Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C5 Avant

Waldemar, 9 lat temu
Silnik 1.9 TDI 110KM 81kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 246 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Audi A6 C5 Avant 1.9 TDI 110KM 81kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Tak silnik i spalanie, pozytywnie, krąży opinia że to jest za słaby silnik do tego modelu. Nie wiem skąd się ta opinia wzięła? Może od posiadaczy aut wyeksploatowanych? Jeżdżących z przestawionym rozrządem o 1 ząbek? Zużytą turbiną? Nieszczelną i nie wyregulowaną pompa wtryskową? Pokonałem tym autem kilka razy trasy rzędu 2000 tyś. km w stronę Europy zachodniej, z pasażerami, z bagażami, i nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek musiał nawet zredukować. Owszem przyspieszenie będzie dość statyczne ale zadaną prędkość będziemy utrzymywać bez żadnych problemów. Polecam!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Pompa wtryskowa
Układ hamulcowy : Pompa hamulcowa
Układ elektryczny : Przepływomierz
4,0
Całokształt
Moja ocena. Zaraz po zakupie auta musimy być przygotowani na wydanie około 2.5 tyś zł w porywach do 4-6 tyś zł (mowa o tym pózniej) na przygotowanie auta do poprawnej eksploatacji. Po tym czynnościach możemy się cieszyć tanim, ekonomicznym samochodem. Takie są realia i musimy być tego świadom. Być może dlatego mówię o tak wysokich kosztach, gdyż dla mnie auto to moje oczko w głowie, służy mi do wyjazdów zagranicznych i dlatego nie mogę sobie pozwolić na zamienniki czy jakiekolwiek zaniedbania. Dlatego warto się zastanowić jakie będzie przeznaczenie auta i czy na pewno, Audi w tej konfiguracji ( z silnikiem diesla) będzie w pełni wykorzystane ( duża ilość km).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik fabrycznie 110km/235nm. Zaskakująco dobrze radzi sobie z autem, uzyskując niesamowity rezultat w stosunku masa pojazdu/spalanie.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzezen, przy 3rpm 150km/h takze na trasie sprawdza sie idealnie. Nic dodać nic ując.
5,0
Układ jezdny
Brak jakichkolwiek zastrzeżen.
Komfort
5,0
Widoczność
Dużo lepsza niż w A4 B5, lusterka większe, widać w nich dużo więcej, brak jakichkolwiek zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Auto jest przestronne, bagażnik ma solidne wykończenie, posiada ciekawe schowki w podłodze. Równomierny kształt bagażnika sprawią iż jest on bardzo funkcjonalny i pakowny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Układ klimatyzacji i ogrzewania działa bez najmniejszych zastrzeżeń. Oddzielna regulacja dla kierowcy i pasażera, choć w zasadzie jeszcze się nie przydała.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Za dużo tutaj nie trzeba pisac.
4,0
Wyciszenie
Pod maską znajdują sie diesel, który pojawił sie w autach w połowie lat 90 także cicho nie będzie. Charakterystyczny głos na zewnątrz, dla jednych przyjemny dla innych nie. W środku jest zaskakująco cicho
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kosz utrzymania mogą być różne, wiele zależy jakie się auto kupiło. Do podstawowych kosztów, które poniesiemy, po kupnie należy bezwzględnie zaliczyć: Rozrząd kompletny, napinacz paska wielorowkowego, rolka i pasek klimatyzacji (koszt oryginalnych części to około 1000zl), wymiana oleju z filtrami powietrza/oleju/klimatyzacji 300zł. Do dodatkowych kosztów można zaliczyć regeneracja alternatora 275 zł (podczas prac przy rozrządzie auto jest rozebrane i warto to zrobić), sprawdzenie i nabicie układu klimatyzacji 150zł. Klocki przód TWR 180zł, tył zamiennik 60zl. Dodatkowo pojedyncze elementy zawieszenia przedniego jak i tylnego. Poprawki blacharko - lakiernicze. Oczywiście do powyższych kwot należy dodać koszty robocizny. Tak wygląda normalna eksploatacja samochodu Audi A6 1.9 TDI AFN. W moim przypadku suma wszystkich kwot przez rok czasu wyniosła 6000 tyś zł. ( 4200 zł czynności obsługowe, na oryginalnych częściach, 1800 zł awarie nie przewidziane - pompa wtryskowa, hamulcowa, przepływomierz)
4,0
Stosunek jakość/cena
Trudno ocenić,stosunek jest adekwatny. Kupno tego samochodu wiąże się ze sporym wydatkiem, w mojej opinii warte zainteresowania są wyłącznie te droższe egzemplarze, oczywiście ciągle mowa o autach wyłącznie z silnikiem 1.9 Tdi 110km z manualna skrzynią. Auto takie kupuje się na długie lata.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki wynikają z eksploatacji, wieku auta: Łożyska w kołach, pękające węże wody, końcówki drążków kierowniczych, elementy zawieszenia, gumy na przegubach, wycieki z uszczelki pokrywy zaworów, nie poprawna praca zaworów sterowania turbiny. A także w wyniku zaniedbań właściciela lub poprzednika np. zużyte siłowniki tylnej klapy - maski, zapiekające się tłoczki, zapchany egr, katalizator, zacinająca sie turbina, i drobniejsze jak nie działające oświetlenie itp
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pompa wtryskowa - regeneracja 650zl Przepływomierz Bosch - 500zl Pompa Hamulcowa zamiennik - 250 zl Cóz, trzeba być świadomy ze auto ma juz swoje lata, i kazda czesc ulega eksplatacji i zużyciu materiału.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A6 C5 Avant