciszenie
Rewelacyjnie wygłuszone wnętrze, jest bardzo cicho i dzięki czemu nie czuć prędkości. Nie słychać ani silnika ani pracy zawieszenia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto drogie w utrzymaniu, nie toleruje tanich zamienników, przeglądy co 30 tys km to pomyłka. Olej i filtry lepiej zmieniać co 10 -15 tys. km. Warto pamiętać o odmie która po latach eksploatacji może być nie drożna doprowadzając do przyspieszonego zużycia ukł. rozrządu. Spalanie zadowalające jak na tak duży i ciężki samochód. Dosyć wysokie koszty serwisu powodują, że na naszych drogach jeździ sporo zaniedbanych i sfatygowanych egzemplarzy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze niewiele jest aut o takim prestiżu wyglądzie. Bardzo trwałe i odporne nadwozie na korozje. Rewelacyjne wykończenie wnętrza, nie ma mowy o skrzypieniu rypieniu itp. Do 500 tys praktycznie nie wiele się wnętrze zużywa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Całe wyposażenie elektryczne u mnie działa pomimo dużego wieku i przebiegu nic się nie dzieje.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. Warto pilnować odmy i regularnych wymian oleju wtedy mamy spokój z wałkami. 2. Pompa vp44 nie taka straszna często pada elektronika wtedy pomaga wymiana tranzystora za 3 zł i auto nadal śmiga. Niestety potrafi się zużyć wtedy zostaje regeneracja ale to bolączka wszystkich diesli 3 Awarie ukł. ABS

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 TDI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A6 C5 Avant