Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C5 Avant

Klodex, 5 lat temu
Silnik 1.9 TDI 130KM 96kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 311 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A6 C5 Avant 1.9 TDI 130KM 96kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,64
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamika silnika 1.9 TDI 130KM.
5,0
Całokształt
Solidny samochód pozwalający na odbywanie długich podróży w bardzo komfortowych warunkach. Dodatkowym atutem jest nadwozie "Avant", które dzięki pokaźnej pojemności bagażnika umożliwia nam zapakowanie naprawdę wielu rzeczy co jest szczególnie ważne przy organizowaniu 4-osobowego wyjazdu. Po roku czasu użytkowania mogę śmiało powiedzieć, iż auto cechuje się wysokim stopniem niezawodności co jest również zasługą prowadzenia od nowości prawidłowego serwisu przez poprzedniego właściciela. Silnik 1.9TDI o mocy 130KM z pozoru nie wygląda na dynamiczny względem takiego samochodu jednakże auto zachowuje się nad wyraz dynamicznie pozwalając nam na chociażby sprawne wykonywanie manewru wyprzedzania. Skrzynia biegów w moim egzemplarzu to 5-stopniowa, manualna przekładnia, która jest praktycznie bezobsługowa, a przy jeździe w trasie zbytnio nie odczuwa się potrzeby posiadania szóstego biegu. Spalanie jest bardzo dobre jak na samochód o takich gabarytach co można śmiało zaliczyć do atutów. Jedynie po 15 latach pojawiły się drobne ogniska korozji przy przednich drzwiach zarówno od strony kierowcy jak i pasażera lecz to jest rzecz w pełni normalna przy takim wieku. Samochód jest bardzo dobrym wyborem dla osoby, która ceni sobie wysoki komfort podróży oraz niezawodność przy zachowaniu jednocześnie niezbyt wysokich kosztów utrzymania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik to słynna jednostka 1.9 TDI o oznaczeniu AWX i mocy 130KM. Motor ten charakteryzuje się naprawdę dobrą dynamiką w trakcie napędzania "A-szóstki" co stanowi miłe zaskoczenie dla kierowcy. Do jazdy bez nadmiernych szaleństw moc w zupełności wystarcza, nawet przy podróżowaniu z czterema osobami i pełnym bagażem. Ponadto apetyt na paliwo nie jest wygórowany, wręcz powiedziałbym, że przy płynnej jeździe można osiągnąć bardzo dobry wynik jak na samochód tego typu. Charakterystyka pracy silnika jest zadowalająca.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów w moim przypadku jest przekładnią manualną o 5 przełożeniach. Jest dobrze zestrojona co pozwala na dość elastyczną jazdę. W dodatku przełożenia są dość długie dzięki czemu w trasie nie odczuwamy nadmiernej potrzeby posiadania szóstego biegu. Przy aktualnym przebiegu wynoszącym 311 tyś. km. biegi nadal wchodzą prawidłowo, sporadycznie pojawia się haczenie przy załączaniu pierwszego biegu jednakże nie jest to kwestia problematyczna. Generalnie skrzynia nie sprawia żadnych problemów.
4,0
Układ jezdny
Trwałość zawieszenia jest dobra. Wbrew powszechnym opiniom na temat wielowahaczowego zawieszenia nigdy nie miałem żadnego problemu. Auto prowadzi się bardzo dobrze zarówno w zakrętach jak i przy większych prędkościach autostradowych. Zawieszenie jest zestrojone bardzo miękko dzięki czemu w trakcie jazdy mamy zapewnioną świetną amortyzację. Trzeba jedynie uważać przy pokonywaniu progów zwalniających bądź przy zjeżdżaniu z krawężników na to by nadmiernie "nie rozbujać nadwozia" jednakże nie jest to rzecz problematyczna. Jedynie średnica zawracania mogłaby być nieco mniejsza.
4,0
Karoseria
Audi A6C5 w nadwoziu Avant ma ładną linię nadwozia, która do dzisiaj jest całkiem atrakcyjna. Podatność na korozję nie jest wysoka dzięki czemu po 15 latach pojawiły się jedynie małe ogniska korozji na przednich drzwiach kierowcy i pasażera. Generalnie nie ma się do czego zbytnio przyczepić.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak większych uwag.
5,0
Ergonomia
Ergonomia również na wysokim poziomie. Usytuowanie wszystkich przycisków oraz pozycja za kierownicą są bardzo dobre. Można się wygodnie rozsiąść w fotelu i jednocześnie mieć dogodny dostęp do wszystkich, najważniejszych przycisków i przełączników.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
System ogrzewania jak i klimatyzacji jest bardzo wydajny. Nie stanowi problemu ogrzanie samochodu w mroźne dni jak i również bezproblemowo w szybkim tempie schłodzimy wnętrze w trakcie upalnego lata. Automatyczna klimatyzacja radzi sobie bardzo dobrze, sprawnie kierując pracą dmuchawy i kierunkiem nadmuchu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarówno pasażerowie siedzący z przodu jak i z tyłu nie będą narzekać na brak przestrzeni. Spokojnie wysokie osoby mogą wygodnie rozsiąść się na przednich fotelach nie martwiąc się o to, że zabiorą przestrzeń pasażerom tylnej kanapy. Bagażnik również jest bardzo obszerny pozwalając nam na możliwość pakowania większych przedmiotów bez konieczności składania kanapy.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest na wysokim poziomie. Jazda z prędkościami autostradowymi pozwala nam na rozmowy bez unoszenia głosu oraz na słuchanie muzyki bez konieczności nadmiernego zwiększania głośności radia. Materiały użyte do wyciszenia kabiny skutecznie izolują większość hałasów otoczenia pozwalając nam na podróż w bardzo komfortowych warunkach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania nie są nadmiernie wysokie. Ceny części są w rozsądnej wysokości a niskie zużycie paliwa jest naprawdę miłym zaskoczeniem dla naszego portfela.
5,0
Stosunek jakość/cena
Warto troszkę dopłacić ze względu na markę. Dzięki temu otrzymujemy samochód, który jest naprawdę dobrze wykonany i jeśli tylko jest utrzymany w dobrym stanie technicznym to na pewno nie będziemy nim zawiedzeni ciesząc się kolejnymi kilometrami komfortowej jazdy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Audi A6C5 trapi typowy problem samochodów grupy VAG z tamtego okresu czasu. Jest to nadmierne łuszczenie się wielu elementów wnętrza z ich wykończenia. Jednakże dzięki dobremu dostępowi do nowych zamienników można w łatwy i tani sposób wymienić złuszczone elementy na nowe. Po 15 latach pojawia się skrzypienie niektórych elementów deski rozdzielczej ale to raczej rzecz normalna po takim okresie czasu. Generalnie wykonanie jest na dobrym poziomie i nie mam większych zastrzeżeń. Wnętrze jest solidne i jeśli tylko cały czas było utrzymywane w dobrym stanie nadal może wyglądać ładnie i świeżo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli tylko auto przez cały czas było regularnie serwisowane odwdzięczy się wysoką bezawaryjnością.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 74

Audi A6 C5 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Audi A6 C5 Avant