Przeniesienie napędu
: Chyba jednak multitronic ;-)
5,0
Całokształt
Jeździłem w życiu kilkunastoma samochodami. Jedno z pierwszych to było Audi 80 z silnikiem diesla 1,6!!! Po wielu latach wróciłem do audi. Obecnie jeżdżę moją A6 dwa lata i przymierzam się do zmiany. Po przeanalizowaniu walorów i wad innych aut, nie mam specjalnie na co się przesiąść. Nawet nowsze A6 jest już z gorszymi silnikami. Zobaczymy może Q7 ;-).
Auto i tak zostawię w rodzinie, bo nie bardzo jest sens sprzedawać.
Polecam każdemu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Rzeczywiście kultura pracy silnika 1,9 pozostawia wiele do zyczenia. jest to jednostka napędowa sprzed paru lat. Mimo to jest kompletnie niezawodna. Jeździłem przy temperaturze -37 st. C. i przy +40. Własciwie silnik niezniszczalny.
5,0
Skrzynia biegów
Multitronic - wynalazek Audi skopiowany przez VW (DSG) i innych producentów. Komfort jazdy nie do porównania z żadną inną skrzynią. Szczególnie po Warszawie ;-)
5,0
Układ jezdny
Dobre opony i własciwie wszystko można z nim robić. Auto reaguje przewidywalnie. Przy włączonym ESP i ASR i po jego wyłaczeniu. Trzyma się doskonale drogi nawet przy bardzo duzych prędkościach.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w panoramicznym kinie ;-). Choć cofanie bez czujników chyba musi być trudne. Swoja drogą dałbym nobla wynalazcy czujników cofania ;-).
5,0
Ergonomia
Mam 194 cm wzrostu i wszystko w zasiegu ręki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko super. Automatyka działa bez zarzutu. Chłodzi gdy trzeba, grzeje gdy musi. Ustawiłem 2 lata temu 21 stopni w kabinie i nie dotykam się. Moje dzieci trochę narzekają, że w zimie tył auta jest niedogrzany. Być może, choć ja jeżdżę z przodu ;-).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeździły ze mną 4 słonie takie jak ja, w bagażniku wiozłem jeszcze kanapę rozkładaną i dalismy radę. Superwielkie auto.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 150km/h słychać szum. Bardzo dużo zależy od nawierzchni i od opon.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To bardzo populane auto, zatem części bez problemów. Wymieniałem przeguby, klocki i rozrząd. Ceny wogóle mnie nie zaskoczyły. Akceptowalne. Porównywalne ze skodą czy vw.
5,0
Stosunek jakość/cena
Długo go szukałem. Oczywiście w Niemczech. Kupiłem auto od dealera Audi w Sztutgardzie. Autem jeździła Pani Doktor w prywatnej Klinice. Nawet w aucie został zestaw pierwszej pomocy dla lekarza. Auto było leasingowane i zostało oddane w rozliczeniu za nowy po 3 latach eksploatacji.
Kosztowało ok. 2000EUR wiecej niz najtańsze na mobile.de. Miało 6 miesięcy gwarancji dealera z której zrezygnowałem (trudno jeździć do Niemiec na przeglądy ;)). Dostałem w zamian 1000EUR bonifikaty. Kupiłem auto z fakturą od dealera co spowodowało, że nie było żadnej dyskusji przy akcyzie. W komplecie dodatkowy komplet kół, dywaników itp.
Zatem , polecam zapłacić trochę więcej i mieć auto sprawdzone (mój nie był nigdzie lakierowny, nie miał żadnej obcierki itp).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniałem: klocki z tyłu, czujnik stopu, czujnik temp. płynu chłodniczergo, rozrząd, oba przeguby. Koło pasowe w sprężarce klimy. Oczywiście oleje.
To wszystko w przedziale przebiegu 75000-113000.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 130KM 96kW
[l/100km]