Po 4 latach użytkowania i przejechaniu 141 000 km nie mogę wystawić innej oceny za całokształt. Bardzo wygodny i doskonale wyposażony w system audio, średnio ekonomiczny, awaryjność - Audi czyli mało awaryjny ale jeśli już należy naprawić ceny części zamiennych boleśnie dotkliwe dla konta bankowego mimo kilkunastoletniego wieku, trwałość karoserii na korozję dobra, widoczna rdza na nadkolach i drzwiach, skrzynia biegów musiała być naprawiana/regeneracja (koszt 1200 zł). Silnik bez zarzutów. Sprzęgło - widziałem ale nigdy nie naprawiane. Bajki o "dwumasie" - wszystko zależy od techniki jazdy.
Informacja dla admina! Konfiguracja ! Brak możliwości wybrania opcji z 6 stopniową skrzynią biegów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najmocniejsza strona tego auta. Ani razu nie naprawiany. Przy przebiegu 316 tyś na najlepszym oleju bez wycieków. Dynamiczny. Jedyny problem to wymiana rozrządu - dodatkowe koszty i czas ponieważ mechanik musiał zdejmować przód pojazdu. Praktycznie bezobsługowy. Mógłby być bardziej ekonomiczny śr. spalanie w cyklu mieszanym 6,5 l.
3,0
Skrzynia biegów
Było by dobrze gdyby nie konieczność naprawy/regeneracji po 200 tys. km. Zaczęła głośniej pracować. Podobno wada modelu ... łożysko ataku. Przełożenie 6 biegów bardzo praktyczne. Przełączanie biegów doskonałe.
3,0
Układ jezdny
Wygodny wręcz komfortowy ale niestety .... delikatny i kosztowny w naprawie. Nasze polskie drogi mimo, że w coraz lepszym stanie znacznie skracają żywotność zawieszenia. W trzymaniu na drodze bardzo pewnie.
4,0
Karoseria
Przy 14 latach pojawiły się pierwsze oznaki korozji: nadkola i drzwi. Poza tym wszystko w najlepszym porządku.
Komfort
4,0
Widoczność
Samochód w wersji kombi dość dużych gabarytów. Czujniki parkowania pomocne przy cofaniu. Lusterka boczne i wsteczne nie dają pewności przy manewrach. Kwestia praktyki i można cieszyć się widokami.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką wykonane z bardzo dobrych materiałów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonała. Kompletny brak uwag. Latem chłodno, zimą ciepło. Układ klimatyzacji naprawiany, tzn. wymienione było sprzęgło przy kompresorze i udrażniany kanał odprowadzający wode, który po zatkaniu się doprowadził do zalewania wnętrza. Naprawa dość kłopotliwa ponieważ trzeba rozebrać tapicerkę + suszenie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodnie, komfortowo.
5,0
Wyciszenie
Doskonałe nawet przy dużych prędkościach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rzadko ale jak już to kosztownie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Audi po tylu latach nie ma już tej wartości co kiedyś. Sama marka straciła wiele. Wysoka jakość za normalną cenę z zastrzeżeniem jeśli trafi się na mało awaryjny egzemplarz.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awaria:
1. wycieraczki tylnej szyby (wada modelu) - do mechanizmu wycieraczki dostaje się woda. wymiana ok 200 zł.
2. kierownica wykonana z marnej jakości materiału - wymiana na skórzana ok 200 zł + koszt wymiany
3. przełącznik świateł - marna jakość materiału - wymiana ok 150 zł.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. skrzynia biegów - łożysko ataku - w efekcie regeneracji skrzyni 1200 zł.,
2. zawieszenie - przód - wielowahacz - koszt ok 1600 zł.
3. czujnik EGR - koszt ok. 500 zł.
4. rozrząd - dość kosztowna wymiana napinacza - ok. 500 zł (sam napinacz).
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 130KM 96kW
[l/100km]